AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #81 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette blir for dumt. Snu spørsmålet. Anonymkode: 84bc4...c20 Selvfølgelig trenger man ikke samme renhold om alle sykehus stenger for godt 😂 men da trengs jo ikke sykepleiere eller leger heller. Anonymkode: 52045...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #82 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det skal telles når de følger denne tariffen og du har attester for det. Bare å ta kontakt med Fagforening. Anonymkode: 52045...a5a Har sendt inn tips til Arbeidstilsynet. Jeg har faktisk jobbet for samme personale siden 2012 så det blir 12 år. Det er noe som skurrer. Anonymkode: 0e7f0...100 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #83 Del Skrevet 21. mars 2024 Jeg syns det er fint å ha den makten at skolen, barnehagen eller avd på sykehuset må stenge hvis renholder uteblir. Og det er noe som fort kan skje for folk vil ikke være renholder, helt umulig å få tak i! Så her jeg bor kan det fort bli et faktum å stenge ting. Så lønna MÅ opp ! Anonymkode: 792fd...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #84 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har sendt inn tips til Arbeidstilsynet. Jeg har faktisk jobbet for samme personale siden 2012 så det blir 12 år. Det er noe som skurrer. Anonymkode: 0e7f0...100 Hva sier fagofreningen da? Eller tillitsvalgte eller andre du jobber med som kan noe om dette? Anonymkode: 52045...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #85 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg syns det er fint å ha den makten at skolen, barnehagen eller avd på sykehuset må stenge hvis renholder uteblir. Og det er noe som fort kan skje for folk vil ikke være renholder, helt umulig å få tak i! Så her jeg bor kan det fort bli et faktum å stenge ting. Så lønna MÅ opp ! Anonymkode: 792fd...de6 Kommunen jeg bor søkte flere vikarer i fjor. Det ble ansatt én vikar. Anonymkode: 52045...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #86 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommunen jeg bor søkte flere vikarer i fjor. Det ble ansatt én vikar. Anonymkode: 52045...a5a Her har vi null vikarer så hele greia avhenger av at alle holder seg friske eller vil jobb masse overtid. Anonymkode: 792fd...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #87 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva sier fagofreningen da? Eller tillitsvalgte eller andre du jobber med som kan noe om dette? Anonymkode: 52045...a5a Jeg har ikke fått svar enda. Tar vel sikkert litt tid før de sender svar tenker jeg. Har ikke snakka med verneombud om dette. Tenker at det er sak for abt hvis jeg har fått for lav lønn i over to år uten å vite det selv. Da må det dokumenteres for da skal jeg jeg jo ha etterbetaling. Selv om det bare er snakk om et par kroner timen men det blir en del penger på over to år. Blir nok Noen tusen . Rart at ikke min arbeidsgiver er redd for å bli oppdaget. Jeg får nå 214,64 kr timen. Selv om jeg ikke har fagbrev synes jeg det er ekstremt lite. Anonymkode: 0e7f0...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 21. mars 2024 #88 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 15.33): Ikke noe jeg noen gang har tenkt på som noe godt lønnet yrke, Og tradisjonelt er jo dette typisk "nede på gulvet"- jobb med lav lønn. Inntill jeg oppdaget at flyttevask koster i snitt 500 i timen! er det virkelig et lukseriøst yrke mtp lønn? Anonymkode: 670fa...2a4 hvor mye tror du selve renholdere får av de 500 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #89 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke fått svar enda. Tar vel sikkert litt tid før de sender svar tenker jeg. Har ikke snakka med verneombud om dette. Tenker at det er sak for abt hvis jeg har fått for lav lønn i over to år uten å vite det selv. Da må det dokumenteres for da skal jeg jeg jo ha etterbetaling. Selv om det bare er snakk om et par kroner timen men det blir en del penger på over to år. Blir nok Noen tusen . Rart at ikke min arbeidsgiver er redd for å bli oppdaget. Jeg får nå 214,64 kr timen. Selv om jeg ikke har fagbrev synes jeg det er ekstremt lite. Anonymkode: 0e7f0...100 Jeg ringte fagforeningen sist og fikk kontakt med rette person innen to dager. Anonymkode: 52045...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #90 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke fått svar enda. Tar vel sikkert litt tid før de sender svar tenker jeg. Har ikke snakka med verneombud om dette. Tenker at det er sak for abt hvis jeg har fått for lav lønn i over to år uten å vite det selv. Da må det dokumenteres for da skal jeg jeg jo ha etterbetaling. Selv om det bare er snakk om et par kroner timen men det blir en del penger på over to år. Blir nok Noen tusen . Rart at ikke min arbeidsgiver er redd for å bli oppdaget. Jeg får nå 214,64 kr timen. Selv om jeg ikke har fagbrev synes jeg det er ekstremt lite. Anonymkode: 0e7f0...100 Om det er 2,- per time i 2 år er det vel snakk om 7000 til nå. Hvis du ikke trives der du er nå så kan det være bedre arbeidsgivere vet du. Anonymkode: 52045...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #91 Del Skrevet 21. mars 2024 Jeg er renholder med fagbrev og med 30 års erfaring og har 240 kr i timen... Anonymkode: 5d025...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #92 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er renholder med fagbrev og med 30 års erfaring og har 240 kr i timen... Anonymkode: 5d025...b2e Skrev feil. Har 250 kr i timen Anonymkode: 5d025...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #93 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skrev feil. Har 250 kr i timen Anonymkode: 5d025...b2e Kosta det deg noe å ta det eller fikk du fagbrev dekket av jobben din? Jeg tjener bare 214, 64 kr eller noe sånt i timen selv om jeg har 12 års erfaring. Kanskje jeg skulle tatt fagbrev for å gå opp i lønn. Men da blir vel kanskje min arbeidsgiver misfornøyde for at de må betale meg mer og vil da bytte meg ut? Jeg jobber for privat bedrift og det virker som de vil spare penger og det samme vil kundene. De vil betale minst mulig:/ Driver å søker andre jobber nå. Butikkjobber blant annet..men jeg har også prøvd å søke jobb som renholder i kommunen og kommer til å søke igjen hvis de lyser ut stillinger Anonymkode: 0e7f0...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #94 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kosta det deg noe å ta det eller fikk du fagbrev dekket av jobben din? Jeg tjener bare 214, 64 kr eller noe sånt i timen selv om jeg har 12 års erfaring. Kanskje jeg skulle tatt fagbrev for å gå opp i lønn. Men da blir vel kanskje min arbeidsgiver misfornøyde for at de må betale meg mer og vil da bytte meg ut? Jeg jobber for privat bedrift og det virker som de vil spare penger og det samme vil kundene. De vil betale minst mulig:/ Driver å søker andre jobber nå. Butikkjobber blant annet..men jeg har også prøvd å søke jobb som renholder i kommunen og kommer til å søke igjen hvis de lyser ut stillinger Anonymkode: 0e7f0...100 Jeg jobber i fylkeskommunen og fikk dekket fagbrevet. Fagforbundet dekket det meste og arbeidsgiver resten. Her må alle ha fagbrev eller ta fagbrev innen 3 år etter de ble ansatt. Man står sterkere med fagbrev hvis man skal søke jobb Anonymkode: 5d025...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #95 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i fylkeskommunen og fikk dekket fagbrevet. Fagforbundet dekket det meste og arbeidsgiver resten. Her må alle ha fagbrev eller ta fagbrev innen 3 år etter de ble ansatt. Man står sterkere med fagbrev hvis man skal søke jobb Anonymkode: 5d025...b2e Ok skjønner. Det er nok mer seriøst å jobbe for fylkeskommunen enn private firma. De vil jo bare ha mest mulig penger inn Anonymkode: 0e7f0...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå