AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Innenfor dei fleste familier opplever de at ein bestemt person ofte peker seg ut til å vera den sosialt samlede for familien. Dette er ein person med positvt fortegn som alltid ser muligheter, og som hele familien ser på som krontappen i å holde familien samlet, og en gledespreder. - Ein person som stiller opp for både barna, og som hele familien verdisetter, og elsker høyt. ? Anonymkode: 3bcde...5d6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Absolutt min mamma. Håper jeg kan bli like samlende som henne når det er min tur til å "ta over skuta". Anonymkode: a16f0...60a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Det var farmor. Men hun døde for mange år siden, så nå er det ingen. Anonymkode: 27176...793 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Moren min! Uten henne hadde vi andre neppe hatt noe særlig kontakt med hverandre. Anonymkode: e149e...1c5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 Ingen. Men kan si den minst samlede personen er mamma. Hun ødelegger forholdene til alle og sprer løgn og triangulerer for at man skal ha minst mulig kontakt med andre familiemedlemmer. Anonymkode: 823d5...f93
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Det var mamma, men nå som hun er alene og ikke lenger bor i stor enebolig så er det broren min som har overtatt. Det er der vi feirer jul og ellers møtes hele familien. I utvidet slekt er det min eldste fetter. Anonymkode: 9a209...1f7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 TS : I vår familie var vår nå avdøde svigermor "krontappen" og personen med det store hjertet. Ein jordner person som var seg selv rett igjennom, og som er blitt "Dypt savnet" Det er først når de er borte ein ofte ser hvilke betydning ein person har hatt for omgivelsene. Hos tidligere genrasjoner stod ofte familien i sentrum, og de som var "gamle før" hadde en annen evne til å holde familien samlet en idag. Anonymkode: 3bcde...5d6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 I allefall ikke meg 🙈 jeg elsker å ha folk på besøk, men vi har rett og slett ikke plass. I tillegg er jeg introvert og må ha litt «nedpå» tid. Da passer det dårlig med familie som har barn med en helt annen oppdragelse enn mine (TVen på hele dagen med fullt volum, voksne får ikke snakke i samme rom, MYE rot, snop og brus hele dagene, osv). Alle barna er aktive (også mine). Når vi samles hos min mor, som er den samlende, kan det bli for mye av det gode. Og jeg har ikke plass til å ta denne tradisjonen videre 🙈 jeg er nok den mindt samlende. Anonymkode: 9156b...b77
Cambria Skrevet 24. mai 2022 #12 Skrevet 24. mai 2022 Det var mamma. Det ble til og med kommentert i hennes begravelse at hun var den samlende personen som passet på at slekta møttes til forskjellige anledninger. Vi sa alle sammen at nå måtte vi følge opp og samles, selv om hun ikke var der til å dra det igang, men vi har ikke klart å gjøre det. Mye mindre samlinger i slekta nå.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen. Men kan si den minst samlede personen er mamma. Hun ødelegger forholdene til alle og sprer løgn og triangulerer for at man skal ha minst mulig kontakt med andre familiemedlemmer. Anonymkode: 823d5...f93 Nå var spørsmålet "Hvilke person er mest samlede for familien" ,og IKKJE hvilje personer som forsøker å splitte familien. Anonymkode: 3bcde...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I allefall ikke meg 🙈 jeg elsker å ha folk på besøk, men vi har rett og slett ikke plass. I tillegg er jeg introvert og må ha litt «nedpå» tid. Da passer det dårlig med familie som har barn med en helt annen oppdragelse enn mine (TVen på hele dagen med fullt volum, voksne får ikke snakke i samme rom, MYE rot, snop og brus hele dagene, osv). Alle barna er aktive (også mine). Når vi samles hos min mor, som er den samlende, kan det bli for mye av det gode. Og jeg har ikke plass til å ta denne tradisjonen videre 🙈 jeg er nok den mindt samlende. Anonymkode: 9156b...b77 Barn, og barnebarn blir ofte sett på som en "gavepakke" til mange besteforeldre. Ein bestefar / bestemor sa det slik : " Godt er det når de kommer på besøk, men godt kan det også vera når de drar". Da våre barn vokste opp var det forbudt med " bl.a. potetgull i bilen, og i bestemor møblemanger". Spise gjør ein ved bordene, og ikkje over hele huset. Noen grunnleggende holdninger som barna har stor nytte av, og som sparer foreldrene for etterhvert mye arbeid. Anonymkode: 3bcde...5d6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #15 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nå var spørsmålet "Hvilke person er mest samlede for familien" ,og IKKJE hvilje personer som forsøker å splitte familien. Anonymkode: 3bcde...5d6 Derfor svarte jeg ingen 😊 Anonymkode: 823d5...f93
Kniv & gaffel Skrevet 24. mai 2022 #18 Skrevet 24. mai 2022 Da jeg vokste opp var det min tante, pappas eldste søster. Nå er det mamma. Selv om hun er gammel og bor på sykehjem, er hun den samlende personen for mine søsken og meg.
Kaneel Skrevet 24. mai 2022 #19 Skrevet 24. mai 2022 Det var min mor.. nå er det meg, men ser klart hvem arvtaker blir(og alt i sterk konkuranse 😂❤️) den ene av mine sønner ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #20 Skrevet 24. mai 2022 Helt klart min farmor. Har tatt meg selv mange ganger å lure på hvordan det blir den dagen hun forsvinner. Mistenker at min tante og muligens onkel er pliktoppfyllende nok til å holde liv i noen av tradisjonene, men jeg tviler at det vil bli som før. Anonymkode: 593a7...79b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå