Gå til innhold

Meråpent bibliotek: Hva skjer ved normal stengetid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat skaffet meg lånekort til meråpent bibliotek og syntes konseptet er genialt! Men, hva skjer egentlig om man kommer inn litt før stengetid og blir til etter det er stengt? Må de ansatte gå rundt og spørre om personene inne har meråpent kort? Må man gå ut og så inn igjen? Eller hva er greia?

Anonymkode: 8c281...aff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har meråpent kort, og i tilfeller der jeg har gått inn litt før det stenger og blitt til etter normal stengetid så går de rundt og spør ja. Du trenger ikke å gå ut for så å gå inn igjen nei😊

Anonymkode: b09e3...587

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha spurt hvordan ditt bibliotek gjør det ved stengetid. 

På mitt bibliotek går en vekter rundt og sjekker om folk har meråpent tilgang. Mens jeg vet at på andre så må folk gå ut, for så å bruke kortet for å gå inn igjen. 

Anonymkode: 331bd...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Noen bibliotek ber alle om å forlate bygget for så å logge seg inn igjen. I andre bibliotek går personalet rundt og skanner lånekortet (eller liknende).

Dette blir du informert om når du lager deg meråpent-bruker. 

Anonymkode: e7332...8fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette blir du informert om når du lager deg meråpent-bruker. 

Tydeligvis ikke overalt.

De burde vel egentlig scanne alle kort, slik at i tilfelle det skjer noe så vet de hvem som er der.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør dem nå oppmerksomhet på at det ikke lenger er personale tilstede, biblioteket er nå selvbetjent.

Anonymkode: fb5f8...f2a

AnonymBruker
Skrevet

På mitt lokale bibliotek har jeg aldri opplevd noen form for sjekking av lånekort når biblioteket stenger - dessuten er det ingen kontroll med om noen kommer inn samtidig som andre går ut i meråpent-tid; døren åpner seg i noen sekunder, slik at hvis noen hypotetisk sett ville komme seg inn uten lånekort, hadde det vært uproblematisk å gjøre det.

Da meråpent ble introdusert, tenkte jeg at det kanskje kunne oppstå bråk eller tull uten personale til stede, men det er alltid like rolig stemning også etter stengetid.

Anonymkode: 3403a...004

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...