AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Jeg tror jeg vil tre flink med barn og NAV vil at jeg skal teste meg ut å jobbe i barnehage eller skole. Det eneste jeg lurer på er hvordan det blir med foreldre? Jeg syns det virker fint å jobbe i barnehage og leke med barna. Men hva slags krav stille de ansatte der? Kjenner jeg får angst av de ansatte i barnehagen og foreldrene. Går det an eller blir det for vanskelig? Noen her med sosial angst som jobber med barn som kan fortelle? Jeg har også tenkt på lagerarbeid, men tror det blir for kjedelig i lengden. Anonymkode: 15d73...007
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Jeg som forelder reagerer på ansatte i barnehagen/SFO som ikke sier hei og/eller er imøtekommende. Forventer ikke en daglig avhandling eller noe, men jeg synes det er viktig at de voksne evner øyekontakt, smil og normal folkeskikk. Ungene ser jo gjerne opp til de voksne, og speiler adferden. Så så lenge angsten ikke går utover normal folkeskikk, og du klarer å ta i mot og gi enkle beskjeder til/fra foreldre, så skal det nok gå fint. Går ikke det, er min personlige mening at barnehage/skole nok ikke er tingen for deg. Anonymkode: 7529e...624 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg vil tre flink med barn og NAV vil at jeg skal teste meg ut å jobbe i barnehage eller skole. Det eneste jeg lurer på er hvordan det blir med foreldre? Jeg syns det virker fint å jobbe i barnehage og leke med barna. Men hva slags krav stille de ansatte der? Kjenner jeg får angst av de ansatte i barnehagen og foreldrene. Går det an eller blir det for vanskelig? Noen her med sosial angst som jobber med barn som kan fortelle? Jeg har også tenkt på lagerarbeid, men tror det blir for kjedelig i lengden. Anonymkode: 15d73...007 Kommunikasjon med foreldre er jo en av arbeidsoppgavene i barnehagen. Så du blir nødt til å være i stand til å utfordre angsten din, møte de med utadvendt holdning, småprate og gjøre ditt for godt samarbeid. Samarbeid med kollegaer er også en stor del av jobben. Hvordan tror du du hadde taklet det? Anonymkode: 32ddb...934 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Da anbefaler jeg skole, gjerne litt opp i klassene, så slipper du innstendig kontakt med foreldre. assistent på mellomtrinnet burde kanskje passe Anonymkode: 5ec02...489 2
Mariell1995 Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Jeg tror nok at du hadde passet bra til å jobbe i barnehage Jeg tror du vil klare den foreldrekontakten bra også, for det er jo ikke så mye direkte kontakt med dem, så det tror jeg du kommer til å klare fint - og bedre blir det nok i lengden Tenker også at det blir lettere når du får god kontakt med barna deres også. Kollegaene kommer du til å bli godt kjent med, da de snakker mye med hverandre i løpet av dagen, og jeg tror nok at barna kommer til å elske deg - da det virker som om du kommer til å være tett på med dem i lek og andre morsomme/lærerike aktiviteter Det vil kanskje oppleves som litt "skummelt" i begynnelsen, men det er jo ikke så rart - er jo nytt sted, ny rolle og nye mennesker! Men det blir sikkert litt som "a piece of cake" etter hvert som du blir trygg i rollen din, på menneskene og det som skal gjøres Det kan også være en fordel å være åpen med kollegaene om at du har sosial angst, slik at de får vite hva som kan være utfordrende for deg, og hvorfor. Jeg regner med at du blir støttet av dem, slik at det på sikt blir lettere for deg etter hvert Masse lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Jeg slet med sosial angst i oppveksten, og har jobbet i barnehage de siste årene. Har vokst utrolig mye på det sosialt, og med kunnskap om relasjonsbygging og barns utvikling. Men siden jeg i bunn og grunn er introvert og blir tappet for energi av sosiale situasjoner, blir det for slitsomt. Det er f.eks mye foreldrekontakt ved henting og levering, og når barna ikke vil i barnehagen (og foreldrene ikke vil slippe taket) syns jeg det er en ubehagelig og slitsom situasjon, som skjer flere ganger hver dag. Da skal den ansatte være den trygge og ha kontroll på situasjonen slik at også foreldre og barn føler seg trygge. Bare et av flere eksempler. Støy, og det å alltid være «på» og imøtekommende og også tungt. Men kan hende du kan slippe mye, hvis det er på arbeidsutprøving. Ville bare dele min erfaring. Skader vel ikke å prøve 😉 Anonymkode: c1374...803 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå