AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Flere som har litt kosemage her eller? Har begynt med rockering og situps og blitt flinkere til å ut og gå tur i bakkene (hatt en måned hvor jeg har gått lite, og gofla i meg litt sjoko hver dag, bursdager, 17 mai - bløt kake, ostekake og pavlova på løpende bånd, folk blir fornærma og lurte på om jeg ikke liker kaken hvis jeg ikke forsyner meg 3 ganger, sier til meg noen dager senere det er lurt å trene magemusklene nå.. hvafaen) har ikke lagt meg HELT ut, men det syntes litt, og vekta sa 64 istedenfor 63 plutselig, så må ta grep etter svigers kommentar om trening. Jeg ammer, så jeg er sulten som en skrubb en time etter 2 skiver igjen. Salater gjør meg ingen nytte, jeg blir bare mer sulten av det. Spiser jo sunt og variert, og sluttet med snop utenom helg fra nå av denne uka. Hva mer kan jeg gjøre? Orker ikke bli målt opp og ned og analysert, skal jeg allerede være ripped med vaskebrettmage så snart etter fødsel? Jeg er så sulten, men tør ikke hive i meg hva som helst lengre, ikke kan jeg slanke meg som ammende heller. Bare et lite sukk fra meg. Mannen min sier han er fornøyd og jeg har en fin figur, men det er ikke gøy å høre fra andre at det er på tide å trene.. jeg går jo på baby/mammatrening en gang i uka og nå skal jeg trille til toppen av fjellet i bygda 3 dager i uka. Skriver som anonym, hvis folk gjenkjenner dette er det det samme, men det trenger ikke kobles opp mot brukernavnet 🤪 Anonymkode: aa270...54c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Jeg skulle ønske jeg visste om magebelte da jeg fikk barn. Tror at det hjelper å få magen strammere. Kanskje du skal prøve det Anonymkode: e2bbc...b46
Hmmmmmm Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Du må gi f i svigermor og andre som kommenterer. Du veier jo ikke mye i det hele tatt med mindre du er 140 høy. Slapp av å lev et normalt liv.
Mamasitas Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Du bør ikke trene magemusklene så tidlig, kan risikere at de ikke vokser sammen slik de skal igjen.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Du er nødt til å slappe av. Du fødte for 4 (!!) mnd siden. La kroppen din få komme seg før du stresser om figuren din. Drit i svigermor, altså, magen kommer seg, men du skal ikke presse på med mageøvelser for tidlig. Anonymkode: d80c5...eac 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Mamasitas skrev (3 minutter siden): Du bør ikke trene magemusklene så tidlig, kan risikere at de ikke vokser sammen slik de skal igjen.. Dette. Og i alle fall ikke hardkjør med situps, det er de indre magemusklene man bør trene. Anonymkode: d8bef...c12 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 Takk for svar og støtte ❤️ magebelte? Høres ut som noe som hadde fått min elastiske mage til å tyte ut både over og under 😅 Jeg prøver å slappe av med det, men det var bare googlesøket mitt på "mage 4 mnd etter fødsel" at jeg fikk det for meg at alt skulle være som normalt igjen.. Det er ikke store mengdene godteri jeg spiser hver dag altså, men når man finner en 20pk med kinder maxi på rusta, kan det gjerne ha gått en hver dag, pluss noen smarties.. har et helt forferdelig sjokoladesug etter jeg fødte. I går spiste jeg ikke noe sånt, og det var veldig rart og litt vanskelig, i dag var jeg på trening og litt svimmel, så jeg heiv i meg 4 biter nidar sjokoladecrunchers-biter som lå i bilen.. så ble jeg kvitt de liksom. Så akkurat DER kan jeg jo ta tak, det skader jo ingen! 😄 men får roe ned situpsene, og spørre på treningen neste gang om jeg er klar for det. Er det trygt med rockering? Svigermor er grei altså, men jeg føler jeg blir feitet opp for å bli snakket ned, med den bedrøvelsen som følger med om jeg ikke forsyner meg 3 ganger. Får bare bli flink til å si nei takk, jeg er forsynt. Anonymkode: aa270...54c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 Hmmmmmm skrev (18 minutter siden): Du må gi f i svigermor og andre som kommenterer. Du veier jo ikke mye i det hele tatt med mindre du er 140 høy. Slapp av å lev et normalt liv. 1.66 er jeg, jeg veide 53 eller noe før første graviditeten, men da var jeg altså veldig tynn også.. trivdes med denne vekta på 63 rett før jeg ble gravid igjen, men nå virker det om å gjøre å få bort denne kosemagen fortest mulig.. Jeg hadde spiseforstyrrelser i ungdommen, har ikke det nå heldigvis, men kjenner jo det er et sensitivt tema for meg. Og jeg får komplekser, men jeg skal leve som normalt og ikke ha dårlig samvittighet for å spise. *hentet meg nettopp 3 skiver grovbrød og eggerøre og jafser i meg* hadde jeg tatt 2 skiver, rumler jo magen igjen om en halvtime! Anonymkode: aa270...54c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Situps vil ikke hjelpe deg overhodet dessverre, selv om man skulle tro det. 4 måneder er ikke lenge, ta det med ro ☺️ Kroppen trenger å komme seg! Anonymkode: 0d7c6...35c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 Ok det var godt å vite, halebeinet er litt ømt fortsatt (noe fysio sa var helt normalt) så beklager språket, men jeg koser meg faen meg ikke på gulvet! Nei jeg får ta grep om godtekicket og bli flink til å gå turer igjen. Avogtil dytter jeg vogna opp bakker med storebror på søskenbrettet, det er god trim kjenner jeg Anonymkode: aa270...54c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 Du har blitt mor! Slutt å være så utseendefokusert! Anonymkode: 7b308...0ff 1
Million Skrevet 24. mai 2022 #12 Skrevet 24. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): .. jeg går jo på baby/mammatrening en gang i uka og nå skal jeg trille til toppen av fjellet i bygda 3 dager i uka. Anonymkode: aa270...54c Det er faktisk glimrende trening for magemusklene! Å skyve en tung (helst lastet med matvarer i tillegg til ungen, hehe) barnevogn oppover bakke, gjør at man tar i og spenner med magemusklene også hele veien. Jeg gjorde det veldig ofte da jeg hadde baby, for vi bodde helt på toppen av en lang ås. Ble flat og fin mage av det! (ingen annen trening på meg, da jeg ikke er et idrettsmenneske) Endret 24. mai 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har blitt mor! Slutt å være så utseendefokusert! Anonymkode: 7b308...0ff Jeg har vært mor lenge, har en fra før. Men jeg er også en kone som vil ta vare på seg selv, og jeg skal også få se meg selv i speilet og føle meg vel med det jeg ser. Og reise på middag til svigers uten å få noe slengt, det er heller de som er utseendefiksert. Jeg følte meg helt superfin fram til etter 17mai og kakehelvetet+kommentarer. Million skrev (2 minutter siden): Det er faktisk glimrende trening for magemusklene! Å skyve en tung (helst lastet med matvarer i tillegg til ungen, hehe) barnevogn oppover bakke, gjør at man tar i og spenner med magemusklene også hele veien. Da jeg hadde baby, bodde vi helt på toppen av en lang ås. Vi hadde en nærbutikk, men jeg valgte å gå til fots med barnevognen til en butikk som lå 25 minutters gåtur unna. Nedoverbakke store deler av veien TIL butikken, bare bittelitt oppover et kort stykke, og så nedover. Men hjem igjen var det stort sett motbakke hele veien... tunglastet med matvarer og baby skjøv jeg den barnevogna helt opp til toppen av åsen så ofte som mulig. Det fungerte strålende. Merk; jeg har aldri trent en dag i mitt liv eller drevet med noe sport, men graviditetsmagen forsvant på rekordtid og ble helt flat og fin igjen - alt jeg gjorde var å gå turer til bunnen av dalen og så opp igjen mens jeg skjøv barnevogna foran meg. Høres strålende ut! Det er mye vind her vi bor, så det er så altfor lett å bare kjøre til barnehagen også, men nå er det nok av det. Skal ta vogna fatt og hente snart Og ta med i bakker på fridagene eldste har i barnehagen! Anonymkode: aa270...54c
Sofakona Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 Du kan ikke google mamma mage 4 mnd etter fødselen...ingen av oss er like... noen får mage tilbake..men de fleste får en mamma mage... Du er blitt for for 4 mnd siden...vær så snill og ikke tenkt på at du har litt mage..du er full av hormoner og kroppen din nok forandre seg i løpet av året. Ikke vær kropps fokusere nå
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #15 Skrevet 24. mai 2022 Sofakona skrev (1 minutt siden): Du kan ikke google mamma mage 4 mnd etter fødselen...ingen av oss er like... noen får mage tilbake..men de fleste får en mamma mage... Du er blitt for for 4 mnd siden...vær så snill og ikke tenkt på at du har litt mage..du er full av hormoner og kroppen din nok forandre seg i løpet av året. Ikke vær kropps fokusere nå Takk for svar ❤️ Men som sagt, er lettere sagt enn gjort når det er noen andre som har satt meg på denne ideen! Følte meg kjempefin før kommentarene og de medlidende smilene kom til meg uten forespørsel, nå skjems jeg heller litt fordi jeg ikke ser ut som de skulle ønske. Men takk igjen, skal prøve å bare la det fare, men det er kjipt at kropp og vekt må være et tema hver gang man møter noen. Anonymkode: aa270...54c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Skrevet 24. mai 2022 Jeg synes denne er fin: https://naardic.no/videos/7 Har litt mage-/kjerneøvelser. Anonymkode: d8bef...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå