Gå til innhold

HDMI Veksler/Swich vil den fungere på tv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to HDMI utganger på min tv. Den ene er i bruk av chromecast, den andre tv-kanaler. Jeg har kablet tv fra t-we- telenor. 
Jeg skulle gjerne ha koblet andre ting på tv som spill, videospiller osv, som også bruker hdmi. Det er så kronglete å komme til å bytte hdmi ledning og ser etter en løsning for å slippe dette. 
Kom over noe som heter hdmi veksler eller swich. Den har en inngang på tv og 3 utganger som jeg da kan koble spillemaskin eller dvd spiller på og bytte enkelt mellom disse. Men...
Chromecast må stå direkte i tv for å fungere, så jeg kan ikke bruke den utgangen. 
Kan jeg bruke utgangen til tv kanalene? Vil de fremdeles fungere hvis jeg kobler på en swich? Jeg må jo da koble tv i en av de tre hdmi utgangene i stedet. 
Ble veldig usikker siden chormecasten ikke fungerer annet enn direkte i tv. Noen som vet?

Anonymkode: 61eca...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på hdmi switcher, chromecast kan funke fint på hdmi switch om kvaliteten er bra nok

AnonymBruker
Skrevet
trøndermann38 skrev (25 minutter siden):

Det er forskjell på hdmi switcher, chromecast kan funke fint på hdmi switch om kvaliteten er bra nok

Ok, har en fra clas Ohlson til 399. Har ikke prøvd swich på den, men prøvde en hdmi kabel, det hadde løst problemet for da kunne jeg bare tatt ut chormecasten og enkelt byttet til andre ting. Det er så sinsykt trangt på siden av tv-en at det er vanskelig å bytte port nå. Men chormecast fungerte ikke gjennom en forlengende kabel iallfall, men har ikke prøvd swich, kanskje det går?

Ts

Anonymkode: 61eca...d1f

Skrevet

Tar den hdcp 2.2 skal chromecast funke

AnonymBruker
Skrevet

Med t-we-telenor så trenger du kanskje ikke chromecast lenger og kan da frigjøre en av hdmi-portene. Jeg har ihvertfall så å si sluttet å bruke chromecasten fordi t-we-boksen har egne apps for youtube og netflix som man også kan "caste til" fra mobilen på samme måte og like bra som til chromecasten. Jeg tror også bildekvaliteten for youtube ble bedre i t-we enn i cromecast, men det kan være en innbilning.

Anonymkode: 5477c...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...