Gå til innhold

Få fine armer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har så vanvittig lyst på fine, veltrente armer og jeg er usikker på hvor jeg skal starte. De siste månedene har jeg trent flere ganger i uka og gått fra å bruke manualer på 4 kg på biceps til 12 kg (curl). De musklene har vokst tydelig og jeg kjenner meg også sterkere, men jeg føler ikke at jeg har noen progresjon på de andre musklene rundt. Er det noen konkrete øvelser som er gode for å bygge synlige armmuskler med en høvelig rask progresjon? Trener for helse og funksjon men nå merker jeg at det hadde vært gøy å pushe meg til at jeg føler at det ser litt bra ut også 😅

Anonymkode: be080...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballongfrue

Dips og franskpress er fint for å bygge triceps, ellers lønner det seg å gå for mer compound-øvelser enn å bare trene konkret en muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du på resten av musklene på armene? Har du tilgang til å trene med kabel? Det gjorde susen for min del, da får man mer motstand begge veier. 

Øvelser jeg har på armer  (kabel, men kan også gjøres med manualer) er: 

Triceps press

Hammercurl

Franskpress

Biceps curl

Kjempe morro å se fremgang 😁 

Anonymkode: d22d6...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 16.48):

Tenker du på resten av musklene på armene? Har du tilgang til å trene med kabel? Det gjorde susen for min del, da får man mer motstand begge veier. 

Øvelser jeg har på armer  (kabel, men kan også gjøres med manualer) er: 

Triceps press

Hammercurl

Franskpress

Biceps curl

Kjempe morro å se fremgang 😁 

Anonymkode: d22d6...30e

Jeg driver også og setter sammen et program nå for tida. Hvor ofte ofte trener du dette opplegget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synlige muskler handler i hovedsak om fettprosent. Det er heller ikke alle som har genetikk til å få veldig markerte armer. 

Anonymkode: 6b64d...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...