Gjest Orangutangen Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 … er det verdt det? Noen erfaringer? synes det høres genialt ut, men funker det like godt? Føler de fleste har både vaskemaskin og trommel, så skulle tro det ikke funker like godt? Vi har litt begrenset plass på vaskerommet, så det hadde vært omtimalt å kombinere dem 😄 noen som evt. kan anbefale en modell?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 For oss som er småbarnsfamilie på 5 ville det nok ikke fungert så bra. Vasker gjerne flere maskiner etter hverandre, noe tørkes i trommelen mens noe henges til tørk. Kjedelig å måtte vente til en tørketromling er ferdig før jeg får sette på neste maskin. Anonymkode: 72137...b73
enkefru Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Tidligere, mens sønn bodde hjemme og det var treningstøy og masse slikt, hele tiden, ville det vært uaktuelt. nå som han er flyttet ut og jeg bor alene, klarer jeg meg helt fint med en kombimaskin. Vask + tørk tar virkelig LANG tid (min. 5 timer), men den tørker bra! Har en AEG, husker ikke hvilken, men den var dyr og med varmepumpeteknologi.
Pillarguri Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Hvis det er snakk om en familie, så ville jeg ha droppet kombinert maskin. Den har mye mindre kapasitet enn en vanlig vaskemaskin. I tillegg så synes jeg klærne ble veldig krøllete. Er du en sjel og en skjorte så kan det være greit nok, men som #3 sier, den tar kjempelang tid fra start til slutt.
Zzyzx Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Vi er to personer i husholdningen, og trives godt med kombimaskin. Det hadde ikke gått like bra om vi var flere. Det viktigste er å ikke kjøpe en alt for billig maskin, erfaringen er at man får det man betaler for med disse kombimaskinene. Kanskje med unntak av Miele, de er ikke nevneverdig bedre enn maskiner til halve prisen. 2
Dynetrekket Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Vi har. Funker fint, men som flere her sier. Vask+tørk tar laaang tid..
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Ikke prøvd det før, men jeg syns det høres litt tungvint ut å måtte vente på tørk før man kan sette på en ny vask. Hender ofte at jeg setter på to vask på rad. Men nå har vi vaskemaskin og tørketrommel på eget rom da, så sånn sett spilte det ingen rolle for oss. Anonymkode: c570b...31d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 Ville nok følt at den gikk konstant, selv om vi bare er to voksne. Vasker gjerne klær "på samlebånd" en dag i uka. Så ville nok med en kombimaskin følt at maskinen gikk kontinuerlig. Men om det var alt jeg hadde plass til ville jeg nok valgt det likevel. Men kun kjørt tørkefunksjon på ting som undertøy, og vaskekluter, som er noe herk å henge opp. Anonymkode: 4fbd4...2af
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 På gamle badet vårt var det ikke plass til begge deler (en smartass satte vannlåsen rett over vaskemaskina, så kunne ikke sette noe oppå den. Ja, det hadde vært plass til den andre steder på badet!) så vi hadde kombimaskin. For to voksne funker det helt greit, vi hadde fast opplegg med hvilken vask som gikk hvilken dag. Sengetøy på mandag, håndkler tirsdag, undertøy onsdag osv. Nå har vi plass til tørketrommel, så vi kjøpte det, men bruker fortsatt kombimaskinen som vaskemaskin. Og største forskjellen er bare at det er går noe fortere, og at det blir mindre dyrepels igjen på klærne 😆 Men hadde jeg hatt barn tror jeg ikke det hadde fungert. Anonymkode: f52ed...f2c
Gjest ti10 Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 Min erfaring er at jeg må henge opp tøyet likevel. Det er selvsagt tørrere enn om jeg ikke brukte tørketrommel, men blir altså ikke helt tørt som i en vanlig "separat" tørketrommel. Og det virker som at tørkeprogrammene tar lengre tid enn en sånn vanlig tørketrommel også. Mulig det finnes bedre modeller enn min, men jeg vil altså ikke anbefale kombivarianten. Spesielt ikke hvis du bor et sted med høye strømpriser ...
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 Hovedgrunnen til at folk flest ikke har det, er vel at det er upraktisk mtp at man da ikke kan vaske klær samtidig som man tørker. Det er vel også mindre kapasitet i de kombinerte maskinene. Anonymkode: 2ab1b...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Jeg bor alene og har kombimaskin. Bruker tørkefunksjonen til håndklær, sengetøy, sokker og truser. En 60 graders vask + tørk tar ca 3,5 time. Har LG-maskin. Bruker den ca 1 gang i uka. Fornøyd Anonymkode: a6f13...ac2
EnKoppTe Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har kombinert vaskemaskin og tørketrommel fra Hisense. Som flere andre her er inne på så tar det laaang tid å få vasket og tørket, min. 5 timer. Jeg bor alene så det fungerer fint. Jeg bruker heller ikke tørketrommelen så kjempemye, mest på vinteren eller når det ikke er gunstig å tørke klær ute.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Vi er to voksne, og vi henger opp det meste uansett. Unntaket er sengetøy, håndkler og undertøy. Kombimaskin fungerer utmerket for oss. Om vi en gang skulle få barn kan vi bare kjøpe en separat tørketrommel, men ser ikke for meg å slutte å henge klær på snor. Anonymkode: b6f9c...996
Gjest lurven Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 Ikke å anbefale med mindre man er helt nødt. Vasker og tørker dårligere og bruker mye lengre tid
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 Drop tørketrommel. Kjøp luftavfukter. Den trekker vannet ut av klærne og holder samtidig vaskerommet helt knusktørt! Tørkinga går like raskt som med en tørketrommel. Anonymkode: bfe98...df0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #17 Skrevet 30. mai 2022 lurven skrev (På 27.5.2022 den 16.25): Ikke å anbefale med mindre man er helt nødt. Vasker og tørker dårligere og bruker mye lengre tid Skriver du dette på bakgrunn av kun en maskin som du har erfaring med? For jeg har også kombimaskin, og den tørker så godt at jeg kan legge håndklær osv. rett i skapet. Maskinen min bruker heller ikke lenger tid enn om jeg skulle lagt klærne over i en tørketrommel og tørket dem der, og den vasker heller ikke dårligere enn den vanlige vaskemaskinen jeg hadde før. To av mine venninner har også kombimaskiner, og de er fornøyde. Anonymkode: 4de26...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 lurven skrev (På 27.5.2022 den 16.25): Ikke å anbefale med mindre man er helt nødt. Vasker og tørker dårligere og bruker mye lengre tid Det er min erfaring også. Men jeg hadde en billig-maskin, mulig de dyrere variantene er bedre Anonymkode: 43b3f...e8d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #19 Skrevet 31. mai 2022 On 5/27/2022 at 4:25 PM, lurven said: Ikke å anbefale med mindre man er helt nødt. Vasker og tørker dårligere og bruker mye lengre tid Dette er også min erfaring. Tok over 5 timer før maskinen var ferdig, og da var ikke klærne helt tørre heller. Anonymkode: 23e02...0f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå