AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Ungen på to år har plutselig begynt å krabbe mye mer igjen. Er det normalt når de har gått en stund, at de går tilbake til å krabbe? Hun går fortsatt primært, men blir mer og mer krabbing igjen.. kan gått være at hun leker hund eller noe uten at vi forsår det, men synes det er så merkelig at det bare øker på, og tenker kanskje hun har vondt i føttene eller noe? Anonymkode: 356fd...1cf
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Så rart? Ser det ut som ungen sliter med muskelkraft? Må hen f.eks. hjelpe til med armene for å reise seg opp fra sittende? Anonymkode: 0ff88...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Ville bedt om en vurdering av fysio på helsestasjonen. Trenger ikke være noe, men greit å sjekke. Anonymkode: 5ec12...960 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ungen på to år har plutselig begynt å krabbe mye mer igjen. Er det normalt når de har gått en stund, at de går tilbake til å krabbe? Hun går fortsatt primært, men blir mer og mer krabbing igjen.. kan gått være at hun leker hund eller noe uten at vi forsår det, men synes det er så merkelig at det bare øker på, og tenker kanskje hun har vondt i føttene eller noe? Anonymkode: 356fd...1cf Hva skjer når du sier «skal du x må du gå bort dit» da? Sett henne på en lekeplass og informer om at hun har to valg: å gå til apparatene og mellom dem eller å ikke få leke. Unngår barnet å leke for å slippe å gå ville jeg uroet meg. Ellers er jo de fleste barn på to helt greit taleføre. Å spørre hvorfor hun krabber er fint mulig, og gitt at dere vanligvis prater med henne om ting vil hun gi et helt greit tollbarrierer svar. Anonymkode: c2e5c...08c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Jeg tenkte autisme da jeg leste overskriften. Og jeg har mye erfaring med barn i autsimespekteret Anonymkode: a8bf7...e14 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 Dette er absolutt god grunn til å sjekke litt ekstra opp i. Ta kontakt med helsestasjon eller fastlege. Anonymkode: f4cb5...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så rart? Ser det ut som ungen sliter med muskelkraft? Må hen f.eks. hjelpe til med armene for å reise seg opp fra sittende? Anonymkode: 0ff88...f1f Takk for svar! Hun har slitt litt med å komme opp uten hjelp ja, så kan spørr om fysio kan se på henne neste time på hs AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville bedt om en vurdering av fysio på helsestasjonen. Trenger ikke være noe, men greit å sjekke. Anonymkode: 5ec12...960 Takk for svar! Skal høre neste time AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skjer når du sier «skal du x må du gå bort dit» da? Sett henne på en lekeplass og informer om at hun har to valg: å gå til apparatene og mellom dem eller å ikke få leke. Unngår barnet å leke for å slippe å gå ville jeg uroet meg. Ellers er jo de fleste barn på to helt greit taleføre. Å spørre hvorfor hun krabber er fint mulig, og gitt at dere vanligvis prater med henne om ting vil hun gi et helt greit tollbarrierer svar. Anonymkode: c2e5c...08c takk for svar Ungen er veldig treig i språket desverre, tross iherdig innsats sier hun nesten ingenting AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenkte autisme da jeg leste overskriften. Og jeg har mye erfaring med barn i autsimespekteret Anonymkode: a8bf7...e14 Har tenkt litt i samme tankene da det er flere ting som krysses av. Men hun er ekstremt glad i nærkontakt og har god øyekontakt så har tenkt at det er hovedsymptomene på noen med autisme, men er kanskje ulik grad av alt takk for svar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er absolutt god grunn til å sjekke litt ekstra opp i. Ta kontakt med helsestasjon eller fastlege. Anonymkode: f4cb5...1c7 Da tar jeg det opp på neste time! Takk for svar Anonymkode: 356fd...1cf
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Hun har slitt litt med å komme opp uten hjelp ja, så kan spørr om fysio kan se på henne neste time på hs Takk for svar! Skal høre neste time Gikk det greit å komme seg opp i begynnelsen, men vanskelig nå, eller har hun slitt hele tiden? Anonymkode: 0ff88...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Gikk det greit å komme seg opp i begynnelsen, men vanskelig nå, eller har hun slitt hele tiden? Anonymkode: 0ff88...f1f Hun var litt treig med å gå, og har kun gått ett halvt år. Hun var treig med krabbinga også. Men hun har aldri vært der hun spretter seg opp fra sittende til stående, men føler hun sliter mer nå, men kan være fordi jeg har hatt mer fokus på det. Har ikke tenkt så mye over det og observert det så mye før nå som hun har bagynt å krabbe mer igjen. Anonymkode: 356fd...1cf
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 Meg igjen som tok opp autisme. Barn i autismespekteret er like forskjellig som barn utenfor autismespekteret. Jeg har jobbet med barn som vil ha kroppskontakt, som søker blikket mitt, som har mange og varierte interesser. Alle disse tingene er "typiske" symptomer på autisme, men som sagt de er like ulike som andre. Se det an, ta kontakt med HS. Det er svært sjeldent at barn får diagnosen i så liten alder. Lykke til! Anonymkode: a8bf7...e14
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Hvis barnet ditt mister muskelkraft er det svært viktig at en lege undersøker. Sannsynligvis er det ingenting, men dette ville jeg ha undersøkt. Anonymkode: d2170...3c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå