Gå til innhold

Frokost som holder lenge mett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger tips til en god frokost som holder meg mett utover dagen/til lunsj, altså hvertfall 3-4 timer😅

Anonymkode: a7201...c52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- 1 dl store havregryn
- 1 ss chia frø
- 1 ts kanel
- 1 dl kokosmelk 
- 1 dl vann

Topping: Peanøttsmør og cashewnøtter 

Slik gjær du

1. Bland alle de tørre ingrediensene i en krukke med lokk. 

2. Mål opp kokosmelk og vann. Rør grøten godt sammen og sett på lokket.

3. La grøten stå i kjøleskapet til neste morgen.. Er den for tykk kan du tilsatte litt vann så den blir i den konsistensen du ønske

4.  Topp med peanøttsmør og cashewnøtter

Anonymkode: 4c4a9...ccc

• Liker 1
Skrevet

Proteinrundstykker! 1 stk holder meg lett mett i minst 3 timer. 

AnonymBruker
Skrevet

banan

Anonymkode: 34099...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Egg og bacon.

Anonymkode: a5284...787

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Generelt ting med mye proteiner og ting som ikke øker blodsukker noe særlig.

Egg og bacon skriver jeg under på, metter godt!

Anonymkode: 9e144...220

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet (endret)

Det sies at stekt egg er mettende, men det synes ikke jeg.

Endret av Ghostface
Skrevet

Havregrøt, rør inn en eggeplomme tilslutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns havregrøt er mettende, men jeg må ha adskillig mer enn den porsjonen som er beskrevet over. Dobbelt så mye, tipper jeg. Jeg dropper peanøttsmør på toppen, så det er ikke sikkert det blir så mye mer kalorier, bare mer mettende. 

Anonymkode: 0dfdc...436

Skrevet

Jeg lager kjøleskapsgrøt med proteinpulver i. Lager av havregryn, chiafrø, soyaproteinpulver med vaniljesmak, soyamelk, og søter mer med karamelldråper fra Tights (Monster, og flytende, kunstig søtning). Topper med bær før jeg spiser det. Har gjerne noe til også ved behov, som proteinrikt pålegg, sukkererter, eller annet. Kjøleskapsgrøten metter en god del, men tar et fat med noe til om jeg vet det er lenge til mat. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 10.12):

Trenger tips til en god frokost som holder meg mett utover dagen/til lunsj, altså hvertfall 3-4 timer😅

Anonymkode: a7201...c52

Her en liste over proteinrike og derfor mettende måltider som passer til frokost, lunsj og kvelds:

• Havregrøt + hardkokte egg 

• Proteinhavregrøt 

• Bakt havregrøt 

• Gresk yoghurt med bær og granola\ nøtter 

• Cottage cheese med bær og nøtter 

• Egg- og tunfisktoast 

• Egg- og avocadotoast 

• Kalkun- og avocadotoast 

• 1 fullkornsskive med peanøttsmør 

• Peanøttsmør- og banantoast 

• Hardkokte egg med avocado 

• Eggerøre med avocado 

• Chiapudding 

• Mandelmelbrød med proteinrikt pålegg 

• Knekkebrød med proteinrikt pålegg 

• Proteinsmoothie 

• Grønn smoothie 

• Smoothiebowl 

• Riskaker med peanøttsmør 

• Ulike salater med protein (fisk, kjøtt eller egg) 

• Posesupper med protein (fisk, kjøtt eller egg) 

• Hardkokte egg med ost, grønt og cherrytomater 

• Eggemuffins i mikroen 

• Speltlompewraps 

• Salatwraps 

Endret av Embla Othea
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mett flere timer av ett hardkokt egg og en ristet skive med skinke og et tykt lag italiensk salat. Gjerne også et glass biola, melk eller juice til for ekstra næring. (De som trenger mer kan jo ta to egg eller to skiver, f.eks).

Anonymkode: d4c14...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Egg er det absolutt beste! Kjøtt, ost og avokado også. 
( litt nysgjerrig på hvordan de som foreslår banan og juice opplever det som noe som holder dem mett lenge..) 

Grovt knekkebrød med egg, kjøtt, ost, avokado 

cottagecheese med litt nøtter ( og bær for smak og vitaminer) 

eggerøre. 

Anonymkode: 46c9b...78e

AnonymBruker
Skrevet

I dag spist jeg 2 ryvita dark knekkebrød, 2 egg og kaviar. Og 1 gulrot. HOldt meg mett lenge, måtte drøye lunsjen litt i dag

Anonymkode: a061e...cdc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir faktisk mer sulten av å spise frokost! Spiser jeg frokost, er jeg dausulten igjen lenge før lunsj. Samma hva jeg spiser, enten det nå er mye protein, fullkorn, osv osv. 

Etter at jeg sluttet spise frokost, og heller kun tok en stor kopp kaffe, klarer jeg meg helt fint til lunsj uten å bli sulten. 

Det er en del som er sånn, jeg har flere som sier det samme. Mens andre MÅ ha frokost. Har du prøvd å gå uten frokost og se hva som skjer? 

Anonymkode: 72f01...585

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ofte på jobb kl 0630, og spiser mitt første måltid kl 11. Før det har jeg kun drukket kaffe. Så spiser jeg middag ca kl 16. Etter det er det evt kaffe og vann. Alt etter hva som var middagen, kan det skje at jeg spiser et par knekkebrød til kvelds, med det er unntakene

Anonymkode: 4b40a...1f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 13.25):

Jeg blir faktisk mer sulten av å spise frokost! Spiser jeg frokost, er jeg dausulten igjen lenge før lunsj. Samma hva jeg spiser, enten det nå er mye protein, fullkorn, osv osv. 

Etter at jeg sluttet spise frokost, og heller kun tok en stor kopp kaffe, klarer jeg meg helt fint til lunsj uten å bli sulten. 

Det er en del som er sånn, jeg har flere som sier det samme. Mens andre MÅ ha frokost. Har du prøvd å gå uten frokost og se hva som skjer? 

Anonymkode: 72f01...585

Samme her :) Har sluttet å ha mageknip og sure oppstøt også etter at jeg droppet frokost. Tror rett og slett ikke kroppen min er klar til å ta i mot mat tidlig om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...