AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Jeg er opptatt av likestilling, mangfold og inkludering, og er derfor ganske involvert i disse miljøene. Men av og til blir jeg helt matt. Det handler jo ofte ikke om det det burde handle om, men å ta for seg symbolpolitikk. Ofte er jeg redd for å komme med en skeiv kommentar ( sånn helt bokstavelig talt). Jeg synes at woke av og til (ofte) drar det litt vel langt. Du kommer ikke videre gjennom å få folk som aldri har ment noe rasistisk til å føle seg klein. Det virker mot sin hensikt og gjør det vanskelig å bli tatt på alvor.De forsvarer andre mennesker i saker som bare gjør at den gruppen det er snakk om fremstår som lettkrenka. Mennesker som aldri har bedt om at noen skal bli krenket på deres vegne. Eksempel. Person 1: velkommen til jenteprat på (navn på sted) , hvor alle kvinner er invitert til å diskutere diverse tema. Person 2: Er transkvinner også velkomne? Person 1: Selvsagt. Transkvinner er hjertelig velkomne. Vi har åpne dører for alle kvinner, også transkvinner. Person 2: På hvilken måte inkluderer dere transkvinner? Person 1: Gjennom inkludering. Transkvinner er en av oss, og vi skiller ikke på ciskvinner og transkvinner. Person 2: Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hva gjør dere konkret for at transkvinner skal føle seg trygge nok til å komme til dere. Og hva gjør dere for deres rettigheter? Altså snakk om ødelegge for sin egen sak. Anonymkode: 2c419...5c3 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Det er gått for langt, man er jo enten mann eller kvinne. De som ikke klarer å finne ut av dette selv sliter jo såklart psykisk, men er jo der de må jobbe med seg selv. Har kuttet ut endel mennesker, er så lei politisk korrekthet/krenkesamfunnet at jeg spyr. Best å fjerne seg fra mennesker som er ekstreme på dette. Anonymkode: 91bf6...2f5 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Overfladisk. Det er lettere å pirke i overflaten med symbolpolitikk enn å virkelig stå i bresjen for ubehagelige og kanskje upopulære saker. Ting som betyr noe i det lange løp. Eller saker som rammer andre i andre land. Anonymkode: 44c77...87f 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Det må være skikkelig slitsomt for transpersoner som bare vil ha det gøy med venner, og stadig bli påminnet hvor annerledes de er. Woke bevegelsen er dessverre ganske nedlatende har jeg inntrykk av. Anonymkode: 62e86...d5b 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå