AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Del Skrevet 24. mai 2022 Må man gjøre det? Og hva med en billedhylle over senga, må den også ned? Hylle i kjellerboden, må den bort? Kurvhyller i klesboden, må de bort? Anonymkode: f3e32...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. mai 2022 #2 Del Skrevet 24. mai 2022 Alt av garderobeløsninger medfølger boligen ved salg. Så kurvhyller i klesboden ville jeg latt være. Alt det andre bør du vel snakke med kjøper om, via megler. Spør om du skal ta det ned eller la det stå. Fastmonterte ting er litt vriene å avgjøre noen ganger. Da jeg kjøpte min leilighet, hadde selger skrudd ned og tatt med seg hattehyllen (med knagger under) i entreen, ja. Hvis det er den du mener med "fastmontert hylle til klær i gangen"? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 24. mai 2022 #3 Del Skrevet 24. mai 2022 Om du ønsker å beholde det kan du da skrive det i prospektet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Del Skrevet 24. mai 2022 https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/salg-av-bolig/losore-og-tilbehor---hva-folger-med-boligen-ved-salg/ Anonymkode: cf00a...bdc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Del Skrevet 24. mai 2022 Har alltid avtalt slikt direkte med kjøper/selger. Ønsker ikke kjøper ting har jeg opplevd det som naturlig høflighet å ta det med. Aldri opplevd noen uenigheter rundt slikt. Anonymkode: b1f8b...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har alltid avtalt slikt direkte med kjøper/selger. Ønsker ikke kjøper ting har jeg opplevd det som naturlig høflighet å ta det med. Aldri opplevd noen uenigheter rundt slikt. Anonymkode: b1f8b...dee PS. Gjelder både ting man vil ha, og ting man ikke vil ha. Har fått plukke med fastmonterte gjenstander jeg liker fordi kjøper uansett planlegger å bytte. Har gitt bort gardiner som egentlig ikke følger med da de ikke passet i ny bolig. Anonymkode: b1f8b...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Del Skrevet 24. mai 2022 Hvis du ikke vil ha det og det er skrudd fast i veggen: så la det stå og ikke skru ned Hvis det ikke er skrudd fast og du ikke vil ha det, feks frittstående hylle i bod: spør om kjøper vil ha den Hvis du gjerne vil ha det og det er skrudd fast: skriv det i prospektet. Er det for sent nå og allerede vært salg av huset så prat med kjøper. Billedhylle over sengen: pyntegjenstand men litt i grenseland, du kan ta den med deg. Men vil du ikke ha den så la den stå. Vet noen solgte med dyre pyntehyller på veggen (sånne svarte som er moderne), og det er jo ikke skrudd fast men mer hengt opp. Beste er å si ifra i prospektet. Hylle i kjellerboden, må den bort? Nja, skru den til veggen så følger den boligen så slipper du å flytte den. Kurvhyller i klesboden, må de bort? Nei følger bolig. Anonymkode: 1a44a...43f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Del Skrevet 26. mai 2022 Million skrev (På 24.5.2022 den 12.35): Alt av garderobeløsninger medfølger boligen ved salg. Så kurvhyller i klesboden ville jeg latt være. Alt det andre bør du vel snakke med kjøper om, via megler. Spør om du skal ta det ned eller la det stå. Fastmonterte ting er litt vriene å avgjøre noen ganger. Da jeg kjøpte min leilighet, hadde selger skrudd ned og tatt med seg hattehyllen (med knagger under) i entreen, ja. Hvis det er den du mener med "fastmontert hylle til klær i gangen"? Ja, mener hattehylle i gangen. Er redd kjøper kan klage hvis kurvhyllene ikke er i klesboden, eller hvis de er der, men skal høre med megler. Vil at alt skal gå gjennom megler siden kjøper har vært masete på mail. newman01 skrev (På 24.5.2022 den 12.37): Om du ønsker å beholde det kan du da skrive det i prospektet. Har ikke skrevet om at jeg ønsker beholde noe. AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 14.03): Har alltid avtalt slikt direkte med kjøper/selger. Ønsker ikke kjøper ting har jeg opplevd det som naturlig høflighet å ta det med. Aldri opplevd noen uenigheter rundt slikt. Anonymkode: b1f8b...dee Kjøper er sur fordi hen ikke fikk overta før dato. Fikk en del mas på mail, og da tok megler over. AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 16.36): Hvis du ikke vil ha det og det er skrudd fast i veggen: så la det stå og ikke skru ned Hvis det ikke er skrudd fast og du ikke vil ha det, feks frittstående hylle i bod: spør om kjøper vil ha den Hvis du gjerne vil ha det og det er skrudd fast: skriv det i prospektet. Er det for sent nå og allerede vært salg av huset så prat med kjøper. Billedhylle over sengen: pyntegjenstand men litt i grenseland, du kan ta den med deg. Men vil du ikke ha den så la den stå. Vet noen solgte med dyre pyntehyller på veggen (sånne svarte som er moderne), og det er jo ikke skrudd fast men mer hengt opp. Beste er å si ifra i prospektet. Hylle i kjellerboden, må den bort? Nja, skru den til veggen så følger den boligen så slipper du å flytte den. Kurvhyller i klesboden, må de bort? Nei følger bolig. Anonymkode: 1a44a...43f Kjøper ble sur når hen ikke fikk overta før dato, og vil ikke ha noe. Har ikke spurt om hattehylla, så den lar jeg stå. Billedhylla tar jeg med meg. Kan kjøper lage tvist hvis jeg lar kurvhyllene stå? ts Anonymkode: f3e32...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. mai 2022 #9 Del Skrevet 26. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan kjøper lage tvist hvis jeg lar kurvhyllene stå? ts Anonymkode: f3e32...1de Nei, som sagt er det iflg vanlige regler slik at alle garderobeløsninger (kurvhyller er innmaten i en garderobe?) skal medfølge bolig ved salg, med mindre man har sagt klart i fra at de IKKE gjør det i prospektet/salgsoppgaven. Kurvhyllene dine, står de uten noen garderobe, helt for seg selv og fungerer som din garderobeløsning? Endret 26. mai 2022 av Million 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Del Skrevet 26. mai 2022 Fastmontert skal følge med. Men snakk med din megler du. Selv pleier jeg selge med ALT, slipper flyttelass. Bare tar med meg tøyet og personlige eiendeler. Kjøper aldri dyre møbler, ofte brukt eller henter gratis på finn.no. Siste boligen jeg solgte fulgte ALT med i skuffer og skap 😅 Dette stod selvsagt nevnt i annonsen. Kastet alle matvarene bare. Anonymkode: f0c65...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 26. mai 2022 #11 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Fastmontert skal følge med. Men snakk med din megler du. Selv pleier jeg selge med ALT, slipper flyttelass. Bare tar med meg tøyet og personlige eiendeler. Kjøper aldri dyre møbler, ofte brukt eller henter gratis på finn.no. Siste boligen jeg solgte fulgte ALT med i skuffer og skap 😅 Dette stod selvsagt nevnt i annonsen. Kastet alle matvarene bare. Anonymkode: f0c65...e5e For et styr å kjøpe fra deg da. Voksne mennesker har da egne ting. Så fordi du ikke gidder å rydde ut av skuffer og skap må kjøper gjøre det for deg før de kan flytte inn sine egne ting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Del Skrevet 26. mai 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Fastmontert skal følge med. Men snakk med din megler du. Selv pleier jeg selge med ALT, slipper flyttelass. Bare tar med meg tøyet og personlige eiendeler. Kjøper aldri dyre møbler, ofte brukt eller henter gratis på finn.no. Siste boligen jeg solgte fulgte ALT med i skuffer og skap 😅 Dette stod selvsagt nevnt i annonsen. Kastet alle matvarene bare. Anonymkode: f0c65...e5e Hvor ofte bytter du ut alle praktiske eiendeler egentlig? Jeg mener, hvor mange ganger i løpet av et liv selger man boligen sin. Og hva med når du kjøper? Drar du på fretex og kjøper på nytt (brukt) alt du trenger av f.eks. kjøkkenutstyr? Anonymkode: 3b39e...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, mener hattehylle i gangen. Er redd kjøper kan klage hvis kurvhyllene ikke er i klesboden, eller hvis de er der, men skal høre med megler. Vil at alt skal gå gjennom megler siden kjøper har vært masete på mail. Har ikke skrevet om at jeg ønsker beholde noe. Kjøper er sur fordi hen ikke fikk overta før dato. Fikk en del mas på mail, og da tok megler over. Kjøper ble sur når hen ikke fikk overta før dato, og vil ikke ha noe. Har ikke spurt om hattehylla, så den lar jeg stå. Billedhylla tar jeg med meg. Kan kjøper lage tvist hvis jeg lar kurvhyllene stå? ts Anonymkode: f3e32...1de Hvis kjøper er en skikkelig vrangpinne og «lager tvist», som du sier, kan det maksimalt dreie seg om at h*n må få noen hundrelapper for å måtte kvitte seg med det h*n ikke vil ha på miljøstasjonen. Anonymkode: bee6a...9e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Del Skrevet 26. mai 2022 Million skrev (2 timer siden): Nei, som sagt er det iflg vanlige regler slik at alle garderobeløsninger (kurvhyller er innmaten i en garderobe?) skal medfølge bolig ved salg, med mindre man har sagt klart i fra at de IKKE gjør det i prospektet/salgsoppgaven. Kurvhyllene dine, står de uten noen garderobe, helt for seg selv og fungerer som din garderobeløsning? Ja, de står for seg selv i klesboden og fungerer som min garderobeløsning. Kan hende kjøper vil ha noe annet. ts Anonymkode: f3e32...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. mai 2022 #15 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, de står for seg selv i klesboden og fungerer som min garderobeløsning. Kan hende kjøper vil ha noe annet. ts Anonymkode: f3e32...1de Da må du la de stå igjen. Garderober skal medfølge, man kan ikke plukke ut hyller og kurver og fjerne "innmaten" i en garderobe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Del Skrevet 27. mai 2022 Jeg kjøpte leilighet med både hattehylle og en ekstra knaggrekke i gangen. Har senere fjernet dette og gitt det bort på Finn:) har også både hyller og skap i bodene mine som fulgte med leiligheten. Den ene boden var til og med full av ved som kom godt med i vinter;) Anonymkode: e0a42...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå