AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Del Skrevet 24. mai 2022 Vi giftet oss i fjor sommer. Da var jeg høygravid og vi hadde en 3-åring fra før, så det ble ingen romantisk bryllupsnatt og vi hadde heller ikke barnevakt til å dra bort noe sted bare vi to. Alt dette var vi klar over og vi hadde en fin dag uansett så det er greit. Men nå som 1-års dagen for bryllupet nærmer seg kjenner jeg det hadde vært koselig å markere den med litt mer romantikk og alenetid med mannen Vi har mulighet for barnevakt kun en kveld, så noe weekendtur alene blir det nok ikke. Da må vi i såfall ta barna med. Er åpen for det også, men det dreper selvsagt litt av stemningen å bli vekket hver natt og grytidlig hver morgen 😅 Vi har heller ingen som kan være med som barnevakt på en slik tur. Men uansett vil jeg gjerne høre hvordan dere andre småbarnsforeldre med liten/begrenset mulighet for barnevakt har markert deres bryllupsdag? Legger ikke opp til noe stor feiring, men hadde vært hyggelig å bare finne på noe for kosens skyld. Det jeg hittil har vurdert å overraske mannen med er: Kino/konsert og restaurantbesøk, muligens kombinert med en natt på hotell inne i byen. Da er vi kun 30 min unna huset om vi trenger å dra hjem til barna. Litt fantasiløst kanskje, men kommer ikke på noe annet som kan funke. Anonymkode: 7fb85...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 24. mai 2022 #2 Del Skrevet 24. mai 2022 Har dere pass kun for kvelden eller mulighet til at barna sover der en natt? Om mulighet for overnatting ville jeg booket rom på et hotell, gjerne med spa. Så kan dere spise middag på hotellet eller annen restaurant, dra på hotellet å gjøre det dere ønsker der😁, spise frokost dagen etter og ta parmassasje/annen behandling/slappe av i spaavdelingen en liten stund. Om ikke det går med hotell så ville jeg booket bord på en bedre restaurant og kanskje dratt på en konsert/forestilling/show/kino før/etter restauranten alt ettersom hvordan det passer seg. Det er jo mulig å bare ta det enkelt nå og så tar dere en weekendtur i høst eller noe hvis dere får muligheten da. En annen mulighet hvis dere ønsker weekendtur nå, er å ta med barnepasser. En som kjenner barna da. Feks besteforeldre. Men da må dere selvsagt dekke turen for den/de som passer. Da kan dere avtale at dere har formiddag til kvelden alene. At barna sover på rom med barnepasser/hos dere, men at barnepasser tar de fra morgenen av så dere får hatt en rolig morgen. Og selvsagt sørge for å gjøre noe kjekt sammen som familie og med barnepasser en/flere av de andre dagene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå