Gå til innhold

Ekspartner, felles barn og personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i fra mine barns far for to år siden pga hans psykiske helse/depresjon og personlighetsforstyrrelse. Han har flere innleggelser bak seg pga selvmordstanker/forsøk. Jeg har blitt utsatt for psykisk vold gjennom flere år, men har vel ikke sett dette slik før jeg valgte å gå. Men jeg og barna har virkelig gått på eggeskall i mange år! 

Alle anbefaler å kutte kontakten helt, men det er desverre umulig når man har felles barn. Jeg må på noen plan fortsatt samarbeide med han. Men dette samarbeidet er så utrolig utmattende fordi han fortsatt har sin væremåte ovenfor meg. Han styrer skuta slik han vil og jeg skal bare forholde meg til dette. Hver gang jeg prøver å sette foten ned/sette en grense ovenfor meg eller barna, så blir konsekvensene så fatale for enten meg eller barna. Så det gjør at jeg kvier meg veldig til hver gang dette må gjøres. Heldigvis har han selv valgt å bare ha barna annenhver helg (selv om dette er min feil i hans øyne). Jeg håper og tror han er en grei helgepappa. Ungene har slitt veldig psykisk og fysisk med hodepine, nakkesmerter, magevondt og fravær fra skolen da samværet var 50/50, men dette er mer eller mindre borte nå etter at jeg fikk hovedomsorgen. 
Er det noen andre som har erfaringer men personlighetsforstyrret ekspartner, som vil dele erfaringer  om hvordan du har klart å forholde seg til partneren i etterkant?
 Føler meg veldig alene i situasjonen jeg står i. 

Anonymkode: f2507...c43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna, og vil de ha samvær? 

Anonymkode: 26085...f87

AnonymBruker
Skrevet

Barna er rett under og rett over 10 år. Når de hadde 50/50 bosted, så sa de at de ønsket mer hos meg. Nå som de bare er annehver helg hos pappa så ønsker de litt mer med han, men ikke like mye som før. Det er dette som gir meg en indikasjon på at han mest sansynlig fungerer greit som helgepappa og at de finner på kjekke ting sammen da.  

Anonymkode: f2507...c43

AnonymBruker
Skrevet

Så bra, når det kommer til kommunikasjon med han, ville jeg kun hatt samtaler på sms, slik at du har alt skriftlig, og kun pratet om det som gjelder barna. Da har du også dokumentasjon på alt, hvis det skulle være nødvendig.

Anonymkode: 26085...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...