Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meldte meg som arbeidssøker hos NAV og begynte på søknad om dagpenger (som jeg ikke har fullført), da jeg var i et vikariat som skulle avsluttes. Nylig ble jeg sykemeldt i noen uker fremover, og nå har veilederen min tatt kontakt og vil høre litt om situasjonen min slik at de kan hjelpe med best mulig fremover. 

Hvor ærlig lønner det seg å være med nav? Burde jeg si hvorfor jeg er sykmeldt f.eks.?

Anonymkode: 391a8...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV har jo tilgang på sykmeldingen din og ser diagnosen, så om den stemmer vet de jo det allerede. 
Generelt så lønner det seg alltid å være ærlig med NAV, det motsatte kan straffe seg. 
Hvorfor tenker du at du ikke burde si noe om sykmeldingsårsak til NAV, forresten?

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å lyve til NAV blir fort svindyrt, de har mer verktøy og muligheter til å sjekke ting enn politiet, tenk litt på det 😁

Anonymkode: e566f...06b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Angelheart2 said:

NAV har jo tilgang på sykmeldingen din og ser diagnosen, så om den stemmer vet de jo det allerede. 
Generelt så lønner det seg alltid å være ærlig med NAV, det motsatte kan straffe seg. 
Hvorfor tenker du at du ikke burde si noe om sykmeldingsårsak til NAV, forresten?

Jeg vet ikke, har aldri hatt noe med nav å gjøre så jeg bare lurer egentlig.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å lyve til NAV blir fort svindyrt, de har mer verktøy og muligheter til å sjekke ting enn politiet, tenk litt på det 😁

Jeg har ikke tenkt å lyve for å grafse til .eg mer penger eller noe, da har du misforstått tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig så lønner det seg å være ærlig med NAV. I alle disse årene jeg har hatt noe med NAV å gjøre,enten det har vært foreldrepenger eller pleiepenger så har de alltid vært hjelpsomme. De er jo der for å hjelpe og finne best mulig løsning for deg.

Anonymkode: 056c7...d3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som hva da?

Lønner seg alltid å være ærlig. Hvorfor skal du være uærlig? De er der for å hjelpe.

Anonymkode: fa86e...62d

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du må være ærlig med NAV. Blir du tatt i løgn er du fucked. 

Anonymkode: 7b93e...32d

Skrevet

Ærlighet lønner seg alltid. Ish.

NAV kan som oftest finne ut det meste uansett, om du er så uheldig at en av deres kompetente medarbeidere får saken din. Like så greit å være ærlig med dem.

AnonymBruker
Skrevet

Mest mulig åpenhet er lurt ja. :) Det går på at veileder skal kunne vurdere hva slags behov du har for hjelp på best mulig grunnlag. Hvis du har noen utfordringer kan du få et vedtak på at du har rett på veiledning (i motsetning til et vedtak om at du klarer deg selv), som igjen gir deg flere muligheter til tiltak, kurs etc.. Og ja, veileder kan se hvilken diagnose legen satte da du ble sykmeldt.

Anonymkode: 0d126...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...