Gå til innhold

Tenker kun på sukker godt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjelp meg, 

Prøvd å endret kosthold de siste 10 åra, og i de åra så tenker jeg kun godteri, sjokolade, chips, kaker. 

Jeg er ikke overvektig, bmi innenfor normalen, men spiser ikke noe bra. Starter dagen med kaffe og lade, fortsetter med kaffe mat som kjeks, etc,  jeg vet at dette ikke er bra, pratet med legevog kostholdsveileder men kommer meg ikke ut fra denne tanke gangen. Blir eldre som alle andre, og dette er jo ikke bra. Nærmer meg 45.....

Anonymkode: 80c11...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelp meg, 

Prøvd å endret kosthold de siste 10 åra, og i de åra så tenker jeg kun godteri, sjokolade, chips, kaker. 

Jeg er ikke overvektig, bmi innenfor normalen, men spiser ikke noe bra. Starter dagen med kaffe og lade, fortsetter med kaffe mat som kjeks, etc,  jeg vet at dette ikke er bra, pratet med legevog kostholdsveileder men kommer meg ikke ut fra denne tanke gangen. Blir eldre som alle andre, og dette er jo ikke bra. Nærmer meg 45.....

Anonymkode: 80c11...864

Lade?

Anonymkode: b82d2...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lade?

Anonymkode: b82d2...cdd

Sjokolade mest sannsynlig. Marmelade er også et alternativ, men mindre sannsynlig.

Anonymkode: 62710...d1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å endre tankegangen. I stede for å fokusere på hva du ikke bør spise, fokusere på all den gode og sunne maten du kan spise. Det hjelperenormt. 

Anonymkode: 7f7c3...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ta valget med å faktisk handle inn det du ønsker at kostholdet ditt skal være, og IKKE handle inn det du ikke ønsker å spise i hverdagen. Mitt kosthold hadde lett vært som ditt, for det er slikt jeg også har lyst på. Så jeg har ikke sjokolade og godteri hjemme. Jeg handler inn og lager de måltidene jeg vet kroppen trenger. Jeg er ikke en sånn som lett tar gode valg dersom sjokolade og smågodt og kjeks ligger i skapet.

Anonymkode: dba7c...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...