AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Altså hvis man 5 forskjellige på en uke er det selvfølgelig tøysete, men å holde på med 2 stykker noen uker, hva er ulogisk med det? Og så evt gå ned til 1 person etter noen uker til. Anonymkode: 43ccd...c95 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Mulig at verden fungerer sånn for unge storbyjenter. Anonymkode: 734b2...ea3 12 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Vet etter en date om det er noe. Så ikke vits i å datert noen jeg ikke er interessert i. Og opplever ikke den type kjemi jeg et på jakt etter samtidig med to. Anonymkode: bdb4e...149 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Syntes det er ok hvis man ikke har møtt hverandre før og har en eller to dates, men blir det noe mer så bør man være eksklusiv. Anonymkode: e78e1...501 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Altså hvis man 5 forskjellige på en uke er det selvfølgelig tøysete, men å holde på med 2 stykker noen uker, hva er ulogisk med det? Og så evt gå ned til 1 person etter noen uker til. Anonymkode: 43ccd...c95 Hvorfor er 5 verre enn 2? Hvor går grensa? Er 3 greit? Anonymkode: 64835...fd7 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 De er redde for avvisning og frykter å bli sammenlignet med andre. Folk er rett og slett veldig usikre på seg selv. Mange tror at dersom man treffer andre så betyr en selv mindre. Som om man har en begrenset mengde med kjærlighet og oppmerksomhet å gi. Jeg tenker at én relasjon betyr ikke mindre selvom man har flere. Så i min verden kan man date og være kjæreste med flere. Anonymkode: 7c6bc...e0e 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Mulig at verden fungerer sånn for unge storbyjenter. Anonymkode: 734b2...ea3 Helt enig. Hadde blitt kvalm og sagt takk og farvel hvis hun multidatet. For en holdning (ts) ! Anonymkode: eea6c...fba 10
Gibralfaro Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er folk her inne så negative til det å date flere samtidig? Det er jo sånn verden fungerer! Anonymkode: 43ccd...c95 Kanskje ikke for alle? Kanskje noen ikke synes noe om å date flere samtidig, og foretrekker at man ikke gjør det? Uavhengig av hva Kari og Ola gjør? Eller Kari og Kari, eller Ola og Ola, eller noen andre kombinasjoner som må inkluderes for å ikke støte noen. 4
Hmmmmmm Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Helt uaktuelt å date en som dater noen andre. Hvorfor slik hastverk med å sanke inn en partner. En om gangen er helt greit 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 1 minutt siden, Hmmmmmm said: Helt uaktuelt å date en som dater noen andre. Hvorfor slik hastverk med å sanke inn en partner. En om gangen er helt greit Det minner mer om shopping for å være ærlig. Bestill to, send den du ikke liker i retur. Mennesker er ikke varer. 😔 Anonymkode: eea6c...fba 13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 Fordi jeg vil ikke treffe flere og sammenligne dem, og så liksom velge det beste alternativet blant dem. Jeg vil treffe noen som jeg synes er fantastisk og som jeg vil ha fordi jeg liker den personen så godt. Jeg har tid til å lete, jeg trenger ikke treffe flest mulig på kortest mulig tid. Da får man bare datingfatigue, man blir blasert og mindre åpen for å forelske seg. Mener jeg. Greit nok å ha flere førstedates i samme tidsrom, men ikke noe mer. Og i alle fall ikke noe klining og puling med flere, fy faen så ekkelt. Om du driver og dater flere samtidig, vær i det minste dønn åpen om det. Anonymkode: 39bb2...d00 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #12 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg tenker at én relasjon betyr ikke mindre selvom man har flere. Så i min verden kan man date og være kjæreste med flere. Anonymkode: 7c6bc...e0e Nettop. Mange her forstår ikke det 😊 Er bare å sjekke ut tråden om åpne forhold. Folk går bananas 😂 Jeg har en samboer jeg elsker og ikke vil være foruten. Jeg kan allikevel bli forelsket i og glad i andre personer samtidig. Anonymkode: 4789c...bf5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså hvis man 5 forskjellige på en uke er det selvfølgelig tøysete, men å holde på med 2 stykker noen uker, hva er ulogisk med det? Og så evt gå ned til 1 person etter noen uker til. Anonymkode: 43ccd...c95 Din verden, ja. Si det 5 ganger på rad, mens du puster og hypnotiserer deg selv: i min verden, det skjer i min verden. Anonymkode: bc55e...292 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: De er redde for avvisning og frykter å bli sammenlignet med andre. Folk er rett og slett veldig usikre på seg selv. Mange tror at dersom man treffer andre så betyr en selv mindre. Som om man har en begrenset mengde med kjærlighet og oppmerksomhet å gi. Jeg tenker at én relasjon betyr ikke mindre selvom man har flere. Så i min verden kan man date og være kjæreste med flere. Anonymkode: 7c6bc...e0e Selvfølgelig har mennesker begrenset med kjærlighet å gi. Kjærligheten kan uttrykkes på mange forskjellige måter, men man bruker alltid tid å energi på å uttrykke den. Dermed er den en begrenset ressurs som må fordeles på alle man er glade i. At de fleste derfor velger én enkelt person som kan bli giver og mottaker av kjærlighet er veldig naturlig og hensiktsmessig. At noen velger en annen løsning og fordeler resursene sine på mange personer, er selvsagt helt greit, så lenge det er gjensidig. (Veldig ofte er det ikke det, noe som f.eks. gjør at polygami er forbudt i Norge.) Men å innbille seg at man bare kan øse uendelig med kjærlighet til så mange man vil, og at alle kan gi like mye til mange som til få, er bare tull. En mor med 10 barn har også mindre oppmerksomhet, omtanke og kjærlighet å gi til hver enkelt enn en mor med ett barn. Det er grunnleggende mattematikk. Anonymkode: 931fa...15e 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #15 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig har mennesker begrenset med kjærlighet å gi. Kjærligheten kan uttrykkes på mange forskjellige måter, men man bruker alltid tid å energi på å uttrykke den. Dermed er den en begrenset ressurs som må fordeles på alle man er glade i. At de fleste derfor velger én enkelt person som kan bli giver og mottaker av kjærlighet er veldig naturlig og hensiktsmessig. At noen velger en annen løsning og fordeler resursene sine på mange personer, er selvsagt helt greit, så lenge det er gjensidig. (Veldig ofte er det ikke det, noe som f.eks. gjør at polygami er forbudt i Norge.) Men å innbille seg at man bare kan øse uendelig med kjærlighet til så mange man vil, og at alle kan gi like mye til mange som til få, er bare tull. En mor med 10 barn har også mindre oppmerksomhet, omtanke og kjærlighet å gi til hver enkelt enn en mor med ett barn. Det er grunnleggende mattematikk. Anonymkode: 931fa...15e Ja, det er sant. Har lagt merke til at enkelte sosialt inkompetente folk tror at kjærlighet er en uendelig faktor. Som om bilen deres oppfylles av bensin eller strøm helt ut av det blå, den er uendelig. Man blir jo jævla sliten av det styret og utbrent innen man er 30. Anonymkode: bc55e...292 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Skrevet 24. mai 2022 Det er ikke sånn min verden fungerer. Anonymkode: f1234...071 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #17 Skrevet 24. mai 2022 Syns det er helt innafor å snakke med flere på en gang. Men personlig så vil jeg hverken ha sex med, eller treffe på nytt og på nytt en person jeg ikke er interessert i. Og dersom jeg er såpass interessert at jeg vil treffes flere ganger (eller har sex med personen), så ser ikke jeg helt poenget med å treffe flere. Så dersom jeg har truffet noen to ganger (og vil treffe den personen videre), så dater jeg ikke andre, da er jeg jo opptatt med en jeg liker. Anonymkode: 61268...b19 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #18 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså hvis man 5 forskjellige på en uke er det selvfølgelig tøysete, men å holde på med 2 stykker noen uker, hva er ulogisk med det? Og så evt gå ned til 1 person etter noen uker til. Anonymkode: 43ccd...c95 Vil ikke date noen som har fokus på to stk. Jeg vil at daten skal bli kjent med meg, og ikke bli sammenlignet med en til date. Stoler heller ikke på folk som ikke forstår såpass. Og ergo for meg en person jeg ikke gidder å investere tid eller penger på. Anonymkode: 54bbb...5de 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #19 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er redde for avvisning og frykter å bli sammenlignet med andre. Folk er rett og slett veldig usikre på seg selv. Mange tror at dersom man treffer andre så betyr en selv mindre. Som om man har en begrenset mengde med kjærlighet og oppmerksomhet å gi. Jeg tenker at én relasjon betyr ikke mindre selvom man har flere. Så i min verden kan man date og være kjæreste med flere. Anonymkode: 7c6bc...e0e Fint for deg, men hvis du forventer aksept for dine holdinger, så må du faktisk også akseptere at ikke alle er som deg. Det er ikke mer "naturlig" å date flere samtidig enn å date èn om gangen. Anonymkode: 79a30...b84
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #20 Skrevet 24. mai 2022 Virker som det er den nye normalen å date flere, bare mange som lever i fortiden. Anonymkode: a62f2...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå