AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Er sykemeldt fra et vikariat jeg har på grunn av stress. Det er såpass at jeg egentlig ikke sover om natten, og skjelver bokstavelig talt hele dagen. Likevel søker jeg altså jobber, og har nå et jobbintervju i dag, men formen er utrolig dårlig. Føler meg fullstendig nevrotisk, og vet ikke hvordan jeg skal få til dette. Hører med til historien at dette er en sommerjobb, og all den tid jeg nå er sykemeldt de neste fire ukene er det uansett lite trolig at jeg kommer til å takke ja dersom jeg får tilbudt stillingen, jeg trenger ro og fred. Hadde du trukket deg? Intervjuet er i ettermiddag. Anonymkode: 8bccd...8cc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Dette er en forholdsvis attraktiv arbeidsgiver, så jeg er også redd det vil se veldig dumt ut å trekke seg samme dag som jobbintervjuet, spesielt når jeg egentlig ikke kan skylde på noe annet en psykisk sykdom, og det har jeg åpenbart ikke lyst til å si til denne arbeidsgiveren. Anonymkode: 8bccd...8cc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Hvorfor søker du jobber nå i det hele tatt? Er det sånn at jobben du er i nå er årsaken til høyt stressnivå? I så fall bør du gå på intervjuet, hvis en ny jobb vil kunne gjøre at du kommer ut av sykemeldingen. Spesielt hvis det er mulighet for videre ansettelse etter sommeren. Anonymkode: 39b8f...c6b 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 MYE bedre å trekke seg, enn å gjennomføre et intervju til en jobb du ikke vil ha. Da kaster du ikke bort tiden dems, og det er mye mer profesjonelt enn å gjennomføre bare fordi. Anonymkode: 8f75d...003
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor søker du jobber nå i det hele tatt? Er det sånn at jobben du er i nå er årsaken til høyt stressnivå? I så fall bør du gå på intervjuet, hvis en ny jobb vil kunne gjøre at du kommer ut av sykemeldingen. Spesielt hvis det er mulighet for videre ansettelse etter sommeren. Anonymkode: 39b8f...c6b Fordi jeg er redd for å bli stående uten jobb. Det er en del av hele stressgreia jeg er inne i, jeg klarer ikke å roe ned. Jeg ble sykemeldt i går, så det er forholdsvis nytt, og jeg har bestemt meg for å ikke søke flere jobber, men nå har jeg dette intervjuet da, som ble avtalt før jeg ble sykemeldt. Sykemeldingen er generelt for stress og angst, så jeg tror ikke det hjelper med ny jobb egentlig, tvert i mot trenger jeg nok først og fremst behandling og fri, så alt dette ble veldig dumt. Anonymkode: 8bccd...8cc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Litt rart at du søker jobb nå? Høres jo ut som det noe psykisk bak, angst, depresjon eller at du rett og slett snart møter veggen. Og da skal du bytte jobb!? Du burde Helle sykemelde deg helt, jobbe med å finne ut av hva du vil jobbe med, hvorfor du ble dårlig, sette grenser og bli frisk. Så tenker jeg du kan søke jobb.. Anonymkode: 64587...50e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Litt rart at du søker jobb nå? Høres jo ut som det noe psykisk bak, angst, depresjon eller at du rett og slett snart møter veggen. Og da skal du bytte jobb!? Du burde Helle sykemelde deg helt, jobbe med å finne ut av hva du vil jobbe med, hvorfor du ble dårlig, sette grenser og bli frisk. Så tenker jeg du kan søke jobb.. Anonymkode: 64587...50e Når man er på vei til å bli arbeidsledig så er det i mine øyne helt naturlig å søke andre jobber, vikariatet mitt gikk ut, så jobbytte var helt nødvendig. Jeg har hatt angst hele livet, det er først de siste ukene at den har blitt lammende, og det kunne jeg rett og slett ikke forutse da jeg satt og søkte jobber. Jeg er hundre prosent sykemeldt akkurat nå. Det ble forøvrig til at jeg avlyste intervjuet. Rett etterpå ringte en annen arbeidsgiver og ville ha meg på intervju, og jeg reagerte med å kaste opp, så jeg skal definitivt ikke søke flere jobber akkurat nå. Som jeg også skrev i et tidligere innlegg. Anonymkode: 8bccd...8cc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man er på vei til å bli arbeidsledig så er det i mine øyne helt naturlig å søke andre jobber, vikariatet mitt gikk ut, så jobbytte var helt nødvendig. Jeg har hatt angst hele livet, det er først de siste ukene at den har blitt lammende, og det kunne jeg rett og slett ikke forutse da jeg satt og søkte jobber. Jeg er hundre prosent sykemeldt akkurat nå. Det ble forøvrig til at jeg avlyste intervjuet. Rett etterpå ringte en annen arbeidsgiver og ville ha meg på intervju, og jeg reagerte med å kaste opp, så jeg skal definitivt ikke søke flere jobber akkurat nå. Som jeg også skrev i et tidligere innlegg. Anonymkode: 8bccd...8cc Huff, men syns det er bra du avlyste. Kan jeg spørre hva slags angst du sliter med? Det er bra du jobber og klarer det, men akkurat nå bør du kanskje høre på at kroppen din sender deg signal om å roe ned. Noe som ble enda tydeligere da du reagerte med å kaste opp. Håper du lytter til kroppen din nå og får god oppfølging av lege. Anonymkode: 64587...50e 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Huff, men syns det er bra du avlyste. Kan jeg spørre hva slags angst du sliter med? Det er bra du jobber og klarer det, men akkurat nå bør du kanskje høre på at kroppen din sender deg signal om å roe ned. Noe som ble enda tydeligere da du reagerte med å kaste opp. Håper du lytter til kroppen din nå og får god oppfølging av lege. Anonymkode: 64587...50e Takk, ja, jeg prøver å høre på kroppen, men vanskelig å legge fra seg prestasjonsjaget. Legen min er heldigvis veldig bra, og jeg har fått en timeavtale hos dps allerede om et par uker. Så det blir nok bra, er bare så vondt å aldri slappe av, også blir jeg redd for å havne utenfor arbeidslivet. Anonymkode: 8bccd...8cc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk, ja, jeg prøver å høre på kroppen, men vanskelig å legge fra seg prestasjonsjaget. Legen min er heldigvis veldig bra, og jeg har fått en timeavtale hos dps allerede om et par uker. Så det blir nok bra, er bare så vondt å aldri slappe av, også blir jeg redd for å havne utenfor arbeidslivet. Anonymkode: 8bccd...8cc Så bra det følges opp og at du får time så fort. Tror ikke dette er det som gjør at du ikke får jobb, men kanskje du burde prøve å få noe fast når du er klar for det igjen. Mange som virkelig tilrettelegger når de ser at man prøver! det er min egen erfaring iallfall. Kjenner veldig til flinkpike-syndromet, prøver å jobbe meg igjennom det selv. Spesielt når det kommer til forventninger til en selv. Anonymkode: 64587...50e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): MYE bedre å trekke seg, enn å gjennomføre et intervju til en jobb du ikke vil ha. Da kaster du ikke bort tiden dems, og det er mye mer profesjonelt enn å gjennomføre bare fordi. Anonymkode: 8f75d...003 Ikke vil ha? Sa hun det? Hun er psykisk syl og sliter…. Anonymkode: de931...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå