AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Har to barn, og enda et barn på vei. Skal til Oslo i sommer på ferie etterfulgt av Kristiansand dyrepark. I Oslo tenkte jeg å besøke et gammel venninne, og hun sa sist at vi bare måtte komme innom. Har sendt en del snaps til henne, og prøvd å ringe henne uten svar. Ofte åpner hun ikke snap på flere dager.. I tillegg når jeg skrev på siste melding at vi gleder oss til å komme innom de i sommer, og at jeg ventet enda et barn så fikk jeg ikke noe svar da heller.. Har litt kalde føtter og har snakket med samboer om dette. Først og fremst vet jeg at hun drikker en del med samboeren og de lever et helt annet liv enn oss uten barn, men jeg vil uansett prøve å møte de fordi det kan jo være at hun har forbedret seg. Men akkurat nå er jeg litt skuffet.. Jeg har mest lyst til å ikke besøke henne nå når hun plutselig ikke svarer meg mer og behandler meg som luft. I tillegg kunne hun ha gratulert meg med graviditeten men ikke et eneste svar å få.. Hva tenker dere? Er ikke dette veldig dårlig gjort? Anonymkode: afd1e...e16
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Hun kunne ikke brydd seg mindre om dere kommer. Hu er nok ikke så god venninne som du skal ha det til. Anonymkode: 825fb...5db 31 2 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 Dersom du er bekymret for livsstilen og drikkingen hennes, hvorfor er det i så fall ok å besøke henne (med tanke på at du presser på det) dersom hun hadde gratulert deg, men ikke når hun ikke gratulerte deg? Hennes drikkemønster er vel det samme uavhengig av en gratulasjon eller ikke? Forøvrig høres det ikke ut som om hun ønsker kontakt, men at den tidligere invitasjonen var en ren høflighetsfrase. Gratulerer med baby på vei! Men tror du kan glemme besøket så lenge hun ikke svarer en gang. Anonymkode: 4425d...3ee 23 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Ts her. Har mest lyst til å dra til Oslo og glemme avtalen med henne. Å ringe henne eller sende henne flere meldinger er helt uaktuelt da jeg ikke får svar plutselig. Kunne også tenkt meg å skrive en tekstmelding til henne i sommer om hun tar kontakt, fordi plutselig ringer hun ut av det blå, eller så later hun som alt er som før.. Jeg har litt lyst å fortelle henne at vi ikke kommer innom da hun ikke har sett ut til å holde avtalen da hun plutselig ble stille Anonymkode: afd1e...e16 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun kunne ikke brydd seg mindre om dere kommer. Hu er nok ikke så god venninne som du skal ha det til. Anonymkode: 825fb...5db Det har du nok helt rett i! Bare merkelig at hun inviterte oss😅 Anonymkode: afd1e...e16 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom du er bekymret for livsstilen og drikkingen hennes, hvorfor er det i så fall ok å besøke henne (med tanke på at du presser på det) dersom hun hadde gratulert deg, men ikke når hun ikke gratulerte deg? Hennes drikkemønster er vel det samme uavhengig av en gratulasjon eller ikke? Forøvrig høres det ikke ut som om hun ønsker kontakt, men at den tidligere invitasjonen var en ren høflighetsfrase. Gratulerer med baby på vei! Men tror du kan glemme besøket så lenge hun ikke svarer en gang. Anonymkode: 4425d...3ee Jeg vet at hun drakk mye før, og ut i fra det jeg vet drikker hun en del nå og da fortsatt. Hun har holdt på med den samme masteren i over 8 år.. Uansett, jeg er litt skuffet fordi jeg hadde ingen forhåpning om å møte henne, men når hun inviterer så blir det litt merkelig å plutselig ikke svare etterpå. Hun inviterte iss tilogmed på båttur, men det blir nok ikke noe av uansett fordi det er ungene for liten til. Du har nok rett. Dette er ingen god venninnne, og det er nok bare en høflighetsfrase fra henne. Hva hadde du gjort om hun plutselig ringte en kveld? Hadde du bare latt være å ta den å avvist henne uten konfrontasjon? Anonymkode: afd1e...e16 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forøvrig høres det ikke ut som om hun ønsker kontakt, men at den tidligere invitasjonen var en ren høflighetsfrase. Dette. Anonymkode: 68115...37c 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har du nok helt rett i! Bare merkelig at hun inviterte oss😅 Anonymkode: afd1e...e16 Høflighetsfrase. Akkurat som den der «vi mååå ta en kaffe en dag!» når man treffer noen på butikken. Ofte er det bare «noe» man sier Anonymkode: 825fb...5db 16 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at hun drakk mye før, og ut i fra det jeg vet drikker hun en del nå og da fortsatt. Hun har holdt på med den samme masteren i over 8 år.. Uansett, jeg er litt skuffet fordi jeg hadde ingen forhåpning om å møte henne, men når hun inviterer så blir det litt merkelig å plutselig ikke svare etterpå. Hun inviterte iss tilogmed på båttur, men det blir nok ikke noe av uansett fordi det er ungene for liten til. Du har nok rett. Dette er ingen god venninnne, og det er nok bare en høflighetsfrase fra henne. Hva hadde du gjort om hun plutselig ringte en kveld? Hadde du bare latt være å ta den å avvist henne uten konfrontasjon? Anonymkode: afd1e...e16 Jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn hvor mye hun drikker og at hun har holdt på med en master i 8 år. Hvis du har snart 3 barn og mann har du kanskje nok å bruke tiden på enn å tenke på en venninne i en annen by, og hvorvidt hun fester for mye etter din standard og om hun bruker lang tid på utdanning……? Gå å bruk tid med ungene dine, istedenfor å stresse over at hun ikke svarer fort nok på snap. Anonymkode: 0d59b...3fc 25 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 Men nå hørtes det ut som om du inviterte deg selv, er jo hyggelig å spørre først om det passer den og den datoen, eller at dere er i Oslo da, og om hun har tid hadde det vært hyggelig å møtes. Anonymkode: 38621...a5f 7 2
Kaneel Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her. Har mest lyst til å dra til Oslo og glemme avtalen med henne. Å ringe henne eller sende henne flere meldinger er helt uaktuelt da jeg ikke får svar plutselig. Kunne også tenkt meg å skrive en tekstmelding til henne i sommer om hun tar kontakt, fordi plutselig ringer hun ut av det blå, eller så later hun som alt er som før.. Jeg har litt lyst å fortelle henne at vi ikke kommer innom da hun ikke har sett ut til å holde avtalen da hun plutselig ble stille Anonymkode: afd1e...e16 Det er ingen avtale! Du må være litt treig! Det var en høflighets frase! Hu viser helt tydlig hu ikke vil ha deg og ungene innom, hu svarer deg jo ikke en gang i frykt for du skal stå på trappa! La hu være! 23 3
SnartMammaLykke Skrevet 24. mai 2022 #12 Skrevet 24. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn hvor mye hun drikker og at hun har holdt på med en master i 8 år. Hvis du har snart 3 barn og mann har du kanskje nok å bruke tiden på enn å tenke på en venninne i en annen by, og hvorvidt hun fester for mye etter din standard og om hun bruker lang tid på utdanning……? Gå å bruk tid med ungene dine, istedenfor å stresse over at hun ikke svarer fort nok på snap. Anonymkode: 0d59b...3fc For et latterlig svar😂 Selvfølgelig har dette noe med saken å gjøre. Det forteller at vedkommende ikke har så mye tilfelles med en småbarnsmor. Å drikke mye, samt slite med masteren i 8 år forteller hvor skakkjørt livet hennes er grunnet et rusproblem. Hadde selv ei venninne som drakk mye, og hun holdt aldri avtaler. At hun ikke svarer men inviterer kan jo være fordi hun har glemt at hun har invitert de i fylla😏 Endret 24. mai 2022 av SnartMammaLykke 3 4
lillevill Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har to barn, og enda et barn på vei. Skal til Oslo i sommer på ferie etterfulgt av Kristiansand dyrepark. I Oslo tenkte jeg å besøke et gammel venninne, og hun sa sist at vi bare måtte komme innom. Har sendt en del snaps til henne, og prøvd å ringe henne uten svar. Ofte åpner hun ikke snap på flere dager.. I tillegg når jeg skrev på siste melding at vi gleder oss til å komme innom de i sommer, og at jeg ventet enda et barn så fikk jeg ikke noe svar da heller.. Har litt kalde føtter og har snakket med samboer om dette. Først og fremst vet jeg at hun drikker en del med samboeren og de lever et helt annet liv enn oss uten barn, men jeg vil uansett prøve å møte de fordi det kan jo være at hun har forbedret seg. Men akkurat nå er jeg litt skuffet.. Jeg har mest lyst til å ikke besøke henne nå når hun plutselig ikke svarer meg mer og behandler meg som luft. I tillegg kunne hun ha gratulert meg med graviditeten men ikke et eneste svar å få.. Hva tenker dere? Er ikke dette veldig dårlig gjort? Anonymkode: afd1e...e16 Det er jo i sommer, det er jo over en mnd til. Hun svarer sikkert i tide. Kjipt hun ikke gratulerer deg da.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 Kaneel skrev (3 minutter siden): Det er ingen avtale! Du må være litt treig! Det var en høflighets frase! Hu viser helt tydlig hu ikke vil ha deg og ungene innom, hu svarer deg jo ikke en gang i frykt for du skal stå på trappa! La hu være! Er det en høflighetsfrase å invitere oss på båttur i sommer, samt invitere oss hjemme til seg? Fair… Anonymkode: afd1e...e16 1
lillevill Skrevet 24. mai 2022 #15 Skrevet 24. mai 2022 Hun inviterte dere til overnatting? Og svarer ikke? Book heller camping. Et barnevennlig sted med basseng og sånn. Og så kan dere treffe henne om hun gir lyd fra seg.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Skrevet 24. mai 2022 «Dere må bare komme innom hvis dere er i byen» er ikke en invitasjon, det er en høflighetsfrase. 🙈 Anonymkode: 4a045...fc1 29 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #17 Skrevet 24. mai 2022 Vi kommer ikke til å dra innom henne i sommer. Vi har funnet ut at vi heller ønsker å finne på noe mer tilpasset ungene. At hun ikke svarer men har invitert oss på båttur og hjemme til seg er noe spesielt, men vi drar heller og besøker annen familie. Anonymkode: afd1e...e16 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #18 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det en høflighetsfrase å invitere oss på båttur i sommer, samt invitere oss hjemme til seg? Fair… Anonymkode: afd1e...e16 Det er en høflighetsfrase med mindre det er en spesifikk dato inkludert i denne samtalen… «Kom innom hvis du er i byen, vi kan dra på båttur!» er i beste fall en tentativ avtale. «Når passer det for dere å komme på besøk i sommer? Jeg er ledig i helgene etter 15. juli» er en invitasjon. Anonymkode: 4a045...fc1 15 1
lillevill Skrevet 24. mai 2022 #19 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det en høflighetsfrase å invitere oss på båttur i sommer, samt invitere oss hjemme til seg? Fair… Anonymkode: afd1e...e16 Hun inviterte dere til oslo, skrev du. Ikke på kaffebesøk og båttur? Men hvorfor båttur med baby i magen og små barn, høres stress ut. Ikke sikkert det er lurt med unger i en rask liten båt altså.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #20 Skrevet 24. mai 2022 lillevill skrev (1 minutt siden): Hun inviterte dere til overnatting? Og svarer ikke? Book heller camping. Et barnevennlig sted med basseng og sånn. Og så kan dere treffe henne om hun gir lyd fra seg. Nei, vi skal på hotell og overnatting var aldri et alternativ. Men hun inviterte oss på besøk, og vi skulle på båttur sammen da hun hadde båt i sommer. Hun har hele tiden veldig mange ideer, men det ser ikke ut til å bli så mye av har jeg lagt merke til. Anonymkode: afd1e...e16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå