Gå til innhold

Pastarett til «spleiselag»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på en stor fest det alle skal ha med en rett. Min oppgave er å ta en pastarett. Flere har samme kategori, så jeg forsøker å være kreativ. 

Forslag til en litt enkle og god pastarett?  
Usikker på oppvarmingsmuligheter, men jeg tror jeg kan klare å holde den lun 😊

Anonymkode: 88a79...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen forslag:

- kylling og pesto

- tomatsaus og salsiccapølse hvor du klemmer ut små "boller" fra pølsene (de er rå så det er lett) og rett i stekepanne og steker som små kjøttboller før de has i sausen

-  kremet soppsaus (løk, hvitløk, sopp, hakket spinat, fløte/crème fraîche

- grillet paprika som moses i blender sammen med fløte, ha i stekt squash, chorizo og basilikum

- lasagne hvor du i stedet for vanlig kjøttsaus og ostesaus lager tomatsaus med stekt bacon, squash og gulrøtter, ha i fløte mot slutten og legg lagvis med lasagneplater før du avslutter med revet ost

- macaroni and cheese (stekt løk og hvitløk, litt Dijonsennep, fløte, en dæsj worcestershiresaus og tabasco og godt med revet moden ost, ha i pasta og hell i en ildfast form, dryss over loffsmuler blandet med revet ost for en god crispy topping og stek alt i ovn)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått for en gratinert variant - vanlige pastaretter blir ikke så gode hvis de skal holdes varme eller varmes opp igjen synes jeg - sausen trekker for mye inn i pastaen, og selve pastaen blir for myk.

Cannelloni liker jeg godt - det er det heller ikke så stor sjanse for at man andre lager: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/spinach-ricotta-cannelloni

En slik ovnsform blir bare bedre om den spises litt avkjølt/lun synes jeg. Den kan feks lages klar i formen i god tid, stekes hjemme hos deg rett før du drar, og så forhåpentligvis ha passe temperatur til den skal serveres. 

Anonymkode: effcf...98d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pastasalat. Brokkoli i små biter, rødløk, smårett bacon, mais, cherrytomater, spinat/ruccola, fetaost. Dressing av crème fraiche, majones og salt og pepper.

Anonymkode: 9b74b...347

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig å bli bedt om å ta med pastarett til spleiselag 😄 Men ok. Ville tatt med pastaskruer med hjemmelaget pesto, rød eller grønn. 

Anonymkode: 400ad...a93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trines matblogg sin pastasalat med kylling. Namnam!

Anonymkode: 6802f...aec

Skrevet

Jeg ville også valgt en salatvariant når maten skal transporteres, ofte lettere å holde ting kaldt (du kan sette bollen på et kjøleelement i en pose) enn varmt.

En av mine favoritter er pastaskruer med grønn pesto, røkelaks og store oliven. En annen er pastaskruer med grønn pesto, reker og kapersbær. Enkle og smakfulle, begge to. 

AnonymBruker
Skrevet

- Pasta (tagliatelle, fersk eller tørket,  eller skruer, eller annet)

- Hjemmelaget basilikumpesto 

- Bacon 

- Sukkererter delt i to (viktig for å gjøre det litt friskt!)

- Sorte oliven 

- Cherrytomater 

(fersk mozzarella og/eller litt soltørkede tomater hvis du vil) 

- Salt og pepper 

Anonymkode: a1dc4...7e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 17.42):

Pastasalat. Brokkoli i små biter, rødløk, smårett bacon, mais, cherrytomater, spinat/ruccola, fetaost. Dressing av crème fraiche, majones og salt og pepper.

Anonymkode: 9b74b...347

Hvorfor kaller du denne retten for pastasalat når det ikke er spor av pasta i den?

Anonymkode: 57976...13a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...