Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har testet hver dag siden 10 dpo og har blitt desperat etter at streken skal bli sterkere. I går kveld fikk jeg en fantastisk mørk strek og det på kveldsurin. Testet igjen i dag tidlig, for jeg er en selvpinende idiot, og den er svakere 😭 har hatt tre kjemiske ila fire måneder, og nå muligens min fjerde. 

Bildet med to tester er fra i går kveld og bildet med en test er den fra i dag.

Det skal jo ikke bli svakere?? ☹️

Snapchat-2100671822.jpg

20220524_063328.jpg

Anonymkode: ad4da...209

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at jeg i dag er 13/14 dpo.

AnonymBruker
Skrevet

Min test var svakere dagen etter den første positive testen. Har en liten gutt på snart to år. 

Du kan ikke bestille legetime for å sjekke at hcg-nivået stiger som det skal da? Tester kan jo sikkert se forskjellige ut, ut ifra hvor mye du drikker? 

Anonymkode: 12c4e...c76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min test var svakere dagen etter den første positive testen. Har en liten gutt på snart to år. 

Du kan ikke bestille legetime for å sjekke at hcg-nivået stiger som det skal da? Tester kan jo sikkert se forskjellige ut, ut ifra hvor mye du drikker? 

Anonymkode: 12c4e...c76

Takk for svar ❤️

Jo, jeg tror jeg må det for jeg er så forvirra. Jeg kjøpte 10-pk strimler fra Meny og det gjør det så enkelt å fortsette testingen når man bare burde la det være... da jeg tok testen som var sterk i går kveld så hadde jeg holdt meg fra å tisse eller drikke noe særlig i fire timer. Mens jeg har ikke tisset eller drukket noe over natta så veldig rart at testen i dag tidlig er svakere igjen 🥺

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har forøvrig hatt flere dager med positiv test, bare ganske svake. Så var så glad i går da den endelig var sterk...

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret etter hva du har opplevd. Så tidlig i graviditeten så er det såpass lite hcg, så går det galt, så kan streken bli svakere over så kort tid. Hadde du vært lenger på vei, så ville det tatt lengre tid enn over natten for at den ble svakere. Men, det er å viktig å huske at det samme gjelder der hvor det å går bra. Det er veldig normalt at testene varierer i styrke så tidlig, å pga at hcg fortsatt er lavt. Så variasjonene fra en urinprøve til en annen, er helt normalt. Selvom urinen har vært lengre i blæren. Husk at strimlene kun finner ut om det er hcg, ikke hvor mye. Mengen fargestoff i hver test varierer å. Jeg var testgal, og variasjonene var store. Ble kjempestresset en morgen hvor streken var klart svakere enn dagen før. Tok så en ny få timer etterpå, og den var mye sterkere, selv på mye mer utvannet urin.

Krysser fingrene for deg, og håper det går riktig vei.

Anonymkode: ad0dc...381

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skjønner godt at du er bekymret etter hva du har opplevd. Så tidlig i graviditeten så er det såpass lite hcg, så går det galt, så kan streken bli svakere over så kort tid. Hadde du vært lenger på vei, så ville det tatt lengre tid enn over natten for at den ble svakere. Men, det er å viktig å huske at det samme gjelder der hvor det å går bra. Det er veldig normalt at testene varierer i styrke så tidlig, å pga at hcg fortsatt er lavt. Så variasjonene fra en urinprøve til en annen, er helt normalt. Selvom urinen har vært lengre i blæren. Husk at strimlene kun finner ut om det er hcg, ikke hvor mye. Mengen fargestoff i hver test varierer å. Jeg var testgal, og variasjonene var store. Ble kjempestresset en morgen hvor streken var klart svakere enn dagen før. Tok så en ny få timer etterpå, og den var mye sterkere, selv på mye mer utvannet urin.

Krysser fingrene for deg, og håper det går riktig vei.

Så nydelig av deg å svare sånn, tusen takk❤️ tok en ny for en time siden og den er den sterkeste hittil 😭🤩

20220524_093452.jpg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde at strekene var sterkere på kvelden enn neste morgen. Og de ble ikke sterke før etter 14-15 dpo. Så det går nok riktig vei dette :)

Anonymkode: f4dfc...d1c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet; alle disse testene er positive tester. 

Du er gravid😃

Gratulerer! 

Anonymkode: 63e94...c78

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så nydelig av deg å svare sånn, tusen takk❤️ tok en ny for en time siden og den er den sterkeste hittil 😭🤩

20220524_093452.jpg

Å så fantastisk, nå krysser vi alt som er for at det fortsetter sånn ❤

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde nettopp en kjemisk selv, og skjønner frykten din godt.. 

Jeg testet positivt svakt i flere dager, også litt sterkere et par dager før de holdt seg like/også ble litt svakere igjen. Holdt på i over en uke, og det er så slitsomt og leit. Visste det pga kjente det igjen fra sist kjemisk.. 💔 

Uansett så ser jo testene dine veldig fine ut, og jeg tror ikke du bør sammenligne med de strimlene. Kjøp heller digital, selvom de koster litt. Jeg roet meg når jeg så den økte til 2-3 og 3+ sist gang. Da testet jeg ikke mere.. 

Lykke til Ts, dette er nok babystreker♥️

Anonymkode: ef9b4...e94

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplevde nettopp en kjemisk selv, og skjønner frykten din godt.. 

Jeg testet positivt svakt i flere dager, også litt sterkere et par dager før de holdt seg like/også ble litt svakere igjen. Holdt på i over en uke, og det er så slitsomt og leit. Visste det pga kjente det igjen fra sist kjemisk.. 💔 

Uansett så ser jo testene dine veldig fine ut, og jeg tror ikke du bør sammenligne med de strimlene. Kjøp heller digital, selvom de koster litt. Jeg roet meg når jeg så den økte til 2-3 og 3+ sist gang. Da testet jeg ikke mere.. 

Lykke til Ts, dette er nok babystreker♥️

Anonymkode: ef9b4...e94

Tusen takk❤️ Jeg føler med deg, så trist at du gikk gjennom det❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sterk testen er kommer jo ann på konsentrasjonen av hcg i urinen. Så hvis du har drukket mye på kvelden eller hatt flere dobesøk i løpet av natten trenger ikke morgenurin å være konsentrert nok, og derfor er blir den svakere. 

Anonymkode: c111c...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle oppdatere her for de som går gjennom det samme:

Jeg fikk min første positive for fem dager siden og det har gått veldig sakte for hcg å gå opp. I natt testet jeg på nytt og de er svakere enn de var for to-tre dager siden. Det lille jeg hadde av symptomer er borte. Kjenner igjen at dette er en kjemisk/veldig tidlig sa. 😔 skal ringe lege og be om blodprøve for å få det bekreftet men antar at jeg begynner å blø snart.

• Hjerte 4
Skrevet

Vil råde deg til å IKKE teste mer, det vil bare uroe deg selv. Jeg selv testet tre ganger da jeg ble gravid nå. Like spent hver gang. Like nervøs. Sammenlignet strekene. Jeg måtte bare sette en stopp og slutte, fordi det bare uroet meg mer. En strek er en strek og inntil man evt begynner å blø så er man gravid og stort sett går det bra :) nyt graviditeten og velkommen. :) Vi har januar  forum på babyverden :) 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter med samme problemstilling og kjenner meg nokså forvirret😏

Testet ikke før forrige fredag - 15 dpo og har tatt nesten hver dag etterpå. I dag ble den svakere.

Tatt CB-test lørdag og tirsdag, og den har blitt sterkere i fargen. 

0BAB4D8E-C2EB-4866-8AEE-9A12F0248150.jpeg

D85C147E-9656-46B7-8D0A-A2F6A7480A91.jpeg

ADF49DC4-16AD-4CE6-B29F-6F51774558E1.jpeg

Anonymkode: a3b78...e11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...