AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Skrevet 24. mai 2022 Jeg har også muligens et alkoholproblem. Jeg må være FULL med store bokstaver for å ringe noen plass.. det er veldig ubeleilig. Tør ikke fortelle dette til noen.. som nå må jeg egentlig ringe til DPS for å avbestille time, men får ikke til i det hele tatt. Da ender det med at jeg ikke møter og noen andre kunne tatt timen. Har sterk sosial angst, men jeg får ikke hjelp. Klarer ikke ringe til venner heller. Dps gjør meg mye verre. Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: e0301...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Skrevet 24. mai 2022 Tar du ikke tak, blir du heller ikke bedre. Dette er ditt liv, du bestemmer hvordan du vil leve det. Så.. hvor motivert er du for endring? Virker ikke helt slik egentlig, om du må være full for å ta tak. Anonymkode: ba789...c05 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar du ikke tak, blir du heller ikke bedre. Dette er ditt liv, du bestemmer hvordan du vil leve det. Så.. hvor motivert er du for endring? Virker ikke helt slik egentlig, om du må være full for å ta tak. Anonymkode: ba789...c05 Jeg har prøvd hele livet, gjort mange ting som egentlig har vært forferdelig. Den eksponeringen har gjort meg verre istedenfor bedre, derfor velger jeg kanskje «lette» løsninger som ikke etterlater seg tonnevis av angst og panikkanfall.. Anonymkode: e0301...dbd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Det er vondt og vanskelig å ha det sånn (og det er ikke bare å «ta seg sammen»). Har du noen du kan være sammen med når du skal ringe? Kan vedkommende ringe for deg mens du står ved siden av? Vedkommende slår nummeret og sier sånn cirka «Hei, jeg sitter her med Per/Kari Hansen, og han/hun vil gjerne bestille en time….» Og så overtar du etterhvert, hvis det viser seg å være absolutt nødvendig. Masse lykke til! Anonymkode: 7330d...a41
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vondt og vanskelig å ha det sånn (og det er ikke bare å «ta seg sammen»). Har du noen du kan være sammen med når du skal ringe? Kan vedkommende ringe for deg mens du står ved siden av? Vedkommende slår nummeret og sier sånn cirka «Hei, jeg sitter her med Per/Kari Hansen, og han/hun vil gjerne bestille en time….» Og så overtar du etterhvert, hvis det viser seg å være absolutt nødvendig. Masse lykke til! Anonymkode: 7330d...a41 Tusen takk ❤️ har en del traumer som gjør det vanskelig å ringe, det er mange som ikke forstår det det hjelper å ha noen der, men jeg har dessverre ingen å spørre.. ts Anonymkode: e0301...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tusen takk ❤️ har en del traumer som gjør det vanskelig å ringe, det er mange som ikke forstår det det hjelper å ha noen der, men jeg har dessverre ingen å spørre.. ts Anonymkode: e0301...dbd ❤️ Du har kanskje sjekket det allerede, men kan du se om det er noen mulighet for å sende mail? Står det noe sånn «Kontakt oss»-info? Anonymkode: 7330d...a41
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 Jeg kom på en annen ting.. Kan hende jeg er helt på viddene, altså, men prøver bare å hjelpe☺️ Kan det hjelpe å skrive ned på en lapp helt ordrett hva du skal si? Når de svarer i andre enden, bare leser du opp det som står på lappen. Da har du fått formidlet budskapet ditt. Anonymkode: 7330d...a41 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): ❤️ Du har kanskje sjekket det allerede, men kan du se om det er noen mulighet for å sende mail? Står det noe sånn «Kontakt oss»-info? Anonymkode: 7330d...a41 Neimen så søt du er! Ja, man kan sende mail, men er redd den ikke leses på en stund.. da er det for sent 😕 Jeg har vært våken i 36 timer nå for å prøve og «kvinne» meg opp til denne telefonsamtalen. Eller, har vel tenkt på det siden den 10:05., da jeg fikk brev om det.. virkelig ikke lett, håper jeg ikke sovner fra det for da må jeg bare møte opp noe som er mye verre enn en telefonsamtale 😭 ts Anonymkode: e0301...dbd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Om du har gruet deg til en telefonsamtale i så mange timer, kunne du ikke sendt en epost eller sms i mellomtiden og håpt på at de svarte på den før du evt måtte ringe? Ville skrevet et brev der du forklarer problemet ditt med telefon og fått til en ordning der all kommunikasjon foregår skriftlig. Og er det like ille dersom noen du kjenner ringer deg, eller kunne det kanskje vært en løsning at du først skriver en melding til de så kan de ringe deg tilbake dersom det gjør det mindre skummelt for deg. Anonymkode: 95360...3b2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du har gruet deg til en telefonsamtale i så mange timer, kunne du ikke sendt en epost eller sms i mellomtiden og håpt på at de svarte på den før du evt måtte ringe? Ville skrevet et brev der du forklarer problemet ditt med telefon og fått til en ordning der all kommunikasjon foregår skriftlig. Og er det like ille dersom noen du kjenner ringer deg, eller kunne det kanskje vært en løsning at du først skriver en melding til de så kan de ringe deg tilbake dersom det gjør det mindre skummelt for deg. Anonymkode: 95360...3b2 Ja, det har du rett i. Jeg har prøvd og sendt epost til DPS før, men da har jeg fått gebyr. Skulle derfor prøve å ringe denne gangen. Har tidligere fått opp timene mine på Helsenorge-appen, men ikke nå, kanskje for å gjøre det «vanskeligere» å avbestille. Har alvorlig depresjon i tillegg så det er ikke så enkelt å sette igang ulike tiltak. ts Anonymkode: e0301...dbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå