Gå til innhold

Gi tilbake verdifull gave til ex. Fornærmelse eller riktig gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et to måneders forhold til en ung ungarsk dame for noen år siden. Hun fløy hit og jeg fløy dit. Selv om vi var seriøse nok så ble avstandene for store (geografisk, språk, kultur) så vi måtte gi slipp. Før det fikk jeg en gave fra henne som jeg tror er verdifull. Iallfall sammenlignet med tullet jeg gav. Det er et forsegjort stort pent skrin. Tror det er gammelt håndverk i flere materialer og mønstre. Kanskje arvegods med affeksjonsverdi som heller burde gå til hennes mulige barn. For jeg tror hun sa på svak engelsk at det var verdifullt for henne. Hun virket som den gavmilde spandable typen og jeg reagerte også den gangen på at det var "for fint" etter så kort tid. Nå ser jeg at hun jobber i Norge og jeg skal til byen hun bor i neste uke. Bør jeg prøve å få gitt tilbake gaven eller sees det som en fornærmelse kanskje i ungarsk kultur? Eller norsk for den del? Er det frekt av meg eller riktig? (og nei, min agenda er ikke å fortsette der vi slapp)

Anonymkode: b3e18...d80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre om hun vil ha den tilbake? 

Anonymkode: e99fe...aa1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje arvegods med affeksjonsverdi som heller burde gå til hennes mulige barn. 

Anonymkode: b3e18...d80

Da spør du om dette er tilfelle, og i så fall derfor vil gi det tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

tja... Best å spørre. Syns det er riktig.  eksen min fikk et smykke som var arvegods, men nekter å gi det tilbake.... 

Anonymkode: 10d3e...371

Skrevet

Det er jo bare å spør henne.

Jeg leverte alt til min eks når det var slutt og han så på meg som et spørsmålstegn stakkars, han hadde ikke tenkt at han skulle ha noe tilbake, gaver er gaver. Men folk er forskjellige og hvis dette skrinet er veldig spesielt så kan det jo være hun ønsker å få det tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

I den gamle ekteskapsloven fantes det egne regler om omstøtelse av forlovelsesgaver. Så tankene dine er på ingen måte far fetched.

Anonymkode: 7d195...452

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...