Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare sånn fort og gæli forklaring, jeg er langtids-sykemeldt og fikk beskjed om å møte opp på hms kontoret for en utredning (jobber i en IA bedrift)

Møtte opp til timen min og er nå nettopp kommet hjem. Med en følelse av å ha blitt fullstendig overkjørt. Ting HMS legen sa, måten han sa ting på...jeg tok nesten til tårene. Blandt annet foreslo han en videre fremgangsmåte i forhold til jobb, som jeg sa jeg syntes hørtes greit ut...jeg sa jeg var villig til å prøve alt for å komme meg igjen....hvorpå han svarte "ja, vil du virkelig det?" i et tonefall som fikk det til å hørees ut som at han ikke trodde meg. Litt sånn spydig. :tristbla:

Og jeg er ikke en person som bryter lett sammen sånn.

Det endte med at jeg nikket og sa ja og ja til HMS legen, men på veien hjem bestemte jeg meg for at ikke pokker om -noe- menneske i hele verden skal få lov til å behandle meg sånn.

Men hvem klager man til i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det en hms ansvarlig på ditt arbeidssted? Snakk med denne, evt med din sjef. Disse bør vite hvor du skal henvende deg for å legge inn en klage. Ellers så kan du vel ta direkte kontakt med dette kontoret og spørre der?

Det må vel også være mulighet for å bytte person? Jeg er selv langtidssykemeldt fra en IAbedrift, der var jeg ikke i møte med lege, men med saksbehandler fra hms, og som jeg forsto var de ganske mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...