Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Kort fortalt. Jeg gir 110% av meg selv og er personalleder for flere ansatte. En ansatt tar knekken på meg (blanding av narsissist og personlighetsforstyrrelse) og jeg kjører «alene» en personalsak på vedkommende (startet for 3/4 år siden). Når jeg mener «alene» så betyr det at jeg får støtte av HR (advokat) men jeg står i alle samtaler alene. Lederen min er kun informert, men ikke involvert.

Denne personene tar all min energi, og nå har jeg begynt å bli nervøs/grue meg til jobb da denne personen har ustabilt humør. Denne gru/nervøs følelsen har jeg hatt av og på i ca 1 1/5 år, men den har økt til hver dag nå de siste månedene.

attpå til har jeg et barn som trenger litt ekstra hjelp en periode (uten at jeg trenger å gå nærmere inn på det her), men det tar veldig mye av min tid/energi.

Nå er jeg helt utkjørt og lei - kvalm og bare gråter. Både mtp situasjon på jobb og attpåtil hjemme. Jeg finner ingen motivasjon å stå i personal saken lenger, jeg er sliten og lei. 

Har ingen lyst til å gjøre noe på jobb, og føler heller ikke at det er riktig å levere en egenmelding. Det vil jo ikke løse problemet (på lang sikt). Har en prat med min leder denne uken, men er redd det ikke vil medføre endring. 
Jeg trives godt med andre kollegaer, en del av mine oppgaver, men denne ene personen suger ut alt og jeg får så lite tid til mine andre ansatte. 

Lurer på om jeg har gått på en smell? Trenger sårt noen råd.

Takk! 

Anonymkode: a921e...341

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det ut som du er nær en «smell». Vil avvikling av den ansatte i nær fremtid få deg raskt i gjenge? Da ville jeg forklart utfordringen med leder. Har det gått for langt til at du ville jeg tatt kontakt med fastlegen og lagt frem hele situasjonen rundt arbeid og privat. Har gått på et par «smell» selv, og hvis du ikke føler deg som deg selv, har en konstant klump i magen, kvalm, du kjenner ikke glede over ting som før og/eller tenker på saken i løpet av alle tider av døgnet så er det lurt å søke hjelp av en lege. 
En sykemelding vil hjelpe deg med å få saken på avstand og at leder og HR må løse saken. Lykkepiller, en god lege, og sykemelding fikk skrudd meg på plass. Forsøkte også psykolog, men det var ikke noe for meg. 

Anonymkode: f0d7e...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...