AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Eller er ikke dette greit? Jeg er mamma til en veldig usikker og sjenert gutt på 3 år. Han er verdens beste og verdens mest sprudlende når han er trygg, men han takler ikke så godt forandringer eller endringer. Nå er ting dessverre slik at han må bytte barnehage. Han begynte da han var 1,5 år, og det var et mareritt. Ukesvis med hyling bare vi svingte inn på parkeringsplassen. Ennå er han ikke blant dem som løper inn, han henger i foten min og vil helst være med mamma. Heldigvis har han to personale i barnehagen han er veldig trygg på, som tar han i hånda og leier han inn. Dersom ikke én av disse to er på jobb, er det hysterisk gråting ved levering fortsatt. Han trenger laaang tid på å bli trygg på andre. Det er med stor sorg at vi må bytte, men kabalen hjemme går ikke opp med nåværende barnehages åpningstider. Han skal starte i ny barnehage hvor han ikke kjenner noen, og jeg gruer meg skikkelig. Vi snakker mye om det, men jeg tror ikke han forstår. Nå har jeg fått vite hvilke avdeling han skal på, og jeg vet at en av mine beste venninner jobber der. Barnet kjenner henne godt, og er trygg på henne. Hun har til og med fått passet han én time i ny og ne, på dagtid, uten protester fra barnet. Så han er åpenbart helt trygg. Spørsmålet mitt er om jeg kan be henne/barnehagen om at hun tar i mot barnet mitt ved tilvenningen? Jeg får meg ikke helt til å spørre henne om dette, da jeg er redd spørsmålet er helt bak mål 😛 Aner ikke hvordan barnehager stiller seg til slike forespørsler. Er dette noe som er innafor å spør om? For å gjøre overgangen bedre. Han er som sagt en gutt som bruker lang tid på å bli trygg, men derimot blir han så til de grader trygg på de han blir trygg på. Alle han ''aksepterer'' godtas på nivå med meg, til alt fra dobesøk til trøsting til legging. Jeg er ikke redd for at han ikke vil trives i ny barnehage, jeg bare ser for meg at det hadde vært godt å hatt en trygg person i ryggen under tilvenning. Noen med erfaringer? Anonymkode: 5c227...bdc
Hinsk Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Ingen erfaringer, men ville absolutt spurt😊 ønsker dere lykke til💕 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Jeg ville satt pris på en slik forespørsel. Du vet best for ditt barn og vi vil ditt barn det beste! Tilvenning er så viktig for et godt grunnlag for barnehagestarten. Du kan også spørre om å få vite når «Kari» kommer på jobb, slik at dere kan tilrettelegge ved å være på plass da i oppstartsfasen feks. Jeg tenker det vil gjøre deg godt ved å ha spurt, ikke tvil, bare gjør❤️ Anonymkode: b678b...350 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Jeg synes at det du beskriver er et symptom på at han ikke trives så godt der han er nå. Barnehagen oppleves ikke trygg nok for han. Min slet med det samme, men ble en helt annen tilværelse da vi byttet bhg. Etter et par uker i den nye var min mye tryggere enn han var etter 1,5 år på forrige. Ellers så synes jeg det bare er å spørre Anonymkode: 307d6...9d4 1
AnonymousVI Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 Jeg ville spurt, ingen tvil om det. Alle vil jo det beste for barnet sitt så noen negativ reaksjon på spørsmålet får du garantert ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Tja. Er hun på den avdelingen han skal gå i? I så fall ville jeg spurt. Hvis ikke er hun jo på jobb for å ta vare på en annen gruppe barn. Og der er det kanskje også utrygge barn som trenger henne. Og hvordan blir det for din sønn å knytte seg til henne, om han ikke får ha henne tett på fremover uansett? Om dette er en veldig liten barnehage (mine tre gikk i en større) så er der vel kanskje mulig å få til. Lykke til, håper overgangen blir god for gutten din! Vet alt om barn som trenger ekstra trygghet… 😊 Anonymkode: 16ef5...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå