AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Del Skrevet 23. mai 2022 Kunne sikkert googlet meg frem til dette selv og lest innholdsfortegnelser, men kan jo tenkes at noen her har gjort jobben før meg…? Er lei havregrøt på morgenen og tenkte prøve planteyoghurt som avveksling. Den yokos fra Berit ser bra ut iaf.. noen bedre? Da mener jeg lav på kalorier, sukker osv. takk :) Anonymkode: 020de...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kunne sikkert googlet meg frem til dette selv og lest innholdsfortegnelser, men kan jo tenkes at noen her har gjort jobben før meg…? Er lei havregrøt på morgenen og tenkte prøve planteyoghurt som avveksling. Den yokos fra Berit ser bra ut iaf.. noen bedre? Da mener jeg lav på kalorier, sukker osv. takk Anonymkode: 020de...6de Denne https://www.alpro.com/no/produkter/plantebaserte-alternativer-til-yoghurt/plantebaserte-alternativ-til-yoghurt-500g/plain-uten-sukker/ Anonymkode: 748f7...c21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Denne https://www.alpro.com/no/produkter/plantebaserte-alternativer-til-yoghurt/plantebaserte-alternativ-til-yoghurt-500g/plain-uten-sukker/ Anonymkode: 748f7...c21 Tusen takk for svar! Anonymkode: 020de...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Del Skrevet 24. mai 2022 Alle disse "plantebaserte" produktene er ultraprossesert dritt, og så langt fra sunt som du kan komme. Se på denne ingredienslisten, hvor mange av disse kan du finne i naturen? vann, avskallede SOYABØNNER (10,8%), trikalsiumsitrat, stabilisator (pektiner), surhetsregulerende midler (natriumsitrater, sitronsyre), naturlig aroma, havsalt, antioksidanter (tokoferolrik ekstrakt, askorbinsyreester av fettsyrer), vitaminer (B12, D2), yoghurtkulturer (S. thermophilus, L. bulgaricus). Den sunneste yoghurten du kan kjøpe er denne: https://www.rawsome.no/produkter Det nest beste valget er fullfet gresk yoghurt, som f.eks denne: https://www.synnove.no/produkt/synnove-helt-ekte-gresk-yoghurt-er-selvsagt-laget-i11/ Minst mulig ingredienser, minst mulig prosessering, det er sunt. Ekte mat gir kroppen alt den trenger av næring, og holder blodsukkeret stabilt og holder deg mett lenger. Da slipper du å sprekke, overspise, gå rundt med en gnagende sultfølelse og svingende humør. Det er oppskriften på sunn og varig vektnedgang. Anonymkode: 610fd...724 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alle disse "plantebaserte" produktene er ultraprossesert dritt, og så langt fra sunt som du kan komme. Se på denne ingredienslisten, hvor mange av disse kan du finne i naturen? vann, avskallede SOYABØNNER (10,8%), trikalsiumsitrat, stabilisator (pektiner), surhetsregulerende midler (natriumsitrater, sitronsyre), naturlig aroma, havsalt, antioksidanter (tokoferolrik ekstrakt, askorbinsyreester av fettsyrer), vitaminer (B12, D2), yoghurtkulturer (S. thermophilus, L. bulgaricus). Den sunneste yoghurten du kan kjøpe er denne: https://www.rawsome.no/produkter Det nest beste valget er fullfet gresk yoghurt, som f.eks denne: https://www.synnove.no/produkt/synnove-helt-ekte-gresk-yoghurt-er-selvsagt-laget-i11/ Minst mulig ingredienser, minst mulig prosessering, det er sunt. Ekte mat gir kroppen alt den trenger av næring, og holder blodsukkeret stabilt og holder deg mett lenger. Da slipper du å sprekke, overspise, gå rundt med en gnagende sultfølelse og svingende humør. Det er oppskriften på sunn og varig vektnedgang. Anonymkode: 610fd...724 Takk for svar! Greia er bare at jeg vil ha noe som IKKE er melkebasert da jeg reagerer på melk…:/ derfor tenkte jeg plantebasert var bra! har sett på innholdsfortegnelsen til Yokos, og den er basert på kokosmelk, kokosvann, maisstivelse, vegetabilsk fiber, pektin, rårørssukker, vaniljearoma og yoghurtkulturer.. så jeg synes ikke det så så ille ut? Anonymkode: 020de...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alle disse "plantebaserte" produktene er ultraprossesert dritt, og så langt fra sunt som du kan komme. Se på denne ingredienslisten, hvor mange av disse kan du finne i naturen? Anonymkode: 610fd...724 Tja. Hvor mye av frukten og grønnsakene vi har i dag finner vi vilt i naturen uten at mennesker har dyrket og påvirket arvematerialet til planten? Svært få. Anonymkode: 72d72...9ed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Del Skrevet 29. mai 2022 On 5/24/2022 at 2:44 PM, AnonymBruker said: Takk for svar! Greia er bare at jeg vil ha noe som IKKE er melkebasert da jeg reagerer på melk…:/ derfor tenkte jeg plantebasert var bra! har sett på innholdsfortegnelsen til Yokos, og den er basert på kokosmelk, kokosvann, maisstivelse, vegetabilsk fiber, pektin, rårørssukker, vaniljearoma og yoghurtkulturer.. så jeg synes ikke det så så ille ut? Anonymkode: 020de...6de Dette er også et ultraprossesert produkt. Maisstivelse, vegetabilsk fiber og aroma. Kan du prøve å finne et annet alternativ enn yoghurt å spise om du ikke tåler melk? Og er du sikker på at du ikke tåler vanlig youghurt? Mange (meg selv inkludert) med laktoseintoleranse tåler fint yoghurt og ost selvom vi ikke tåler ren melk. Har du melkeproteinallergi kan man selvfølgelig ikke spise yoghurt, men da er det kanskje bedre å bare spise plantebasert yoghurt en skjelden gang og finne andre ting å spise i hverdagen. Anonymkode: d2e83...88d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Del Skrevet 29. mai 2022 Det beste er isåfall å finne en god spirebasert probiotika, og lage yoghurt selv av kokosmelk. Det er ikke vanskelig, og da får du et rent produkt. Anonymkode: 610fd...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det beste er isåfall å finne en god spirebasert probiotika, og lage yoghurt selv av kokosmelk. Det er ikke vanskelig, og da får du et rent produkt. Anonymkode: 610fd...724 *sporebasert Anonymkode: 610fd...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå