AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Ja, jeg vet det er en bagatell, men dette irriterer meg. Jeg ser mer og mer av at folk ikke kan skrive overskrifter. De skriver lange setninger i stedet for et sammendrag. Bare i kveld har jeg sett minst to overskrifter som ikke er overskrift engang, bare starten på selve innlegget. Lærer ikke folk lenger hva overskrift er på skolen? Anonymkode: d1fa0...137 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 De er sikkert redde for å bli ofre for kgs dummeste regel, "ufullstendig overskrift". Men klart, det finnes jo en mellomting mellom "hjelp!" og "gode ærverdige kg-mennesker, vil dere hjelpe meg å løse mitt problem?". Selv om den siste strengt tatt er like mangelfull 😅 Anonymkode: 8d1d4...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: De er sikkert redde for å bli ofre for kgs dummeste regel, "ufullstendig overskrift". Men klart, det finnes jo en mellomting mellom "hjelp!" og "gode ærverdige kg-mennesker, vil dere hjelpe meg å løse mitt problem?". Selv om den siste strengt tatt er like mangelfull 😅 Anonymkode: 8d1d4...2c2 Jeg hadde ikke brydd meg så mye om ditt eksempel nr to heller. Det jeg ser mer av for tiden er av typen: Overskrift: Jeg sjekket min manns mobil og oppdaget at han er utro. Nå er han sint fordi jeg Starten på innlegget: så på mobilen hans. Hva skal jeg gjøre? TS Anonymkode: d1fa0...137 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Dessuten er det gøy med alle som skriver ordenen i overskriften i feil rekkefølge. "Husleie, hvordan betale?" "Hvordan betale husleie?" er like langt og mye lettere å lese. Jeg vet ikke om folk prøver å gjøre seg "saklige" eller hva det er. Teit er det hvertfall. Anonymkode: 98284...a06 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Tror nok ikke så mange tenker over at det skal ha underholdningsverdi for andre. Det er jo typisk for dem som, dere vet. 😄 ^^ yeah. Anonymkode: 79113...114
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 22.42): Dessuten er det gøy med alle som skriver ordenen i overskriften i feil rekkefølge. "Husleie, hvordan betale?" "Hvordan betale husleie?" er like langt og mye lettere å lese. Jeg vet ikke om folk prøver å gjøre seg "saklige" eller hva det er. Teit er det hvertfall. Anonymkode: 98284...a06 Teit er det ikke. Syntaktisk, er det korrekt språkbruk. Faktisk viser det skyhøy intelligens, fordi det trekker oppmerksomheten til temaet. I overskrifter er dette meget lurt å bruke. Så det er verken "feil" eller teit, slik du beskriver. Anonymkode: fa4ae...c71 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Teit er det ikke. Syntaktisk, er det korrekt språkbruk. Faktisk viser det skyhøy intelligens, fordi det trekker oppmerksomheten til temaet. I overskrifter er dette meget lurt å bruke. Så det er verken "feil" eller teit, slik du beskriver. Anonymkode: fa4ae...c71 Skyhøy intelligens er vel å overdrive litt. Anonymkode: 8cad8...0e8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skyhøy intelligens er vel å overdrive litt. Anonymkode: 8cad8...0e8 Intelligensen, den er skyhøy for de som vet å konstruere iøynefallende overskrifter 🙂 😉 🙂 Anonymkode: fa4ae...c71
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 21.03): Teit er det ikke. Syntaktisk, er det korrekt språkbruk. Faktisk viser det skyhøy intelligens, fordi det trekker oppmerksomheten til temaet. I overskrifter er dette meget lurt å bruke. Så det er verken "feil" eller teit, slik du beskriver. Anonymkode: fa4ae...c71 Teit det er. Yoda i Star Wars hører hjemme. Anonymkode: 98284...a06
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Teit det er. Yoda i Star Wars hører hjemme. Anonymkode: 98284...a06 Det eneste som er teit er at du ikke forstår norsk syntaks. 🙂 Anonymkode: fa4ae...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå