Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet det er en bagatell, men dette irriterer meg. Jeg ser mer og mer av at folk ikke kan skrive overskrifter. De skriver lange setninger i stedet for et sammendrag. Bare i kveld har jeg sett minst to overskrifter som ikke er overskrift engang, bare starten på selve innlegget.

Lærer ikke folk lenger hva overskrift er på skolen?

Anonymkode: d1fa0...137

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er sikkert redde for å bli ofre for kgs dummeste regel, "ufullstendig overskrift". Men klart, det finnes jo en mellomting mellom "hjelp!" og "gode ærverdige kg-mennesker, vil dere hjelpe meg å løse mitt problem?". Selv om den siste strengt tatt er like mangelfull 😅

Anonymkode: 8d1d4...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De er sikkert redde for å bli ofre for kgs dummeste regel, "ufullstendig overskrift". Men klart, det finnes jo en mellomting mellom "hjelp!" og "gode ærverdige kg-mennesker, vil dere hjelpe meg å løse mitt problem?". Selv om den siste strengt tatt er like mangelfull 😅

Anonymkode: 8d1d4...2c2

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om ditt eksempel nr to heller. Det jeg ser mer av for tiden er av typen:

Overskrift:
Jeg sjekket min manns mobil og oppdaget at han er utro. Nå er han sint fordi jeg

Starten på innlegget:
så på mobilen hans. Hva skal jeg gjøre?

TS

Anonymkode: d1fa0...137

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er det gøy med alle som skriver ordenen i overskriften i feil rekkefølge. 

"Husleie, hvordan betale?" 

"Hvordan betale husleie?" er like langt og mye lettere å lese. Jeg vet ikke om folk prøver å gjøre seg "saklige" eller hva det er. Teit er det hvertfall. 

Anonymkode: 98284...a06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke så mange tenker over at det skal ha underholdningsverdi for andre. Det er jo typisk for dem som, dere vet. 😄 ^^ yeah. 

Anonymkode: 79113...114

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 22.42):

Dessuten er det gøy med alle som skriver ordenen i overskriften i feil rekkefølge. 

"Husleie, hvordan betale?" 

"Hvordan betale husleie?" er like langt og mye lettere å lese. Jeg vet ikke om folk prøver å gjøre seg "saklige" eller hva det er. Teit er det hvertfall. 

Teit er det ikke. Syntaktisk, er det korrekt språkbruk.

Faktisk viser det skyhøy intelligens, fordi det trekker oppmerksomheten til temaet. I overskrifter er dette meget lurt å bruke.

Så det er verken "feil" eller teit, slik du beskriver.

Anonymkode: fa4ae...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Faktisk viser det skyhøy intelligens, fordi det trekker oppmerksomheten til temaet. I overskrifter er dette meget lurt å bruke.

Skyhøy intelligens er vel å overdrive litt. 

Anonymkode: 8cad8...0e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skyhøy intelligens er vel å overdrive litt. 

Anonymkode: 8cad8...0e8

Intelligensen, den er skyhøy for de som vet å konstruere iøynefallende overskrifter 🙂 😉 🙂  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 21.03):

Teit det er. Yoda i Star Wars hører hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Teit det er. Yoda i Star Wars hører hjemme. 

Det eneste som er teit er at du ikke forstår norsk syntaks. 🙂  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...