Gå til innhold

Taco pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har oppskriften på taco pizza? Det er så utrorig godt! nammm.... :sjarmor: Men jeg vet ikke om noen som har oppskriften på dressingen som skal være på toppen... Og er det mulig å sløyfe løken? Personlig er jeg veldig glad i løk, men jeg er den eneste i min familie... :cry:

Smaker den veldig rart om jeg kutter ut løken?

:D :D :D

Skrevet

Du kan godt kutte ut løken hvis du vil.

Når jeg lager tacopizza bruker jeg vanlig pizzadeig.

Fyllet lager jeg av karbonadedeig som jeg steker sammen med løk og tilsetter tacokrydder fra pose. Gjør det sånn som det står på posen.

Så blander jeg tacosaus med tomatpure og legger dette på bunnen. Etterpå legger jeg på kjøttblandingen, paprikastrimler og litt strimlet løk samt noen jalapenos.

Strø over revet ost. Gjerne cheddar eller blanding av cheddar og annen ost. Mozzerella kan også brukes. Strø ut noen tortillachips før du steker den som du pleier å steke annen pizza.

Dressingen er jeg ikke begeistret for, men sambo liker den dressingen som Kims har eller vanlig lettrømme tilsatt litt tacokrydder. Du kan også bruke en sånn pose med dip som blandes med rømme.

Hvis du tenker på Peppes rømmedressing, så er den hemmelig og jeg tviler på at du finner oppskriften noe sted.

Skrevet

Du får kjøpt en skikkelig god rømmedressing med hvitløk på obs.. Super på pizzan..

Skrevet

Tacopizza er nydelig og ikke noe værre å lage enn vanlig pizza.

Jeg bruker vanlig pizzabunn som bunn også i taco-pizza. Om man ønsker kan man jo tilsette litt ekstra krydder i deigen.

På selve pizzaen bruker jeg kun tacosaus. Her kan man jo selv velge styrken på den, men jeg synes det er best med skikkelig sterk. Så har jeg på kjøttdeig som er stekt med tacokrydder på vanlig måte som ved taco, men med mindre vann. I tillegg bruker jeg en del jalapenos på for å få litt ekstra smak. Også godt med løk. På toppen må jeg ha rømme.

Har fått mye skryt for denne taco-pizzaen og den er veldig enkel å lage. Hva man ønsker å ha oppå pizzaen er jo smak og behag.

Skrevet

Her fikk jeg virkelig vann i munnen. :lol: Fine oppskrifter og skal lage det til neste lørdagskos!!!!!! :ler:

Skrevet

Ja, nå skal jeg handle inn varer til å lage pizza...

Men det blir vel ikke før til neste helg...

Får skrive handleliste til mamma.... hehe

Får håpe hun har lyst på tacopizza da... :wink:

Gjest pulverheksa
Skrevet

lager tacopizza, slik som augustgbrudmen, har på masse

:ler::ler::ler:

elsker mais på tacopizza.

Har kommet frem til en alternativ dressing som jeg og min kjæreste liker på pizzaen.

pulverheksas pizza dressing.

Blander halvt om halvt med rømme og yoghurtnaturell. ca 2 dl til sammen

1/2 chili uten frø finhakket

et fedd hvitløk hakket

1/2 revet eple

det innerste (de lysegule stilkene) i en stilkselleri hakket.

Rør alt sammen og server, kan med fordel stå og trekke i en times tid i kjløeskpet før servering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...