Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

nå kan det jo hende at det blir lærer streik. Syntes dere det er greit av lærerne å be om mer penger, eller burde de være fornøyd i forhold til arbeidet de gjør? Jeg ønsker deres meninger om akkurat det så skriv i vei:)

Anonymkode: 98bb4...8fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Støtter lærerne 100%.

Anonymkode: 11fe6...7cc

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange flere arbeidsgrupper burde organisere seg og streike. Tenk for en forvandling livene til butikk- og bensinstasjonsansatte ville fått om 90% var organisert og streiket for kravene sine. Da ville dagligvarekaksene måtte dele litt av overfloden sin..

Anonymkode: ede64...b47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Støtter lærerne 100%.

hvorfor? er det ikke andre bedrifter som fortjener noe mer lønn enn lærere som egt bare har sittet på en stol hjemme, eller på skolen og latt elevene jobbe? de har jo nesten ikke vært på jobb siden 2020? bare spør?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Støtter lærerne 100%.

☝️

Anonymkode: 6a727...6f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, støtter dem om de må streike. 

Anonymkode: fdd52...d04

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter lærerne i streiken. De har sakket akterut lønnsmessig.

Anonymkode: aad94...4a9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, støtter dem om de må streike. 

Anonymkode: fdd52...d04

men da må jeg spørre hvorfor? er det ikke andre som burde få høyere lønn?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

hvorfor? er det ikke andre bedrifter som fortjener noe mer lønn enn lærere som egt bare har sittet på en stol hjemme, eller på skolen og latt elevene jobbe? de har jo nesten ikke vært på jobb siden 2020? bare spør?

Hvorfor uttaler du deg når du ikke vet noe om læreres arbeid?

Anonymkode: 1c5a8...209

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Støtter streiken 100% 

Anonymkode: 0a240...2a2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der er selvsagt også andre som burde fått høyere lønn, men det eksluderer ikke at lærere også burde ha høyere lønn.

Anonymkode: 6a727...6f6

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke bare lærerne som kan måtte gå ut i streik, det er hele kommunal  og statlig sektor. Sykepleiere, renholdere, politi, administrasjon i kommune osv. 

Anonymkode: 11cfe...7f5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg dersom de ikke kommer til enighet. Lærerne har vært lønnstapere de siste årene i forhandlingene, og de fortjener dermed en skikkelig reallønnsvekst som tar igjen det tapte.

Lærere flykter fra skolen. Noe må gjøres for å motivere folk både til å bli og forbli lærere. Vi vet f.eks. at 33% av nyutdannede lærere slutter i jobben innen fem år. Det kan være flere grunner til det, men jeg tror mye henger sammen med at de ikke føler lønnen tilsvarer arbeidsmengde og arbeidsoppgavene. 

Anonymkode: 07c6d...f5f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg dersom de ikke kommer til enighet. Lærerne har vært lønnstapere de siste årene i forhandlingene, og de fortjener dermed en skikkelig reallønnsvekst som tar igjen det tapte.

Lærere flykter fra skolen. Noe må gjøres for å motivere folk både til å bli og forbli lærere. Vi vet f.eks. at 33% av nyutdannede lærere slutter i jobben innen fem år. Det kan være flere grunner til det, men jeg tror mye henger sammen med at de ikke føler lønnen tilsvarer arbeidsmengde og arbeidsoppgavene. 

Enig i mye det du sier her, men en lønn på omtretlig 500 000 for å ha 4 måneder fri vil jeg da si er rimelig bra

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er totalt irrelevant om de har 4 måneder fri i året så lenge deres 100% stilling utgjør et årsverk.

Har du samme innstilling til offshore-arbeidere? De har fri ÅTTE MÅNEDER I ÅRET, og latterlig god lønn på toppen av det hele.

Anonymkode: 82aca...b2a

Delryddet for sitering av regelbrudd.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Liker 28
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette handler ikke bare om lærerne i skolen. Det handler om lærerne i barnehagen, sykepleierne og resten av yrkesgruppene som er organisert i UNIO. 

Anonymkode: 5931c...0ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

ok helt ærlig. Hvor mye syntes dere lærene skal tjene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er totalt irrelevant om de har 4 måneder fri i året så lenge deres 100% stilling utgjør et årsverk.

Har du samme innstilling til offshore-arbeidere? De har fri ÅTTE MÅNEDER I ÅRET, og latterlig god lønn på toppen av det hele.

Anonymkode: 82aca...b2a

er lærer selv, og sorry alle sammen , men syntes ikke egt vi fortjener så mye høyere lønn? De siste 2 årene skal jeg ærlig innrømme at vi lærere har ikke gjort så mye arbeid iforhold til tidligere

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette handler ikke bare om lærerne i skolen. Det handler om lærerne i barnehagen, sykepleierne og resten av yrkesgruppene som er organisert i UNIO. 

Anonymkode: 5931c...0ec

Selvfølgelig, men TS spurte om lærerne. Selvsagt støtter jeg de andre gruppene også!

AnonymBruker
Skrevet

er lærer selv, og sorry alle sammen , men syntes ikke egt vi fortjener så mye høyere lønn? De siste 2 årene skal jeg ærlig innrømme at vi lærere har ikke gjort så mye arbeid iforhold til tidligere

Deg om det. Jeg er også lærer og synes de to siste årene har vært intense. Men nå er det vel ikke pga de to siste årene, spesifikt, man streiker… 

Anonymkode: 75e95...3bd

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...