AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Hei! Jeg planlegger å ta full bukplastikk i framtiden. Etter to keisersnitt har det blitt heng nederst på magen + at det har blitt overflødig magefett og veldig mye løs hud. Magemusklene er delt og vil ikke sammen. Jeg har skoliose og kjenner at jeg ikke er like sterk i kjernen lengre. Jeg har trent veldig mye etter begge svangerskapene. Både hard styrke og hard kondisjon, men det hjelper ikke. Jeg var hos fastlegen min for å spørre om jeg kunne få det dekket, men dette kunne hun ikke svare på. Mitt spørsmål er da; hvordan finner jeg ut om jeg kan få det dekket eller ikke? På konsultasjon? Eller er det en annen fagperson jeg kan gå til først? Anonymkode: 2749f...ba2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Delte magemuskler får du nok dekket. Men full bukplastikk får du nok ikke. Be om henvisning til plastikkirurg Anonymkode: 6b970...cc7 2
Gjest SnowBells Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 (endret) Du må be fastlegen din om henvisning til plastikkirurg. Rart at ikke fastlegen din foreslo dette. Det er mange plastikkirurger på offentlige sykehus som opererer alt fra f eks rekonstruksjon av bryster etter brystkreft til abdominalplastikk etter stor vektnedgang (hvor "fettforkleet" gir plager i form av vonde sår, plagsomt eksem osv). Rekonstruksjon av øre eller nese etter kreft, osv. Ikke all plastikkirurgi handler om store silikonpupper á la Sophie Elise. Endret 23. mai 2022 av SnowBells
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Har du forsøkt å gå til fysio for å lære deg spesifikke øvelser for problemene dine? Min scoliose er ekstremt forbedret takket være dette pluss daglig pilatestrening! Fått markerte magemuskler for første gang i mitt liv og jeg trener mindre enn jeg gjorde da jeg trente tyngre. Er mye mer fleksibel også. Anonymkode: e87b8...4ff
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Om du får dekket det meg magemusklene avhenger av hvor stor avstand det er mellom dem, mener det må være over 7 cm. Da kan de evt fjerne noe hud ifm det, men full bukplastikk blir det neppe. Be legen henvise til generellkirurg eller plastikkirurg for vurdering. Anonymkode: b4f9d...f0d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 Jeg fikk det dekket. Ba legen min sende spesifikk en henvisning til en lege jeg visste var flink som jobbet på et privat sykehus med offentlig avtale. Hadde ikke delte magemuskler, men henget var plagsomt. Hadde bmi på 25. Den gang var øvre grense 28 for å få dekket dekket. Anonymkode: 1edeb...1d4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Du får det dekket. Jeg ble tilbudt dette fra lokale sykehuset. Hadde 7 cm heng og fire fingre mellom magemusklene, altså enormt gap Anonymkode: 44bb8...728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå