Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis begge partene ikke blir enige innen 24.00 i dag, går lærere ut i streik.

Ved 19-tiden mandag kveld sier riksmekler Mats Ruland til NRK at han har håp om å finne en løsning for partene.

– Det er streikefare i enhver mekling, men jeg håper vi skal klare å komme i mål i alle tre meklingene som pågår nå.

Tror dere de greier å finne en løsning før midnatt?

takk

Anonymkode: a08e0...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tror jeg ikke! Tror det blir streik.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror dere de greier å finne en løsning før midnatt?

takk

Tror de fleste blir enige, men ikke før midnatt. Er vel sånn det pleier å være, at det forhandles om småting ut i de sene nattetimer og vel så det.

Anonymkode: 30756...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Det som kommer til å skje ihvertfall for KS.

1. Det blir streik i ca 2 uker. 2. Det blir tvungen lønnsnemb da eks. UNIO ansatte ikke har reel streikerett da vi er uunnværlige for Norge. 3. Vi får 3,7% i lønnsøkning som frontfaget fikk. 4. Offentlig sektor fortsetter å ha skrikende behov for kvalifisert helsepersonell og lærere. 

Mark my words.

Anonymkode: bee81...54e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker egentlig veldig positivt at det er bevegelsene i forhandlingene. Så mulig de mekler på overtid utover nattestimene og kommer til en løsning.

Men jeg aner ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det blir streik. Men som spesialsykepleier vet jeg også at dispoensasjonen er gitt før streiken iverksettes, så får ingen betydning for min del. 

Anonymkode: 25eb2...a11

AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (18 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke! Tror det blir streik.  

Takk for svar

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det blir streik. Men som spesialsykepleier vet jeg også at dispoensasjonen er gitt før streiken iverksettes, så får ingen betydning for min del. 

Jeg jobber som fysioterapeut på helsestasjonen for syke barn. Blir sannsynligvis søkt disp 3 timer eller noe hver dag i starten. 

Spesialsykepleiere har så og si ingen streikemulighet ❤ Krysser fingrene for et godt oppgjør. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber som fysioterapeut på helsestasjonen for syke barn. Blir sannsynligvis søkt disp 3 timer eller noe hver dag i starten. 

Spesialsykepleiere har så og si ingen streikemulighet ❤ Krysser fingrene for et godt oppgjør. 

Ja krysser fingrene for deg og❤️
ts

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere tanker?

ts

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Noen flere tanker?

ts

Følg med på nyhetene. Positive signaler så langt. Folk på kg vet ikke om det blir streik.

Anonymkode: 30756...e3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt du har et helt lag rundt deg, om du er med i Unio. 💪 Jeg streiker gjerne for deg, siden du i praksis ikke kan. 

Hilsen lærer. 

Anonymkode: 2aea4...170

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at de ikke blir enige om hvor mye lønnsløft de skal gi til hver? Altså lærere, barnehager, helsevesen. Har de en pott de skal fordele av? Kan de ikke bare gi like mye til alle?

Anonymkode: e1938...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Oslo mekler fremdeles 

fristen er 06.00 i morgen tidlig, hvis ikke går noen lærere i Oslo ut i streik. 

tror du det blir streik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...