AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 noen barn jeg bare ikke makter og be, de er utrolig slemme mot min og barnets vennegjeng, flere ganger min har kommet gråtenede hjem og en gang bare i undertøy da de hadde tatt klærne og sleng dem i dusjen De 17 av samme skjønn og vi kommer til og be kun vennegjengen til barnet, de er 6 stk. vet mange vil reagere på dette,men er det helt grusomt og be under halvparten? og at de ikke er snille, trenger ikke si at de har det vanskelig ,for de kommer fra hjem der foreldrene er sikkelig hyggelige Anonymkode: 99c06...b64 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Denne diskusjonen enda en gang…. Anonymkode: dd538...fff 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne diskusjonen enda en gang…. Anonymkode: dd538...fff bare og la være hvis du ikke er intressert, ikke verre enn det Anonymkode: 99c06...b64
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Be de dere vil. Innom kan man ikke be alle..slik er det. Be de 6 som er nærmest og best venner.. Ja mange vil si ikke hold de utenfor etc..men innimellom orker man bare ikke. Anonymkode: df249...a24 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): bare og la være hvis du ikke er intressert, ikke verre enn det Anonymkode: 99c06...b64 Jeg vet at det er «bare Å la være», men nå har akkurat dette vært diskutert opp og i mente i flere tråder den siste tiden. Tror ikke du får noen nye svar ved å starte opp enda en gang. Anonymkode: dd538...fff 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 Ja ja, dere får be de av samme "skjønn" som dere ønsker, da. Hvorfor lage enda en ny tråd om dette? Anonymkode: 79cc5...808 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg vet at det er «bare Å la være», men nå har akkurat dette vært diskutert opp og i mente i flere tråder den siste tiden. Tror ikke du får noen nye svar ved å starte opp enda en gang. Anonymkode: dd538...fff å bare å la være å kommentere i en tråd da vel. burde ikke være særlig "vanskelig" altså... Anonymkode: c33fb...a7c
AprilLudgate Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): å bare å la være å kommentere i en tråd da vel. burde ikke være særlig "vanskelig" altså... Anonymkode: c33fb...a7c Du vet jo hva folk tenker om ekskludering. En måte å håndtere sånt på er jo å be foreldrene være med - om det er slik at noen ikke klarer oppføre seg og er kjipe? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 Høres ut som skolen må ta grep her, dette er ille. Anonymkode: 585f1...103
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 Det er vel helt okei å be 6 av 17 stk? Flesteparten får jo da ikke komme. Anonymkode: 90fff...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 Synes også at det kommer an på hvor gamle de er. Er barna 4.klasse + mener jeg det er helt innafor. Man kan jo tenke at det kunne vært en fin anledning til å bli bedre kjent, men samtidig skjønner jeg at det sitter langt inne å invitere noen som potensielt ødelegger bursdagen Anonymkode: 71a14...afa 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #12 Skrevet 24. mai 2022 Gi blaffen i å inviterere alle av samme kjønn. Jeg skjønner godt at barnet ikke vil ha gjester i sin egen bursdag som er slemme. Vi voksne hadde vel heller ikke satt pris på å ha gjester som er ufine mot oss i selskap? Så lengde det er som det er hadde jeg gjort akkurat det samme. Man inkluderer ikke for en hver pris. Anonymkode: 4ecc9...c9c 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 Å be 6 av 17 bør være greit. I tillegg regner jeg med at dere har en prosess i gang med skolen og evt. Fylkesmannen ift. mobbingen (det BØR dere! Ingen barn skal oppleve slikt på skolen!) og da er det enda mer forståelig at ikke alle blir inkludert. Anonymkode: c1d84...796
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 PS: Jeg håper dere tar kraftig tak i denne mobbingen, da dette skader barnet selvfølelse og sette uutslettelige spor i en sårbar fase i livet. Her må dere stå på, og ta mobbingen helt til Fylkesmannen dersom den ikke tar slutt, med krav om at mobberne må bytte skole. Barn har krav på et trygt skolemiljø. Anonymkode: c1d84...796
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #15 Skrevet 24. mai 2022 Altså, hvis mitt barn hadde slengt et annet barns klær i dusjen sånn at det barnet måtte gå hjem i undertøyet, så hadde det vært helt greit om mitt barn så var det eneste som ikke ble bedt i den bursdagen. Sånt kan man ikke akseptere. Anonymkode: c0517...e0a 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Skrevet 24. mai 2022 Vanligvis er jeg imot å kun invitere noen men her mener jeg det er helt greit. Barnet skal ikke måtte ha noen i bursdagen sin som mobber. Det er såpass få i tillegg så ingen blir utestengt. Anonymkode: d28d4...365
Perleblomst Skrevet 24. mai 2022 #17 Skrevet 24. mai 2022 Jeg mener at fritid er fritid. Hvorfor skal alt være så annerledes for barn? Vi voksne er ikke med utrivelig kolleger på fritiden. Så lenge halvparten eller mindre er invitert, så tenker jeg det er greit. Litt annerledes om kun et par utelukkes. Jeg tror også det er sunt å få lov å velge hvem man er med. Ikke alle vil matche her i livet. Slik er det bare. Også må man selvsagt lære eget barn at det også kan skje at hun ikke blir invitert.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #18 Skrevet 24. mai 2022 Jeg tenker at så lenge dere kun inviterer noen få, og invitasjonene ikke deles ut på skolen, så er dette helt innenfor. Jeg regner jo også med at det er en pågående prosess på denne mobbingen. Og at det derfor ikke bør overraske noen at disse barna det gjelder også skal få gode opplevelser på arenaer der mobberne ikke er. Anonymkode: 9f2ff...5a2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #19 Skrevet 24. mai 2022 Tusen takk. Ja skolen jobber med dette med mobbing, men hjelper lite da foreldrene til barna ikke er noe intressert og samarbeide med skolen og mener at vi har barn som ikke tåler noe ting. ja kommer til og be bare de 6 nære og sender selvsagt innbyndelsen i posten Anonymkode: 99c06...b64 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #20 Skrevet 24. mai 2022 Det er jo forsovit innafor, selv om jeg aldri ville ha gjort det sånn. Dere burde rette fokuset mer mot å bedre klassemiljøet, jobbe for inkludering og med de andre foreldrene i steden for mot! Husk at dette fortsatt er barn, de trenger veiledning og en foreldregruppe med felles mål.. Barna deres kommer da til å takke dere senere. Samarbeid, be alle og vær på! Anonymkode: a7498...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå