Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 38.

Leverer 4 åringen, henter, handler, lager middag, ordner ting som å levere bil på kontroll, handle ting osv, rydder og vasker. Hviler mye gjennom dagen da, eller frem til kl 15.

Samboer blir irritabel om jeg ikke orker å leke med 4 åringen etter barnehagen. Jeg føler meg konstant sliten, og trøtt. Vil helst ligge på sofaen hele dagen. Han jobber i et fysisk tungt yrke og er selvfølgelig også sliten.

Maser 4 åringen om noe og jeg ikke orker å reise meg, så ser han på meg og går irritabelt bort for å gjøre det.

Burde jeg ha dårlig samvittighet?

Anonymkode: 5451e...f1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antar du har tid til å gjøre så mye hjemme dette fordi du er sykemeldt eller allerede har gått ut i permisjon.

Forstår ikke mannen din at permisjon eller sykemelding ikke er "ferie"? Man går ut i perm fordi det ikke er forventet at man klarer alt når man er høygravid. 

Mannen din kan ta seg en bolle. 

Anonymkode: 754b5...eca

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nope. 

Anonymkode: bba42...e34

AnonymBruker
Skrevet

Han burde heller ha dårlig samvittighet for å behandle sin høygravide samboer så utrolig dårlig!! 

Anonymkode: 0c227...b87

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han bør ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 61637...efb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ikke ha dårlig samvittighet! :klem: Det å være høygravid er påkjenning nok i seg selv til at du skal hvile med god samvittighet. Du har fødsel og barsel foran deg og skal spare krefter til det!

Be mannen hjelpe deg de dagene som er igjen med god samvittighet!

Anonymkode: 16240...49b

• Liker 2
Skrevet

Tror han du får betalt av staten for å gjøre husarbeid og stelle med 4-åringen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han burde heller ha dårlig samvittighet for å behandle sin høygravide samboer så utrolig dårlig!! 

Anonymkode: 0c227...b87

Ja, herlighet. Det er kjempetungt! For en fjott.

Anonymkode: 0ed07...6ba

Skrevet

Helt greit å være sliten, du har full dag du også. Men jeg vil tro at det vil hjelpe energinivået og stemningen i huset om dere finner en annen måte å takle det at begge er sliten enn å klandre hverandre/ha dårlig samvittighet. Skjønner at det er lettere sagt enn gjort, men kjenner selv på at det er mye lettere å hjelpe hverandre etter at vi har endret fokus fra hvor sliten en selv er og over til hvordan vi enklest kan hjelpe hverandre. Her velger vi feks at far holder baby mens jeg aktiviserer/rydder, fordi det tar minst energi fra oss begge. Prøv å gjør hverandre sterke, det kreves to, men det må starte hos en. 

• Liker 1
Skrevet

Du ruger ett menneske, det tar på fysisk og psykisk - alle som ikke skjønner det eller selv har opplevd den påkjenningen, som mener det er "normalt" og at man burde klare alt man ellers klarer kan holde kjeft rett og slett og gi faen i å mene noe om de som opplever denne påkjenningen. Selvfølgelig har du "rett til" å være sliten, selvfølgelig bør han vise mer forståelse selv om han også er sliten - hva tror han vil skje når det er to småttiser som skal ha oppmerksomhet og den ene henger i puppen til mamma? Skal du da sprette opp og hjelpe den andre samtidig? Nei jeg tenker her er det på sin plass med en prat om forventninger og ansvarsfordeling mellom mammarollen og papparollen og poengtering av at begge har like stort eierskap og ansvar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også jobbet i et fysisk tungt yrke. Mye tunge løft og høyt tempo. Men har aldri følt meg så sliten som da jeg var gravid eller så "syk". 

Jeg tror ikke det er så lett for menn å sette seg inn i hvor slitsomt en graviditet kan være, eller for dem som aldri har vært gravide eller som hadde drømmesvangerskap. 

Anonymkode: 09ab7...8f0

Skrevet

Mannen min kom hjem fra jobb gørrsliten etter å ha skiftet dekk på biler hele dagen, likevel sa han at han skulle ta med ungen ut og leke så jeg skulle få sove litt (uten å ha klart å gjøre så mye som deg) og jeg var ikke så langt på vei som deg en gang. Din mann burde skamme seg noe helt forjævlig! Pusling!

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...