AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Men allikevel så kommer de i samme klasse, problemet er bare at de er så avhening av hverandre og de skal deles inn i forskjellige grupper og slik ,men når de vet at de går i samme klasse kommer de til og spørre etter hverandre og ene tvillingen er veldig følsom så blir nok mye grining og dårlig start for skolen til h.n.. Hvorfor tar ikke skolen hensyn til dette? hadde vert kosligere for begge og fått egen klasse og andre venner Anonymkode: e1c88...f43 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Jeg er bonusmor til tvillinger. Deres foreldre insisterte på hver sin klasse, ble aldri kledd likt osv. Mor og far ønsket de skulle få utvikle seg som enkeltindivider og ikke bli betegnet som enhet «tvillingene», men omtalt ved sine navn. I tillegg hindret dette at den evinnelige konkurransen dem i mellom flyttet inn i klasserommet. Kloke foreldre, klok skoleledelse. Synes du må ta en runde til med skolen, det er noe vesentlig de ikke har forstått. Anonymkode: fcb42...0cd 23 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Vi har mange tvillingpar på skolen, og alle går i samme klasse. Jeg stusser over det selv, men foreldrene er vel livredde for at barna skal "miste bestevennen" sin da? Jeg hadde også plassert dem i hver sin klasse. De er jo selvstendige individer. Anonymkode: 8904f...fba 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Men hvorfor skal du dele de opp når de trives så godt ilag? Er du tvilling selv og dermed kan vite hvordan det føles å være borte fra det som kan føles som en del av deg? Det er viktig at de opplever skolehverdagen som god, og da skjønner jeg ikke at man absolutt skal skille de som trives godt i lag. Anonymkode: 7c77d...9bc 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Du har ikke noen krav på å bestemme det, i likhet med alle andre kan du komme med ønsker, og så er det opp til skolen om de vil oppfylle ønskene eller ikke. Her jeg bor deles klassene etter bosted, slik at barna har noen å gå sammen med til/fra skolen, da de ikke alltid starter samtidig og de færreste går på SFO etter 2.klasse. Hos deg ville det betydd at en av tvillingene ikke fikk klassekamerater i samme område, ikke hadde følge til/fra skolen, og ikke hadde klassekamerater i nærheten. Her tenker jeg egentlig dere som foreldre har ett ansvar i større grad enn skolen for å gjøre dem til selvstendige individ. Anonymkode: ab77f...03d 12
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 Som enegget tvilling syns jeg ikke noe om å skille for enhver pris. Det er tull at alle tvillinger har konkurranseproblemer eller er vokst sammen til en enhet. Jeg og søsteren min klarte fint å gå i samme klasse og likevel være selvstendige. Og lik det eller ei. Å være enegget tvilling er noe annet enn vanlige søsken (jeg har 2 til). Anonymkode: ea786...8ca 11 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Min mor og tante ba også om at vi søskenbarna ikke skulle bli plassert i samme klasse. Det var tre klasser på trinnet. Men klarte de det? Nope! 4 år måtte vi gå i samme klasse før vi skilte lag på vgs. Anonymkode: 5879a...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 takk for alle svar Ja vi skal i et møte med skolen til mandag, og vi kommer til og stå på vårt at de skal i hver sin klasse, da de trenger andre venner og ikke være så avhening av hverandre, det er ikke sunt Anonymkode: e1c88...f43 8 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har mange tvillingpar på skolen, og alle går i samme klasse. Jeg stusser over det selv, men foreldrene er vel livredde for at barna skal "miste bestevennen" sin da? Jeg hadde også plassert dem i hver sin klasse. De er jo selvstendige individer. Anonymkode: 8904f...fba Hva er poenget med å bryte det gode tvillingbåndet? Vi etterstreber at barna skal ha gode klassekamerater, men så er det feil om man er venn med sin egen tvilling? De kan være selvstendige individer allikevel. Det ene utelukker ikke det andre. La tvillinger som ønsker det, få gå sammen. Mine er både gode venner og selvstendige. De har samme venner også, så trist å bryte det. Jeg forstår ikke denne nye trenden. Anonymkode: 14f55...f1d 13 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er poenget med å bryte det gode tvillingbåndet? Vi etterstreber at barna skal ha gode klassekamerater, men så er det feil om man er venn med sin egen tvilling? De kan være selvstendige individer allikevel. Det ene utelukker ikke det andre. La tvillinger som ønsker det, få gå sammen. Mine er både gode venner og selvstendige. De har samme venner også, så trist å bryte det. Jeg forstår ikke denne nye trenden. Anonymkode: 14f55...f1d det passer ikke for våre de er altfor avhening av hverandre, er sunt for dem og skilles litt, heldigvis er barnehagen enig så de har også skrevet brev til skolen Anonymkode: e1c88...f43 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #11 Skrevet 23. mai 2022 Mine ble delt på ungdomsskolen. På barneskolen gikk det helt fint å ha samme klasse, det var en stor fordel Mtp møter og arrangementer. På ungdomsskolen kunne jeg aldri delta i begge klassenes møter og måtte alltid velge hvem jeg skulle møte opp for. Anonymkode: b846c...90b 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): takk for alle svar Ja vi skal i et møte med skolen til mandag, og vi kommer til og stå på vårt at de skal i hver sin klasse, da de trenger andre venner og ikke være så avhening av hverandre, det er ikke sunt Anonymkode: e1c88...f43 Det kan du vel jobbe med hjemme. Vi er ikke avhengig av det offentlige for at barna skal bli selvstendige. Ser heller ikke noe negativt i at tvillingene dine er nære hverandre. Anonymkode: 14f55...f1d 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #13 Skrevet 23. mai 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke noen krav på å bestemme det, i likhet med alle andre kan du komme med ønsker, og så er det opp til skolen om de vil oppfylle ønskene eller ikke. Her jeg bor deles klassene etter bosted, slik at barna har noen å gå sammen med til/fra skolen, da de ikke alltid starter samtidig og de færreste går på SFO etter 2.klasse. Hos deg ville det betydd at en av tvillingene ikke fikk klassekamerater i samme område, ikke hadde følge til/fra skolen, og ikke hadde klassekamerater i nærheten. Her tenker jeg egentlig dere som foreldre har ett ansvar i større grad enn skolen for å gjøre dem til selvstendige individ. Anonymkode: ab77f...03d På skolen her regnes faktisk det å skille eller ikke skille tvillinger som et av de viktigste hensynene når de deler inn klasser. Det er tre tvillingpar på trinnet til mitt barn, to av dem går i samme klasse og et i forskjellige, og i alle tilfellene har foreldrene valgt dette selv, ut fra hva de mener er best for sine barn. Anonymkode: 7b8e7...8c0 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #14 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine ble delt på ungdomsskolen. På barneskolen gikk det helt fint å ha samme klasse, det var en stor fordel Mtp møter og arrangementer. På ungdomsskolen kunne jeg aldri delta i begge klassenes møter og måtte alltid velge hvem jeg skulle møte opp for. Anonymkode: b846c...90b Et veldig godt poeng. Anonymkode: 14f55...f1d 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #15 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan du vel jobbe med hjemme. Vi er ikke avhengig av det offentlige for at barna skal bli selvstendige. Ser heller ikke noe negativt i at tvillingene dine er nære hverandre. Anonymkode: 14f55...f1d beklager, kan ikke det, dette må gjøres nå og de skal ikke i samme klasse Anonymkode: e1c88...f43 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #16 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): takk for alle svar Ja vi skal i et møte med skolen til mandag, og vi kommer til og stå på vårt at de skal i hver sin klasse, da de trenger andre venner og ikke være så avhening av hverandre, det er ikke sunt Anonymkode: e1c88...f43 Dette er vel ikke noe dere kan bestemme? Komme med ønsker, ja. Men ikke kreve. Anonymkode: ba952...437 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #17 Skrevet 23. mai 2022 Som tvilling selv har jeg både gått i samme klasse og i hver vår klasse. Sammenlignet blir man uansett, men ikke nødvendigvis av læreren (heldigvis). Venner klarte vi å få ved at vi fulgte hver vår interesse, så vi hadde både felles venner og hver vår gjeng. Synes tvillingforeldre ofte har liten tro på kompetansen til egne barn. Anonymkode: a86c6...6e9 5 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #18 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er vel ikke noe dere kan bestemme? Komme med ønsker, ja. Men ikke kreve. Anonymkode: ba952...437 Kan ikke kreve, men da må den ene tvillingen gå på den andre skolen evt Anonymkode: e1c88...f43
Diezel Skrevet 23. mai 2022 #19 Skrevet 23. mai 2022 Logistikken blir myyyye enklere for dere hvis de er i samme klasse… 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #20 Skrevet 23. mai 2022 Diezel skrev (4 minutter siden): Logistikken blir myyyye enklere for dere hvis de er i samme klasse… men vi ønsker ikke det Anonymkode: e1c88...f43 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå