AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Som tittelen sier, sitter og tenker på om jeg skal gjenoppta kontakt med en gammel venn. Det har gått ca. 8 år siden vi valgte å avslutte vennskapet vårt. Havnet i en situasjon hvor jeg måtte velge mellom venn eller partner. Denne vennen var forståelsesfull over valget mitt, men syntes selvfølgelig at det var sårt å måtte avslutte vennskapet. Vedkommende har sagt at de håper på at vi kan bli venner igjen en dag, men at det opp til meg å ta kontakt. Så lurer jeg på, har det egentlig gått for lang tid med å ta kontakt? Hvis du hadde vært vennen i denne situasjonen, hadde du syntes det var rart å bli kontaktet igjen etter så lang tid? Anonymkode: 40500...b8b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Du må fortelle mer om valget før vi kan hjelpe. Velge mellom venn og kjæreste? Anonymkode: 24fe4...462
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Du må fortelle mer om valget før vi kan hjelpe. Velge mellom venn og kjæreste? Anonymkode: 24fe4...462 Ble stilt et ultimatum, og valgte dermed kjæresten. TS. Anonymkode: 40500...b8b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Hvis du ønsker, så kan du bare sende henne en melding hun vet jo hvorfor vennskapet tok slutt. Anonymkode: ee3f5...b30
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du ønsker, så kan du bare sende henne en melding hun vet jo hvorfor vennskapet tok slutt. Anonymkode: ee3f5...b30 Det er jo sant. Er nok bare redd for at hen skal synes det er rart å få en melding nå etter så mange år eller at håpet om å bli venner igjen er glemt. Vi slettet hverandre fra alt, så er ikke oppdatert med hva som foregår i hverandres liv. TS. Anonymkode: 40500...b8b
911 Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo sant. Er nok bare redd for at hen skal synes det er rart å få en melding nå etter så mange år eller at håpet om å bli venner igjen er glemt. Vi slettet hverandre fra alt, så er ikke oppdatert med hva som foregår i hverandres liv. TS. Anonymkode: 40500...b8b Da har dere mulighet til å bli kjent med hverandre igjen, forutsatt at kjæresten din nå godtar dette vennskapet. Det samme gjelder partneren til den du vil ta kontakt med.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Du kan jo ta kontakt og se om dere fortsatt kan eller vil være venner. Livet går videre, mulig denne personen har gått videre i livet og ser ikke på vennskapet deres på samme måte lengre. Hvor gamle er dere? Det er ganske drøyt å velge bort et nært vennskap, mot et ultimatum. Folk flest vet jo at partnere som stiller ultimatum, ikke er verdt det. Har du lært av dine erfaringer, eller ville du gjort det samme i dag? Anonymkode: a029c...3b9 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan jo ta kontakt og se om dere fortsatt kan eller vil være venner. Livet går videre, mulig denne personen har gått videre i livet og ser ikke på vennskapet deres på samme måte lengre. Hvor gamle er dere? Det er ganske drøyt å velge bort et nært vennskap, mot et ultimatum. Folk flest vet jo at partnere som stiller ultimatum, ikke er verdt det. Har du lært av dine erfaringer, eller ville du gjort det samme i dag? Anonymkode: a029c...3b9 Helt riktig at livet går videre, er nok derfor jeg tviler på om jeg skal ta kontakt også. Er nok litt flere involvert i dette, vi var en liten gjeng og når dette vennskapet tok slutt så gikk det utover de andre. Vi to var liksom limet i denne gjengen. Vi er 31/32, hen fyller faktisk år i dag. Derfor disse tankene. Og jeg har lært av mine erfaringer, ønsker jeg å tro. TS. Anonymkode: 40500...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 42 minutter siden, 911 said: Da har dere mulighet til å bli kjent med hverandre igjen, forutsatt at kjæresten din nå godtar dette vennskapet. Det samme gjelder partneren til den du vil ta kontakt med. Joda, men så er det litt av den frykten at man blir avvist. At hen har gått videre i livet og ikke tenker lenger på vennskapet som har vært. Kjæresten godtar at jeg tar opp kontakten igjen, men merker at hen ikke er superkeen på det heller. Vil ikke tråkke på noen tær liksom. TS. Anonymkode: 40500...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 Men om ho har bursdag i dag så er de en gyllen anledning å sende en sms- å si du tenker på ho:) Anonymkode: c087b...57f 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #11 Skrevet 23. mai 2022 Jeg tok opp kontakten med en venn jeg hadde mistet kontakten med. Var iallefall 6 år siden sist vi hadde snakket sammen. Det ble godt mottatt. Vi holdt ikke kontakten da, hadde skjedd mye på seks år som hadde gjort at vi ikke var så god match lengre. Det var ingen dårlig erfaring da. Jeg hadde tenkt på det lenge, hun hadde tenkt på meg og. Anonymkode: be48d...eae
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Men om ho har bursdag i dag så er de en gyllen anledning å sende en sms- å si du tenker på ho:) Anonymkode: c087b...57f Blir nok at jeg må sende en melding på messenger, for nummeret slettet jeg den dagen vi avsluttet vennskapet. Men risikerer jo at hen ikke får med seg meldingen – at den havner i meldingsforespørselser. Også er ikke hen aktiv på sosiale medier heller, aldri vært det. Kan jo sikkert ha endra seg, men mest sannsynlig ikke. TS. Anonymkode: 40500...b8b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #13 Skrevet 23. mai 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok opp kontakten med en venn jeg hadde mistet kontakten med. Var iallefall 6 år siden sist vi hadde snakket sammen. Det ble godt mottatt. Vi holdt ikke kontakten da, hadde skjedd mye på seks år som hadde gjort at vi ikke var så god match lengre. Det var ingen dårlig erfaring da. Jeg hadde tenkt på det lenge, hun hadde tenkt på meg og. Anonymkode: be48d...eae Kanskje jeg bare skal hoppe i det. Skader ikke å prøve. Enten så går det bra eller så har man prøvd og livet går videre som vanlig. TS. Anonymkode: 40500...b8b
Daria Skrevet 23. mai 2022 #14 Skrevet 23. mai 2022 I utgangspunktet tenker jeg at det aldri er for sent å ta opp igjen gamle vennskap, og at jeg ville vært positiv til en sånn henvendelse. Men her er det åpenbart en del historie, og helt ærlig vet jeg ikke hvor villig jeg hadde vært til å gjenoppta kontakten med en tidligere venn som aktivt valgte meg bort til fordel for en kjæreste hun fortsatt er sammen med og som allernådigst og motvillig hadde gitt sin tillatelse til å la oss være venner igjen. Det er jo en nokså merkelig historie som hverken setter deg eller kjæresten din i et spesielt godt lys. Men du har jo ikke så mye å tape på å prøve. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #15 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Helt riktig at livet går videre, er nok derfor jeg tviler på om jeg skal ta kontakt også. Er nok litt flere involvert i dette, vi var en liten gjeng og når dette vennskapet tok slutt så gikk det utover de andre. Vi to var liksom limet i denne gjengen. Vi er 31/32, hen fyller faktisk år i dag. Derfor disse tankene. Og jeg har lært av mine erfaringer, ønsker jeg å tro. TS. Anonymkode: 40500...b8b Er venninna di en hen? Hva skjedde med partneren da, og hvem ga ultimatumet? Anonymkode: bd58a...344 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #16 Skrevet 23. mai 2022 3 minutter siden, Daria said: I utgangspunktet tenker jeg at det aldri er for sent å ta opp igjen gamle vennskap, og at jeg ville vært positiv til en sånn henvendelse. Men her er det åpenbart en del historie, og helt ærlig vet jeg ikke hvor villig jeg hadde vært til å gjenoppta kontakten med en tidligere venn som aktivt valgte meg bort til fordel for en kjæreste hun fortsatt er sammen med og som allernådigst og motvillig hadde gitt sin tillatelse til å la oss være venner igjen. Det er jo en nokså merkelig historie som hverken setter deg eller kjæresten din i et spesielt godt lys. Men du har jo ikke så mye å tape på å prøve. Du har helt rett i at det er en del historie – som jeg har unnlatt å fortelle, som sikkert hadde hjulpet dere med å forstå hele situasjonen. Men denne vennen hadde full forståelse over det valget jeg tok og skjønte at det var for det beste der og da å avslutte vennskapet. Ellers hadde det gjort vondt verre og vennen hadde sittet igjen med dårlig samvittighet. TS. Anonymkode: 40500...b8b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #17 Skrevet 23. mai 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er venninna di en hen? Hva skjedde med partneren da, og hvem ga ultimatumet? Anonymkode: bd58a...344 Hen = tidligere venn. Dere får spekulere om vi er han, hun eller hen. Er fortsatt sammen med partner/kjæreste. Mye har endret seg i forholdet siden, og vi har det veldig godt med hverandre. Det var kjæresten som ga ultimatumet. TS. Anonymkode: 40500...b8b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #18 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hen = tidligere venn. Dere får spekulere om vi er han, hun eller hen. Er fortsatt sammen med partner/kjæreste. Mye har endret seg i forholdet siden, og vi har det veldig godt med hverandre. Det var kjæresten som ga ultimatumet. TS. Anonymkode: 40500...b8b Skjønte ikke poenget med at du skriver venninna i HI, så hen lenger ned.. blir jo bare rart. Men siden hun ga ultimatumet antar jeg hun ikke ønsket videre kontakt med deg grunnet partneren din. Anonymkode: bd58a...344 1
Kvinne_med 3 barn Skrevet 23. mai 2022 #19 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt riktig at livet går videre, er nok derfor jeg tviler på om jeg skal ta kontakt også. Er nok litt flere involvert i dette, vi var en liten gjeng og når dette vennskapet tok slutt så gikk det utover de andre. Vi to var liksom limet i denne gjengen. Vi er 31/32, hen fyller faktisk år i dag. Derfor disse tankene. Og jeg har lært av mine erfaringer, ønsker jeg å tro. TS. Anonymkode: 40500...b8b Så hvorfor ikke bare gi det et forsøk da? Hva har du å tape på det?🤗
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #20 Skrevet 23. mai 2022 Du skriver at du og kjæresten har det godt i forholdet nå, hvorfor skal du da ta opp igjen kontakten med en gammel flamme for så å gjøre forholdet mellom deg og kjæresten dårligere? Det er en del saker og ting som det er best å la ligge, og mye kan ha endret seg etter så mange år. Anonymkode: f0caf...47e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå