Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynner barn å stille spørsmål som f.eks "hva er det, hvor er det, hvem er det?" osv. Hvor gammel var ditt barn da det begynte å formulere slike spørsmål? 

Anonymkode: 32e60...901

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Når begynner barn å stille spørsmål som f.eks "hva er det, hvor er det, hvem er det?" osv. Hvor gammel var ditt barn da det begynte å formulere slike spørsmål? 

Anonymkode: 32e60...901

"Hva det?" kom vel på slutten av 1-årsalderen. Resten av spørsmålene i mer riktig form kom i 2-års alderen. Spesielt "hvorfor det?" var en gjenganger.. hehe

Anonymkode: d44af...fd1

AnonymBruker
Skrevet

Den eldste begynte å spørre "hva er det?" rundt 1,5 år, og pekte og sa "det?" omtrent fra de første ordene kom. Hun sa "hvorfor det?" til ALT da hun var to år. Lillesøsteren er snart 2,5 og spør på langt nær så mye foreløpig. Hvorfor tror jeg nesten ikke at jeg har hørt henne si. "Hva er det?" lurer hun en del på, og startet med det rundt 2 år, tror jeg. Men hun er liksom ikke like interessert i svaret som søsteren var. Og spør gjerne om ting hun godt vet hva er, antagelig for å få det bekreftet eller trene gjennom å høre oss si det. 

Anonymkode: 1e7a6...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 2 år, opp til 2,5 er etter min erfaring den "verste" perioden. Men det begynner fra ca 1,5....

Anonymkode: 9841f...c2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...