AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Jeg får hjelp av NAV, og går på AAP for øyeblikket. Jeg har en bachelor i bunn som tanntekniker. Jeg er 33 år gammel og har en kjæreste og ønsker sterkt å få barn. Men jeg har et år igjen av videreutdanningen min igjen. Burde jeg fullføre og deretter få barn? Eller prøve å se hva som skjer? Hvordan blir økonomien om jeg får barn mens jeg studerer, beholder jeg AAP? Anonymkode: 5abd0...beb
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 AAP er for arbeidsavklaring. Hvis du velger å slutte på AAP-tiltakene (som det virker som du ønsker å gjøre), så risikerer du også å miste AAP-en. Det må du høre med NAV om, da det vil være forskjellig fra sak til sak. Anonymkode: 84db2...ead
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Greit på vite at du takler en jobb før du får barn? Anonymkode: f9a8f...048 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Greit på vite at du takler en jobb før du får barn? Anonymkode: f9a8f...048 Det, i tillegg til å bli frisk først, er nok god prioritering. Anonymkode: 84db2...ead 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Greit på vite at du takler en jobb før du får barn? Anonymkode: f9a8f...048 Enig. Anonymkode: 604b7...8a0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 Vil videreutdanningen gjøre at du klarer å komme deg i jobb igjen? Du kan evt snakke med nav for å høre om det er en mulighet å gjennomføre utdanning som et tiltak for å komme i jobb igjen, mens du mottar aap. Aap gir opptjening til foreldrepenger, så hvis du går på aap frem til du får barnet vil du få foreldrepenger med grunnlag i aap. Kanskje må du gå ut av aap for å fullføre studiene? Da kan du søke støtte fra lånekassen som student. Lånekassen har også enkelte ordninger for studenter som blir gravid mens de studerer. Det kan du for eksempel sjekke ut Anonymkode: 4855a...fc5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Et år går fort. Gjør ferdig videreutdanningen først.. Anonymkode: 41ce5...31b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 Du kan høre om å få AAP mens du studerer, da blir studiet et tiltak for å komme i jobb. Får du barn i mellomtiden vil du få foreldrepenger av AAP. Jeg anbefaler deg å gjøre ferdig utdanningen, evt bli gravid slik at du føder etter at studiet er ferdig. Anonymkode: 6c378...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå