lukterpågress Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Er en 17 år gammel jente som har foreldre med et lite nettverk. De jeg kjenner som har jobb på min alder har fått det gjennom familie/venner, er det egentlig mulig å få jobb helt selv når man er under 18? Har søkt på hundrevis av steder de siste to årene, både møtt opp fysisk med søknad eller sendt på mail. Enten tar de ikke inn sommerhjelp, folk under 18 eller så svarer de ikke i det hele tatt. Jeg har ikke mulighet til å jobbe et helt år, men sommerjobb er jeg desperat etter. Litt kjipt å søke læreplass uten jobberfaring
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Her jeg bor så jobber de under 18 på MC donnalds, Rush og lekeland. Datteren min fikk jobb på rush da hun var 17 år. Anonymkode: c884f...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Normal og Flying tiger ansetter mange under 18år. Anonymkode: 9bf4c...35c 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Så lenge man ikke skal selge/servere alkohol/tobakk, kan man i teorien få jobb når man er under 18 (men det er nesten umulig å finne noe når man er under 16). Som du selv har erfart så er det ofte nettverk som gjelder. Kan "trøste" deg med at det gjelder når du blir voksen også Har ikke så mange råd utover at du bare må fortsette å søke. Hvilket fag er det du planlegger å bli lærling i? Kan du finne noe relatert til det? Dersom det er arbeidserfaring og CV-bygging som er det viktigste for deg (og ikke å tjene penger), vil jeg anbefale frivillig arbeid. Da kan du også selv knytte kontakter som kan lede til betalt arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå