AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Hei! Jeg har nå et engasjement i fire måneder, for en stilling som også er utlyst som fast stilling. Er invitert på intervju snart, men er usikker på om det er vits å dra. Et av "kravene" til stillingen er bachelor, noe jeg ikke har. Dette er i kommunen. Det er ni søkere, så sånn sett så tviler jeg på at alle de ni andre IKKE har bachelor, og at det dermed nesten er umulig at jeg skal få stillingen? Siden jeg har hørt at slike krav kan være ganske formelle i det offentlige, så dersom noen tilfredstiller kravet må de heller ansette de, enn feks at det stiller sterkere at jeg har hatt denne stillingen i fire måneder. Anonymkode: ee6e6...41a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Tja, du får den neppe om du lar være å gå på intervju. Verdt et forsøk. Men har du ikke en leder du kan spørre? Anonymkode: 934ef...afc 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Hvem er det som har invitert deg, da? Om det er de samme som skal avgjøre om du får stilling så kan det jo være de vurderer å se bort fra kravet om bachelor, så sant de ikke allerede tror at du har bachelor. Anonymkode: 0fbc5...528
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Hvis du først er innkalt på intervju så bør det jo være en sjanse. Du får den i hvert fall ikke uten å prøve. Anonymkode: 855d8...578
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Hva taper du med å dra på intervjuet? Du er helt garantert ikke få jobben om du dropper det. Om du drar, så har du sjanse til å få den. Formelle krav stiller sterkt, men det gjør også personlig egnethet, og du har jo etter all sannsynlighet bevist at du mestrer jobben, og håndterer alle oppgavene som ligger i stillingen. Men ja, om du ikke vil ha jobben, så er det ikke vits dra. Og hvis du synes du taper så mye på å stille til ett intervju hvor det potensielt sett kan bli nei, så dropper du det. Om du venter med å gå på intervju til du er garantert jobben fra før, så må du vente lenge. Anonymkode: b872c...026 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 Står det i jobbutlysningen at kravet om bachelor er absolutt, eller er det unntak (som at erfaring kan gjøre opp for manglende formell utdanning eller noe slikt)? Anonymkode: 4cbde...cc5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Et intervju er uansett god trening, så noe får du utav det uansett. Og du risikerer jo også til og med å få jobben! Anonymkode: d167e...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 Hva står i utlysningen? Dersom det er krav om bachelor og du ikke har det så kan de ikke gi deg stillingen dersom en av de andre søkerne har det, nei. For å finne ut av dette på forhånd kan du be om utvider søkerliste. Som part i saken har du krav på å få dette, og der kommer også de andre søkernes utdanning fram. Dersom det derimot står at det er «ønskelig» med bachelor, eller at dette «ikke er et krav»så har du derimot en sjanse på tross av om andre kandidater evt. har dette. Anonymkode: 73d35...dab
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 Bachelor står under "må ha"... Anonymkode: ee6e6...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå