AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Jeg og min eksmann skilte oss for nesten 10 år siden, jeg ble værende på hans hjemsted pga barn, de er nå 11,5 år og 13 år, for 5 år siden traff jeg mannen i mitt liv, etter 2 år traff vi hverandres barn, han har en han har alene 100% som er 9 år. Nå er jeg gravid med han og venter i Desember hvis alt går bra, og vi har snakket om og flytte sammen 1 år nå og jeg har bestemt at vi gjør det til sommeren, sønnen skal bytte skole uansett og jenta skal opp i 7 klasse, men hun trives ikke så godt lengre pga 2 av hennes bestevenninner har begynt og henge mer sammen og ikke så mye de 3 lengre, så hun synes det er helt greit og flytte. Vi flytter ca 6 timer unna. Far har barna anhver torsdag-mandag, dette går jo ikke lengre når vi flytter, så da må vi ta anhver ferie, har ikke snakket med far ennå, han er gift på nytt også og har 3 som er 8,5 og 3 med hun nye. Begge er helt fantastiske og barna mine kunne ikke få en bedre stemor og de har nydelige små brødre ❤️ Men jeg føler likevel det er riktig og flytte siden jeg venter et barn med han, og sønnen hans kommer godt til overs med mine og jeg er veldig glad i han. Hva hadde dere gjort ang pappan? Anonymkode: fbdeb...1d9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Hvorfor flytter ikke kjæresten din til deg dersom han har datteren 100%? Om du er pliktig til å varsle vet jeg ikke, men det er hjerterått å ta barna bort fra en far som har så mye samvær.. Anonymkode: 8e949...46d 38 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Så du har snakket med barna om flytting uten å i det hele tatt ha diskutert dette med far? Hva om nå far sier nei? Dette synes jeg var litt klønete håndtert! Anonymkode: bc6cd...557 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor flytter ikke kjæresten din til deg dersom han har datteren 100%? Om du er pliktig til å varsle vet jeg ikke, men det er hjerterått å ta barna bort fra en far som har så mye samvær.. Anonymkode: 8e949...46d han har en sønn. Han flytter ikke fordi moren hans er i fengsel der de bor nå og de møter hverandre noen ganger i året, så han kan ikke bare flytte. og så bor besteforeldrene på begge sider der Anonymkode: fbdeb...1d9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du har snakket med barna om flytting uten å i det hele tatt ha diskutert dette med far? Hva om nå far sier nei? Dette synes jeg var litt klønete håndtert! Anonymkode: bc6cd...557 Det har jeg, så lenge jeg har foreldreansvaret så må han gjerne si nei,men kan ikke gjøre noe med det Anonymkode: fbdeb...1d9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 23. mai 2022 Så han kan ikke flytte fordi moren som er i fengsel har samvær noen ganger i året- mens du skal ta barna fra far som ser barna annenhver uke? lukter litt troll dette… Anonymkode: bc6cd...557 47 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Veldig egoistisk av deg. Kort og godt. Hvis moren til nyes sønn er i fengsel og de sees et par ganger i året bare må det være MYE bedre at de flytter til dere. Enn at dine som har så mye samvær med fsr rykkes opp. Anonymkode: 711c9...332 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har jeg, så lenge jeg har foreldreansvaret så må han gjerne si nei,men kan ikke gjøre noe med det Anonymkode: fbdeb...1d9 For en hjerterå uttalelse! Det er like mye hans barn som dine. Hvordan hadde du følt det om han hadde foreldreansvaret og bare tatt med seg barna og flyttet 6 t unna? Og du ikke fikk uttale deg om det? Anonymkode: c4070...4d3 14
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 10 døgn i uka er jo ganske mye. Hvorfor i all verden vurderer du å ikke si fra til far om at du ønsker å flytte barna hans 6 timer unna?!! De er jo hans barn og! Hadde du syntes det var greit om det var motsatt at far tok med barna og flyttet langt av sted uten å en gang diskutere det med deg? Er du sikker på at det er det rette? For barna, ikke bare for deg? Barna har en far som de er vant til å ha i livet sitt, nye søsken hos far de ser ofte. Datteren din i vil jo uansett begynne på ungdomsskolen og komme i en ny klasse hvor hun kan finne nye venner. Så syntes ikke akkurat det at hun har sklidd litt unna barndomsvenner var et godt argument. Også veldig rart at du har diskutert dette med barna, men ikke barnas far. Har du da bedt barna ikke nevne det for far?? Du høres dessverre ikke ut som en mor som setter barnas behov først.. Anonymkode: ed6d0...f3e 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så han kan ikke flytte fordi moren som er i fengsel har samvær noen ganger i året- mens du skal ta barna fra far som ser barna annenhver uke? lukter litt troll dette… Anonymkode: bc6cd...557 Enig Anonymkode: af61c...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #11 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg og min eksmann skilte oss for nesten 10 år siden, jeg ble værende på hans hjemsted pga barn, de er nå 11,5 år og 13 år, for 5 år siden traff jeg mannen i mitt liv, etter 2 år traff vi hverandres barn, han har en han har alene 100% som er 9 år. Nå er jeg gravid med han og venter i Desember hvis alt går bra, og vi har snakket om og flytte sammen 1 år nå og jeg har bestemt at vi gjør det til sommeren, sønnen skal bytte skole uansett og jenta skal opp i 7 klasse, men hun trives ikke så godt lengre pga 2 av hennes bestevenninner har begynt og henge mer sammen og ikke så mye de 3 lengre, så hun synes det er helt greit og flytte. Vi flytter ca 6 timer unna. Far har barna anhver torsdag-mandag, dette går jo ikke lengre når vi flytter, så da må vi ta anhver ferie, har ikke snakket med far ennå, han er gift på nytt også og har 3 som er 8,5 og 3 med hun nye. Begge er helt fantastiske og barna mine kunne ikke få en bedre stemor og de har nydelige små brødre ❤️ Men jeg føler likevel det er riktig og flytte siden jeg venter et barn med han, og sønnen hans kommer godt til overs med mine og jeg er veldig glad i han. Hva hadde dere gjort ang pappan? Anonymkode: fbdeb...1d9 Hvorfor har du foreldreansvaret alene når dere har vært gift? Da har dere automatisk felles foreldreansvar. Anonymkode: 2e648...17f 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det har jeg, så lenge jeg har foreldreansvaret så må han gjerne si nei,men kan ikke gjøre noe med det Anonymkode: fbdeb...1d9 Ikke bry deg om barnas fremtidige relasjon med far, eller fars savn til barna. Gjør det som er rett for deg. Ønsker du å flytte så gjør du det, blir helt sikkert kjempefint. Anonymkode: f22ff...a46
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #13 Skrevet 23. mai 2022 Ingen som svarer på det jeg spør om. så da gidder jeg ikke Anonymkode: fbdeb...1d9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #14 Skrevet 23. mai 2022 Stakkars barn. Stakkars far. Anonymkode: 3fe7c...409 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #15 Skrevet 23. mai 2022 Ut fra denne linken tolker jeg at 3 mnd varslingsplikt gjelder helt uavhengig av foreldreansvar. Så lenge det foreligger en samværsavtale, så må man varsle. https://www.foreldretvist.no/varsling-og-mekling-for-flytting-ved-samvaersrett/ Sånn, det var svar på det du spurte om. Sånn ellers: hvorfor i all verden vil du ta barna bort fra en far som har dem TI dager i måneden? Hadde han sett dem en gang i kvartalet så skulle jeg ikke sagt noe, men.... Anonymkode: 3f0f4...f93 18 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #16 Skrevet 23. mai 2022 Nei, ikke si fra du. Bare flytt 🙄 Anonymkode: 15d7d...dde 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #17 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen som svarer på det jeg spør om. så da gidder jeg ikke Anonymkode: fbdeb...1d9 Du lurer på hva vi hadde gjort angående pappaen. Finnes det noe annet alternativ enn å starte med å snakke med han? Anonymkode: 75aa6...e9c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #18 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor har du foreldreansvaret alene når dere har vært gift? Da har dere automatisk felles foreldreansvar. Anonymkode: 2e648...17f Just det. Gifte og samboende får automatisk delt foreldreansvar så ts er pliktig å varsle barnas far. Anonymkode: 48690...dec 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #19 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ut fra denne linken tolker jeg at 3 mnd varslingsplikt gjelder helt uavhengig av foreldreansvar. Så lenge det foreligger en samværsavtale, så må man varsle. https://www.foreldretvist.no/varsling-og-mekling-for-flytting-ved-samvaersrett/ Sånn, det var svar på det du spurte om. Sånn ellers: hvorfor i all verden vil du ta barna bort fra en far som har dem TI dager i måneden? Hadde han sett dem en gang i kvartalet så skulle jeg ikke sagt noe, men.... Anonymkode: 3f0f4...f93 Tusen takk for sikkelig svar. Da sender jeg det inn imorgen, ønsker og flytte innen skolestart Anonymkode: fbdeb...1d9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #20 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Just det. Gifte og samboende får automatisk delt foreldreansvar så ts er pliktig å varsle barnas far. Anonymkode: 48690...dec fordi han skrev under på at jeg skulle ha foreldreansvaret alene Anonymkode: fbdeb...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå