Gå til innhold

Fra 2-roms til 2-roms (Oslo)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Er førstegangskjøper og ser i utgangspunktet etter en 3-roms for å kunne leie ut et soverom. Egentlig vil jeg ha noe relativt innflytningsklart men ser at det mest økonomiske er å gjøre en 2-roms til en 3-roms på et eller annet vis.

Det frister mest å flytte kjøkken inn i stue. Da er spørsmålet mitt: har noen i Oslo gjort det i det siste, og hva betalte du/dere? Er klar over at prisen avhenger av røropplegg osv., men leiligheten jeg ser på nå har toalettet vegg i vegg med stuen. Noen erfaringer? 

Anonymkode: 61171...d9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Tittel skal selvsagt være Fra 2-roms til 3-roms.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du også må søke om godkjenning fra kommunen. Ikke alltid de tillater slikt, så kan være en dyr erfaring for deg da isåfall.

Anonymkode: 680c0...cb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Husk at du også må søke om godkjenning fra kommunen. Ikke alltid de tillater slikt, så kan være en dyr erfaring for deg da isåfall.

Ja, har det i minne — men det gjelder vel bare hvis du bryter en brannvegg? Har spurt et par i dette borettslaget (og i andre jeg er interessert i) om det var noe problem og fikk til svar at det var det ikke. Men det var lenge siden de hadde flyttet kjøkkenet, så prisen er kanskje ikke sammenlignbar.

TS

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Må da ikke søke kommunen om å flytte et kjøkken og sette opp en lettvegg. Om man tukler med en bærende vegg er det søknadspliktig. Og som nevnt over her om man må tukle med en branncellevegg. Men de er det veldig få av innad i én boenhet. Man må sørge for at soverommet er stort nok og har nok dagslys til å kunne defineres som et oppholdsrom

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...