Gå til innhold

Jeg var på intervju mandag for en uke siden og de har enda ikke ringt referansene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betyr det at jeg ikke får den? Det er drømmejobben og intervjuet gikk bra... 

Anonymkode: da529...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert de er ferdige med intervjuene enda. I en jobbsøkerprosess må man ha tålmodighet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså det kommer an på så mye både rundt prosess og om det er offentlig/privat, hvor god tid de har etc.. Har de bedt om referansene? 

Noen intervjuere har flere prosesser og da er ikke referanse noe man nødvendigvis spør/sjekker før helt til slutt.

Jeg er muligens på slutten av en veldig lang prosess, der jeg både har hatt førstegangsintervju, og andregangs intervju med case og presentasjon, og er nå invitert til del 3 - besøke kontoret uten at jeg har fått tilbud om jobben eller at de har spurt om referansene. Det har gått minst en uke mellom hver gang jeg har hørt noe, sist gikk det en og en halv uke og prosessen har nå vart en måned. Jeg oppgav ikke referanser eller vitnemål i søknaden, så det har jo fortsatt ikke sjekket det helt grunnleggende. Ja, tror nok mitt tilfelle er litt utenom det vanlige, men det er nok ikke så uvanlig heller ved flere runder at man ikke sjekker referansene før tidligst 2.gangsintervju.

I det offentlige kan det ofte dra ut (mitt tilfelle er privat, men snakker av erfaring fra det offentlige der ting må dokumenteres grundig, drøftes og gjerne gjennom et innstillingssråd).

Anonymkode: f015c...d77

AnonymBruker
Skrevet

Det er en kommunal stilling så skulle tro de ville avklare det raskest mulig da de ønsker oppstart i midten av august..  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en kommunal stilling så skulle tro de ville avklare det raskest mulig da de ønsker oppstart i midten av august..  

Det er jeg som svarte over med 3 runder. Den stillingen jeg har søkt på er også oppstart i midten av august. Ønsket oppstart er ikke alltid det avgjørende punktet, det kan være viktigere å finne rett kandidat og bruke tid på det. Med mindre det er en stilling som feks. lærer der man må være klar til skolestart. Men de fleste arbeidsgivere vet jo om standard oppsigelsestid så visst du uansett først hadde intervju sist uke så er de lovlig sent ute med prosessen om de absolutt må ha noen på plass til august.

Det er uansett vanskelig å vite for oss, og mye kommer an på hva de har sagt selv. Gav de ikke noe info om prosessen videre? Spurte de om referansene eller er det bare noe du har oppgitt når du søkte? Slike ting er relevant også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jeg som svarte over med 3 runder. Den stillingen jeg har søkt på er også oppstart i midten av august. Ønsket oppstart er ikke alltid det avgjørende punktet, det kan være viktigere å finne rett kandidat og bruke tid på det. Med mindre det er en stilling som feks. lærer der man må være klar til skolestart. Men de fleste arbeidsgivere vet jo om standard oppsigelsestid så visst du uansett først hadde intervju sist uke så er de lovlig sent ute med prosessen om de absolutt må ha noen på plass til august.

Det er uansett vanskelig å vite for oss, og mye kommer an på hva de har sagt selv. Gav de ikke noe info om prosessen videre? Spurte de om referansene eller er det bare noe du har oppgitt når du søkte? Slike ting er relevant også.

Referansene oppgav jeg bare når jeg søkte. De spurte om oppsigelsestid og om det var mulig for meg å gå litt før så jeg var på plass i august, noe det er såfremt jeg snart får beskjed om jeg får den eller ikke.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...