Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt babyspråk, men "barnespråk" i hverdagen. Unntaket er når han kommer sliten hjem fra jobb, men ellers er han er veldig kosete kar som prater "barnespråk" når han kommuniserer. F.eks.

"Oiiii skal du ha TO kuler is? 😲" (selvfølgelig med lys stemme og "falsk" overrasket) 

"Rawr Rawr Rawr 😚" (og maler litt som katten)

"Jeg er så sliten *mitt navn*, sliten 🥺, sove nå!" (lys barnslig stemme)

Kanskje ikke de beste eksemplene, men "barnespråket" er slik han kommuniserer i alle fall halvparten av tiden. 

Vet ikke helt hva jeg skal synes... det er jo kjempeflott at han er så komfortabel med meg, men det mest sexy i verden er det ikke. Blant folk så er han veldig voksen og seriøs av seg, så det er litt av en kontrast. 

Er det flere som har en lik samboer? Eller har hatt en lik samboer? Er dette noe jeg bør leve med og være glad for at han kan være seg selv såpass mye rundt meg, eller bør jeg gå til verks med "du det er litt usexy"?

Anonymkode: 8ba98...575

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at han ER «seg selv»? Dette kan jo tolkes som en nedlatende vane i samtale med kvinner/deg/partnere? 
Jeg tror jeg tidlig ville tatt den absolutt påkrevde «hvorfor gjør du det der»-praten. Som man gjør når partner viser uønsket avvikende adferd.

Anonymkode: e3934...27b

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke helt babyspråk, men "barnespråk" i hverdagen. Unntaket er når han kommer sliten hjem fra jobb, men ellers er han er veldig kosete kar som prater "barnespråk" når han kommuniserer. F.eks.

"Oiiii skal du ha TO kuler is? 😲" (selvfølgelig med lys stemme og "falsk" overrasket) 

"Rawr Rawr Rawr 😚" (og maler litt som katten)

"Jeg er så sliten *mitt navn*, sliten 🥺, sove nå!" (lys barnslig stemme)

Kanskje ikke de beste eksemplene, men "barnespråket" er slik han kommuniserer i alle fall halvparten av tiden. 

Vet ikke helt hva jeg skal synes... det er jo kjempeflott at han er så komfortabel med meg, men det mest sexy i verden er det ikke. Blant folk så er han veldig voksen og seriøs av seg, så det er litt av en kontrast. 

Er det flere som har en lik samboer? Eller har hatt en lik samboer? Er dette noe jeg bør leve med og være glad for at han kan være seg selv såpass mye rundt meg, eller bør jeg gå til verks med "du det er litt usexy"?

Eksen min var ganske barnslig av seg og ganske likt på det der. Det ble bare værende et barnslig forhold der jeg ofte fungerte mer som mor enn kjæreste  

Anonymkode: bbc3b...bf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var litt sånn før, jeg tror han trodde det var sjarmerende av en eller annen grunn. Det var det ikke. 

Jeg responderte på sånt prat med å være litt i overkant formell, voksen og kjølig. Da ga det seg rimelig fort.

Anonymkode: 50bbf...6d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at han ER «seg selv»? Dette kan jo tolkes som en nedlatende vane i samtale med kvinner/deg/partnere? 
Jeg tror jeg tidlig ville tatt den absolutt påkrevde «hvorfor gjør du det der»-praten. Som man gjør når partner viser uønsket avvikende adferd.

Anonymkode: e3934...27b

Det er ikke snakk om noe nedlatende oppførsel mot meg eller generelt prate til meg som om jeg var et barn 😅 Han er veldig kosete av seg og dette "barnespråket" er vel en form for "verbal kosing" fra hans side. Det har jo holdt på i noen år, men merker nå at det kanskje begynner å bli litt mye for jeg responderer jo ikke like "kosete" tilbake. Mulig at jeg bare har blitt eldre (jeg er 25, han er 27), men jeg er mer seriøs når jeg kommuniserer selv om jeg selvfølgelig også har en kjærlig tone.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer koseprater til hverandre på den måten 😂 men overhodet ikke hele tiden. Innimellom. Er bare vår barnslige greie, men hadde nok sluttet fort om ikke samboer fant det morsomt 

Anonymkode: c7345...268

Skrevet

Haha, babyspråk + omtale seg selv i tredjeperson 😂 Det hadde jeg overhodet ikke orket å forholde meg til 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min var litt sånn før, jeg tror han trodde det var sjarmerende av en eller annen grunn. Det var det ikke. 

Jeg responderte på sånt prat med å være litt i overkant formell, voksen og kjølig. Da ga det seg rimelig fort.

Anonymkode: 50bbf...6d8

Ja, jeg kan se for meg at han tror at det er sjarmerende. Godt mulig at jeg fant det sjarmerende og kommuniserte litt slikt selv i de første årene av forholdet, men det har i så fall faset naturlig ut fra min side 😅

Jeg kan prøve å svarte litt mer formelt! Nå er jeg kanskje litt for kjærlig i stemmen når jeg responderer

TS

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var ganske barnslig av seg og ganske likt på det der. Det ble bare værende et barnslig forhold der jeg ofte fungerte mer som mor enn kjæreste  

Han er veldig seriøs og ordentlig blant folk, så jeg skjønner ikke helt denne natt og dag forskjellen haha

TS

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Haha, babyspråk + omtale seg selv i tredjeperson 😂 Det hadde jeg overhodet ikke orket å forholde meg til 

Han omtaler heldigvis ikke seg selv i tredjeperson, men mulig at jeg formulerte meg litt kronglete 😅

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han omtaler heldigvis ikke seg selv i tredjeperson, men mulig at jeg formulerte meg litt kronglete 😅

TS

Neida, jeg som leste feil😁 

AnonymBruker
Skrevet

Har han en "liten gutt" fantasi? 🤔

Anonymkode: 5ecf7...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er også sånn, pluss en drøss med diverse dialekter. Irriterende. Men elsker han, og har valgt å tie om dette. 

Anonymkode: 92c12...308

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har han en "liten gutt" fantasi? 🤔

Anonymkode: 5ecf7...5cf

Kan jeg ikke se for meg. Han er helt normal når vi har sex og da skrur "barnespråket" seg av helt

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er også sånn, pluss en drøss med diverse dialekter. Irriterende. Men elsker han, og har valgt å tie om dette. 

Anonymkode: 92c12...308

Haha er godt å vite at vi er flere om dette 😅

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Han er veldig seriøs og ordentlig blant folk, så jeg skjønner ikke helt denne natt og dag forskjellen haha

TS

Min eks var sånn sett veldig oppegående, tidligere militær. Det ga ikke mening, men i hus og hjem søkte han noen til å ta vare på seg.

Skrevet

Aww jeg hadde prøvd å løfte opp mannen i fanget og vugget han "huffa huffa Er Sigurd trøtt?" 😂 Holdt på sånn med en av eksenene mine, og han spilte med, var utrolig morsomt. 

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann hadde litt sånne barnslige greier da vi var unge, kallenavn og sånn. Jeg sa fra at det var turn off rett og slett, men fortsatt tok det litt tid før han ga seg. Du må si fra nå, ellers føler han seg skikkelig dum når du klikker om to år og han skjønner at du har hatet det hele veien.

Anonymkode: 86818...b7a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars mann. Han føler seg vel såpass trygg og komfortabel med deg TS, at han tør å være litt tullete og barnslig, i håp om at dette er en intern greie dere imellom. 

Anonymkode: e3a47...564

Skrevet

Jeg får helt mark av sånt, synes ikke det er søtt for fem øre. Sannsynligvis hadde jeg - så spontant at det neppe hadde blitt særlig diplomatisk - gitt klar beskjed om det første gang han prøvde seg. Jeg har venninner som kan ha en sånn tone med kjærestene sine (selv om de stort sett heldigvis med årene i større grad har sluttet å ha det med andre til stede), så for noen er det tydeligvis kos og nærhet og fellesskap i det, men jeg hadde ikke taklet det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...