AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #141 Skrevet 24. mai 2022 Man må ikke i dyrepark, selv med barn. Husker jeg var i Dyreparken i Kristiansand som barn, gledet meg skikkelig. Ble lei meg, for dyrene levde ikke slik jeg så i naturfilmer. Det var ikke jungel, bare noen trær, eller bare stammer. Synes samboeren din har gode verdier. Anonymkode: dba1a...cc9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #142 Skrevet 24. mai 2022 Ja der går det en grense for han. Og da må du jo respektere den, selv om du ikke er enig. Gikk dit jeg også med vond klump i magen. Sliter med feks å gå inn i dyrebutikker, og føler sterk trang til å åpne alle dører for å slippe de ut. Gjør jo ikke det, pga de ikke klarer seg her. Fint å se dyrene, men vondt i magen. Desverre så blir mange arter også slaktet i villmarken, så vet jo også at dyreparker kan være redningen til endel arter. Så enig med han, liker virkelig ikke dyr i bur. Derfor har jeg katt, son bestemmer selv. Anonymkode: 2a6bf...4af
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #143 Skrevet 24. mai 2022 Jeg er enig med ham, og skille ønske jeg var tøffere. Hvis du ønsker å gå, tenker jeg at du går, uten å sutre, kjæresten din finner på noe annet! Anonymkode: d92bb...326
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #144 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du lest casen her? Den nye samboeren hennes er med på ferien sammen med henne og alle ungene hennes, stiller som sjåfør, holder campingvogn og betaler etter hva jeg skjønner for mer enn sin del av kaken. Det eneste han ikke ønsker å være med på er turen i dyrehagen fordi han ikke ønsker å støtte en bedrift som tjener fett mellom annet på å ha ville dyr i bur. Det er HENNES unger, og det er HUN som har lovet de å dra i Dyreparken. Da er det HENNES ansvar å gjennomføre det. Denne mannen fremstår fader meg som Jesus selv. Jeg hadde hverken giddet å involvere meg med en dame med fire(!) små unger eller akseptert at jeg skal være med å bære alle merkostnadene for ungene. Anonymkode: a7ae9...4a1 Ja, og jeg foreslo at hun kunne ta med seg en venninne eller foreldre/besteforeldrene til barna? Ikke for å legge noe ansvar over på noen andre, eller for å få noen andre til å betale for seg og ungene, men bare litt hjelp til å faktisk kunne få til denne turen som ungene sikkert gleder seg veldig til?🤷♀️ Nei, jeg skjønner det. 4 unger er jobb! Anonymkode: ffeda...c50
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #145 Skrevet 24. mai 2022 Hehe, for en tråd! Håper ikke en eneste person som boikotter Dyreparken, ikke er veganer! Ohes nohes, de er sperret inne! I mellomtiden har en ungpurke bare krav på 1,65 kvadratmeter med plass i en binge med 6-40 dyr. For slaktegris er arealkravet på kun 0,65 kvadratmeter per gris. Det er ikke bedre for andre stakkars dyr i landbruket. Åhh dumme dyreparken som avliver friske dyr! Hallo, greit nok at grunnet overforing og mangel på bevegelse så er de fleste ikke friske lenger, men i motsetning til å få bedøvelse og rolig sprøyte så blir husdyrene kvernet levende, skutt med bolt, skåret over strupen på etc.. alt i full panikk mens de prøver å få spart sitt eget liv. Like unødvendig å utnytte dyr til mat som å utnytte for underholdning. Men de blir faktisk langt bedre behandlet i dyreparken. Kan ikke sammenlignes en gang. Anonymkode: 4b2e1...320 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #146 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er "ufrivillig" vegetarianer pga hva jeg har vært med å avdekke rundt på norske gårder. Besøker heller ikke dyreparker eller sirkus med dyr. Jeg så mitt siste Farmen 3.året det gikk. Dyr er ikke underholdning. Anonymkode: 67cab...123 Vegeterianer hjelper lite. Bli veganer. Melkeindustrien er grusom. Den er kjøttindustrien, bare 100x verre. Anonymkode: 0dd3b...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #147 Skrevet 24. mai 2022 Jeg synes du skal være glad for å ha funnet en mann som lærer barna dine og stå for det man tror på. Anonymkode: 8cfec...05a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #148 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mener du at husdyrene har det bra eller ikke? Anonymkode: e1f39...822 Jeg mener at bøndene i norge jevnt over leverer dyrevelferd av høy kvalitet. Men selvfølgelig er det noen som ikke burde hatt dyr, akkurat som at det er noen som ikke burde være fotballtrenere, lærere, sykepleiere, håndverkere osv. Dessverre er det de få tragiske tilfellene man får høre om i media, og ikke de som gjør en kjempejobb hver dag. Jeg heier på den norske bonden! Anonymkode: a7ae9...4a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #149 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nettopp! Dyrene på norske gårder har det ikke i nærheten av så bra som dyrene i Dyreparken. De fleste dyrene i en park er oppvokst i fangenskap, akkurat som husdyra våre. De vet ikke om noe annet. Og de får alt de trenger etter strenge regler. Mange av dyrene ville ikke klart seg, eller overlevd like lenge i naturen. Anonymkode: 17eb0...50b Dette er virkelig et av de tåpeligste argumentene for å forsvare bruk og misbruk av dyr. Anonymkode: 63654...473
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #150 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe, for en tråd! Håper ikke en eneste person som boikotter Dyreparken, ikke er veganer! Ohes nohes, de er sperret inne! I mellomtiden har en ungpurke bare krav på 1,65 kvadratmeter med plass i en binge med 6-40 dyr. For slaktegris er arealkravet på kun 0,65 kvadratmeter per gris. Det er ikke bedre for andre stakkars dyr i landbruket. Åhh dumme dyreparken som avliver friske dyr! Hallo, greit nok at grunnet overforing og mangel på bevegelse så er de fleste ikke friske lenger, men i motsetning til å få bedøvelse og rolig sprøyte så blir husdyrene kvernet levende, skutt med bolt, skåret over strupen på etc.. alt i full panikk mens de prøver å få spart sitt eget liv. Like unødvendig å utnytte dyr til mat som å utnytte for underholdning. Men de blir faktisk langt bedre behandlet i dyreparken. Kan ikke sammenlignes en gang. Anonymkode: 4b2e1...320 Ser at det er en trend å sammenligne ville dyr i dyrehage med domestiserte husdyr i denne tråden. Det blir for enkelt og for dumt. Yes, en del av husdyrene våre kunne hatt det (enda) bedre, mellom annet med større plass per dyr. Men kritikken av de forholdene bør plasseres der den hører hjemme: Det er myndighetene som stimulerer til og belønner et storskala og intensivt jordbruk, og det er vi forbrukere som velger å kjøpe produktene. Vi har muligheten til å påvirke systemet gjennom de valgene vi tar hver gang vi kjøper mat: Istedenfor industrimaten, så kan vi velge å kjøpe økologisk og kortreist, fra bruk hvor man vet at dyrene har hatt det godt. Husdyrene våre er domestisert gjennom flere tusen år. Rasene er foredlet til å passe våre behov både i lynne og egenskaper. Dyrene i Dyreparken er ikke domestiserte. De er ville, og uansett hvor fint de dyrene har det i Dyreparken så lever de i et totalt kunstig environment. Som noen andre over her sa: Dyrehagen har ikke savanner, de har luftegårder. Anonymkode: a7ae9...4a1 2
AprilLudgate Skrevet 24. mai 2022 #151 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han kjører, spanderer drivstoff, holder campingvogn - OG er glad i dyr?! Og du presterer å mene at han også må passe ungene dine?! Og når du vurderer å være prinsippfast og be HAM bli hjemme - så dropper du det fordi da må du betale sjøl? Herregud. Damer som deg er de som gir damer/småbarnsmødre dårlig rykte. Anonymkode: b94dc...03f Jeg tenker mer «folk som forurenser noe så inni helvete og gasser på med klimautslipp så både dyr og barn dør - skal furte fordi Dyreparken er fælt»? 🥲 Dyreparken er faktisk ikke galt. Har vært i andre jeg fikk dårlig følelse av, men jeg synes Dyreparken har gode vilkår for dyrene. Verre å kjøre rundt året rundt i vil og slepe på ei campingvogn. 2
AprilLudgate Skrevet 24. mai 2022 #152 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe, for en tråd! Håper ikke en eneste person som boikotter Dyreparken, ikke er veganer! Ohes nohes, de er sperret inne! I mellomtiden har en ungpurke bare krav på 1,65 kvadratmeter med plass i en binge med 6-40 dyr. For slaktegris er arealkravet på kun 0,65 kvadratmeter per gris. Det er ikke bedre for andre stakkars dyr i landbruket. Åhh dumme dyreparken som avliver friske dyr! Hallo, greit nok at grunnet overforing og mangel på bevegelse så er de fleste ikke friske lenger, men i motsetning til å få bedøvelse og rolig sprøyte så blir husdyrene kvernet levende, skutt med bolt, skåret over strupen på etc.. alt i full panikk mens de prøver å få spart sitt eget liv. Like unødvendig å utnytte dyr til mat som å utnytte for underholdning. Men de blir faktisk langt bedre behandlet i dyreparken. Kan ikke sammenlignes en gang. Anonymkode: 4b2e1...320 Jeg er ikke veganer, men this is a very valid point. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #153 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Barna mine har ønsket seg tur til Dyreparken i mange år, og jeg har spart for å få til det. Kjæresten min som er bonuspappa til barna er veldig på dette her at han liker ikke dyr i fangenskap. Nytter ikke å argumentere for han mener det er fangenskap uansett hvor mye tumleplass dyra har. Så han har vært ganske imot at vi skal innom Dyreparken i ferien. Han har sagt at han blir værende i campingvogna mens vi er i Dyreparken. På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? Nesten lyst til å si at da kan han like godt bli hjemme men da må jeg jo punge ut for hotell/hytte/bensin og kjøre selv evnt.... 😕 Er jeg utakknemlig? Anonymkode: cfc3d...7ec Ja, du er ganske utakknemlig. Han har ikke noe forsørgeransvar eller annet ansvar for disse barna. Joda, han har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma, og er nødt til å både forholde seg til barna i hverdagen, og å inkludere dem i sitt liv. Men det gjør han jo tydeligvis også. Han stiller opp med å kjøre og ha campingvogn til alle sammen. Så, jo, DU har lovt dine barn en tur til dyreparken, TS. Ikke han. Han har ikke lovt dem det. Det er forståelig at du gjerne skulle hatt han med. For 4 barn i dyreparken er ganske kaotisk som eneste voksen. (Det er ganske kaotisk generelt.) Men om han er villig til å passe barna (på campingen) kunne du ikke reist til dyreparken i 2 runder? Med 2 og 2 barn? Så blir det lettere for deg, samtidig som han slipper å være med. Ikke for det. Egentlig burde du planlagt dette på en annen måte selv. Enten ved å reise utenom høysesong, så du har sjanse til å kunne håndtere 4 barn i parken alene. Eller ved å invitere med deg noen som kan hjelpe deg i parken. Anonymkode: 2ec5a...23a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #154 Skrevet 24. mai 2022 Trøndere1 skrev (14 timer siden): Dyreparker må ta slutt snart. Hvis flere er som han så kommer stengte parker av seg selv. og hva mener du skal skje med dyra? de kan jo ikke leve vilt ,siden de er født/ bodd nesten hele livet sitt i dyreparken så vil de ikke overleve i villmarken, og avlive så mange dyr er forferdelig Anonymkode: df05b...43a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #155 Skrevet 24. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: og hva mener du skal skje med dyra? de kan jo ikke leve vilt ,siden de er født/ bodd nesten hele livet sitt i dyreparken så vil de ikke overleve i villmarken, og avlive så mange dyr er forferdelig Anonymkode: df05b...43a Det er som å spørre hva barna i India skal gjøre for å tjene penger til mat dersom barnearbeid ikke hadde eksistert. Anonymkode: 7ee8f...88c 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #156 Skrevet 24. mai 2022 Hva skulle du gjort om du ikke hadde samboer? Du kan ikke presse han til å være med i dyrepark når han er i mot dyreparker!! De er vel uansett ikke så tette i alder at de eldste ikke kan hjelpe til? Kanskje du kan ha med ei venninne? Eller dra til en mindre/roligere dyrepark? Noen ting må man faktisk gi avkall på når man er alenemamma. Anonymkode: 8713c...1dc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #157 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er som å spørre hva barna i India skal gjøre for å tjene penger til mat dersom barnearbeid ikke hadde eksistert. Anonymkode: 7ee8f...88c kan virkelig ikke samliknes Anonymkode: df05b...43a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #158 Skrevet 24. mai 2022 Om man er for eller mot dyreparken er vel ikke poenget her. Poenget er at TS sin samboer har sine prinsipper og ikke ønsker fra i dyreparken, og det bør absolutt respekteres. Ts virker urimelig og utakknemlig som skal være sur fordi han heller velger bli på campingvogna den ene dagen i ferien. Anonymkode: e4f95...e10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå