AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #121 Del Skrevet 24. mai 2022 Noen dyreparker deltar i forskning og avlsprogrammer på sjeldne utryddingstruede dyrearter. Jeg mener det er stor forskjell på hvor etisk de driver. Noen er bare traurige dyremishandlere der profitt står i sentrum. De har små bur og små områder. Mens andre gir dyra mye komfort og sikker mattilgang med bare litt tap av frihet. Anonymkode: df3e4...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #122 Del Skrevet 24. mai 2022 Tone83 skrev (11 timer siden): Ta med deg venninne eller et søsken som kan hjelpe deg, så får han avgjøre om det er verdt en ekstra på ferien. jeg synes det er rart å være imot dyr i fangenskap på generelt grunnlag. Så lenge dyra har det bra ser jeg ikke problemet. Kristiansand dyrepark er i verdensklasse, du er jo ikke garantert å se alle dyrene engang, for de har så god plass. I tillegg er de med å berge utrydningstrua dyrearter. Hadde jeg blitt en antilope i mitt neste liv og kunne velge mellom savannen i Afrika og Kristiansand, så hadde jeg tatt den savannen uten løver 😅 De har ikke savanne i Kristiansand. De har en luftegård. Anonymkode: 1ef3a...6a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninish1991 Skrevet 24. mai 2022 #123 Del Skrevet 24. mai 2022 Hvorfor kan du ikje respektere at han kan bli igjen? Du klarer vel å passe på dine egne unger i noen timer vel? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #124 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nettopp! Dyrene på norske gårder har det ikke i nærheten av så bra som dyrene i Dyreparken. De fleste dyrene i en park er oppvokst i fangenskap, akkurat som husdyra våre. De vet ikke om noe annet. Og de får alt de trenger etter strenge regler. Mange av dyrene ville ikke klart seg, eller overlevd like lenge i naturen. Anonymkode: 17eb0...50b Helt åpenbart at du med flere i denne tråden ikke vet noe som helst om hvordan husdyrene båre har det. Men å tro og mene er du og de andre veldig gode på. Jeg spyr. Anonymkode: a7ae9...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #125 Del Skrevet 24. mai 2022 Nå er det faktisk slik at man kan gå i Dyreparken en hel dag uten å se et eneste dyr i bur. Det har vi gjort. Det er en stor park med mye annet som er mer spennende for de minste enn å se på dyra. Sabeltanns verden, Kardemommeby, et helt badeland, karuseller og mye annet. Samboeren din kunne fint klart å vært med på dette. Vil barna se dyr, kan han vel vente i en annen del av parken i den tiden det tar. Eventuelt får dere finne en annen park å dra til, det finnes flere fornøyelsesparker i Norge, uten dyr. Forresten, er du sikker på at dette ikke er noe han bare finner på for å slippe å bli med i parken? Det kan jo være ganske slitsomt å gå en hel dag et slikt sted, og med fire barn. Mye mer chill i campingvogna da ja.. Finn et kompromiss? Anonymkode: aa1dc...1e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #126 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Rar kobling? Når jeg kanskje har talt 3 av 20 personer som er for å gå i dyreparken, og resten er imot, så er jo det litt skjev statistikk. Eller så består kanskje KG bare av surpripne Karens. Det kan mulig forklare. Anonymkode: b63a3...987 Vi er faktisk mange som som holder oss unna Dyreparken, tro det eller ei. Anonymkode: 2d385...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 24. mai 2022 #127 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dessverre så kan man ikke betale for enten Kaptein Sabeltann eller Badeland man må betale for å komme inn i selve parken Anonymkode: 63654...473 Eh jo. Badelandet ligger rett utenfor Dyreparken, og man kan kjøpe billett som kun er gyldig i badelandet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #128 Del Skrevet 24. mai 2022 Ninish1991 skrev (23 minutter siden): Hvorfor kan du ikje respektere at han kan bli igjen? Du klarer vel å passe på dine egne unger i noen timer vel? Dyreparken er ganske stor, vi satt av 2 dager og vi var to voksne og en kid..🤷♀️ Holde styr på 4 små alene på et såpass stort sted er ikke bare-bare! Mange av dere får det til å høres så lett ut. Dessuten er vel Kristiansand Dyrepark et av Norges mest besøkte steder på sommerstid, det var i hvertfall sprekk fult når vi var der begge dagene. Er jo også litt spesielt å ikke ta noe ferie sammen når man er i et forhold. Men, kan du ikke ta med deg en god venninne eller foreldrene dine ts? Anonymkode: 1f72d...940 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #129 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Helt åpenbart at du med flere i denne tråden ikke vet noe som helst om hvordan husdyrene båre har det. Men å tro og mene er du og de andre veldig gode på. Jeg spyr. Anonymkode: a7ae9...4a1 Mener du at husdyrene har det bra eller ikke? Anonymkode: e1f39...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #130 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå er det faktisk slik at man kan gå i Dyreparken en hel dag uten å se et eneste dyr i bur. Det har vi gjort. Det er en stor park med mye annet som er mer spennende for de minste enn å se på dyra. Sabeltanns verden, Kardemommeby, et helt badeland, karuseller og mye annet. Samboeren din kunne fint klart å vært med på dette. Vil barna se dyr, kan han vel vente i en annen del av parken i den tiden det tar. Eventuelt får dere finne en annen park å dra til, det finnes flere fornøyelsesparker i Norge, uten dyr. Forresten, er du sikker på at dette ikke er noe han bare finner på for å slippe å bli med i parken? Det kan jo være ganske slitsomt å gå en hel dag et slikt sted, og med fire barn. Mye mer chill i campingvogna da ja.. Finn et kompromiss? Anonymkode: aa1dc...1e6 Enig i denne! Bare Kaptein Sabeltann's verden, Toget gjennom hakkebakkeskogen og Kardemommeby er opplevelser i seg selv. Det er ikke dyr fanget innenfor et gjerde rundt hvert hjørne du runder selv om det heter dyreparken. Det er veldig mye annet og se enn dyrene. Skal sies at det er ganske stort, men en utrolig flott park. Anonymkode: ffeda...c50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #131 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig i denne! Bare Kaptein Sabeltann's verden, Toget gjennom hakkebakkeskogen og Kardemommeby er opplevelser i seg selv. Det er ikke dyr fanget innenfor et gjerde rundt hvert hjørne du runder selv om det heter dyreparken. Det er veldig mye annet og se enn dyrene. Skal sies at det er ganske stort, men en utrolig flott park. Anonymkode: ffeda...c50 Nå har ikke jeg snakket med han da men jeg tipper at problemet hans ikke faktisk er å se dyrene men å støtte dyreparken med penger. Anonymkode: e1f39...822 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. mai 2022 #132 Del Skrevet 24. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå har ikke jeg snakket med han da men jeg tipper at problemet hans ikke faktisk er å se dyrene men å støtte dyreparken med penger. Anonymkode: e1f39...822 Det med penger er et godt argument, for alt er utrolig dyrt der. Spesielt for mat og leker som selges der. Dette kommenteres også her https://no.tripadvisor.com/Attraction_Review-g190492-d319172-Reviews-Dyreparken-Kristiansand_Vest_Agder_Southern_Norway.html#REVIEWS Endret 24. mai 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 24. mai 2022 #133 Del Skrevet 24. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Mange kommende veterinærer har hatt sommerjobber osv. der. Det er interessant å se flokkmentaliteten i denne tråden. TS er urimelig og har visst funnet seg en kjernekar. Han gidder ikke å bruke noen timer sammen med henne og barna (selv om det er bonusbarn), og har funnet seg et påskudd for å sitte og furte for seg selv i campingvogna. Tipper han er den første til å løpe inn på nærmeste Kiwi for å kjøpe grillmat, akkurat som mange i denne tråden. Anonymkode: 05523...a4f Men tråden handler egentlig ikke om hva vi mener om dyreparker, eller hva som er uetisk, det handler i bunn og grunn og hvor mye man burde kunne forvente av partneren sin når man ikke har felles barn. Jeg mener som tidligere nevnt at TS er urimelig og utakknemlig, og det har ingenting med dyreparken å gjøre. Dersom kjæresten til TS hadde sagt at han kunne stille med skyss, campingvogn og bidra på alle andre måter, men han orker ikke å bli med inn i badeland, så hadde jeg ment akkurat det samme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #134 Del Skrevet 24. mai 2022 Adobyen skrev (34 minutter siden): Det med penger er et godt argument, for alt er utrolig dyrt der. Spesielt for mat og leker som selges der. Dette kommenteres også her https://no.tripadvisor.com/Attraction_Review-g190492-d319172-Reviews-Dyreparken-Kristiansand_Vest_Agder_Southern_Norway.html#REVIEWS Mye av det de solgte i suvenir butikkene var ikke dyre i det hele tatt! Betalte under 200 kr for Hakkebakkeskogen kokeboka og samme med noen glass med Torbjørn Egner motiv på! Vi snakka etterpå om hvor mye vi måtte punget ut med om vi skulle kjøpt det på Norli eller Glassmagasinet liksom... Trodde jeg måtte ut med mye mer for å si det sånn..🤷♀️ Ludvig og Solan bamsene var heller ikke dyre, er det jeg husker i farta. Kan ta dyreparken på mye, men akkurat der var de faktisk gode! Anonymkode: ffeda...c50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #135 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye av det de solgte i suvenir butikkene var ikke dyre i det hele tatt! Betalte under 200 kr for Hakkebakkeskogen kokeboka og samme med noen glass med Torbjørn Egner motiv på! Vi snakka etterpå om hvor mye vi måtte punget ut med om vi skulle kjøpt det på Norli eller Glassmagasinet liksom... Trodde jeg måtte ut med mye mer for å si det sånn..🤷♀️ Ludvig og Solan bamsene var heller ikke dyre, er det jeg husker i farta. Kan ta dyreparken på mye, men akkurat der var de faktisk gode! Anonymkode: ffeda...c50 Enig, til hvilken pris forventer folk å få kjøpt ting tenker jeg. Når vi var der synes jeg nesten alt unntatt noe såklart, hadde god pris. Maten er litt dyr noen steder, men det er typisk parker og de må jo tjene inn til driften i den enorme parken også. Ta med egen mat hvis man vil betale mindre, dette vet jo egentlig folk! Anonymkode: 6626c...03e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #136 Del Skrevet 24. mai 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: For nysgjerrighetens skyld; spiser kjæresten din animalsk fra industrien? I såfall er han en stor hykler Anonymkode: 70a38...4ca Så man kan latterliggjøres som en hykler av å ha sine sine preferanser for hva han vil støtte og ikke, selv om man ikke er perfekt? Den shaminga der hjelper iallfall ingen til å ta bedre valg 🤷🏼♀️ Anonymkode: 820a6...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 24. mai 2022 #137 Del Skrevet 24. mai 2022 Her var det mange urettferdige kommentarer. Mange av dyrene i dyreparken har så god tumleplass at man nesten kun får sett dem når det er foringstid. Dyreparken har et godt dyrehold. Alternativet om man vil se dyrearter før de blir utryddet er safari i Afrika. Noen syntes det blir litt dyrt.. å være dyr i sitt naturlige element er ingen dans på roser det heller. De blir spist av rovdyr, spist av mennesker, sulter ihjel når det er tørke, får sår og infeksjoner som er smertefulle i årevis fordi de ikke blir behandlet. Områdene deres blir stadig mindre pga utbygging og matfatet får kraftig konkurranse. Kort sagt har de fleste dyrene i dyreparken det ganske greit. Og de HAR mer tumleplass enn husdyra våre. Har dere noengang sett inni et fjøs? Og hvor hyklersk er vel egentlig et hundehold? Hvor stor plass har hunden din? Og innekatter? Kaniner og fugler i bur? Jeg skjønner veldig godt at barna til ts vil i dyreparken. Et av norges mest besøkte steder. Skjønner også at det ble strek i regningen for ts, for selv om barna er hennes så ER det ikke lett med 4 barn. Det er et stort område og mye folk. Det er også mange flere ting der enn bare dyrene. De har kjøpt biletter og planlagt reise. Ble det en enighet om reisen FØR samboeren sa han ikke ville være med i parken? I så fall syntes jeg det er urimelig å utelate at han ikke ville være med inn. Bestilte de reisen ETTER han sa fra, så burde ts valgt å reise uten han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #138 Del Skrevet 24. mai 2022 Jeg er "ufrivillig" vegetarianer pga hva jeg har vært med å avdekke rundt på norske gårder. Besøker heller ikke dyreparker eller sirkus med dyr. Jeg så mitt siste Farmen 3.året det gikk. Dyr er ikke underholdning. Anonymkode: 67cab...123 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 24. mai 2022 #139 Del Skrevet 24. mai 2022 Jeg synes din samboer strekker seg langt når han kjører dere dit og stiller campingvogn til disposisjon til tross for at dere skal inn i dyreparken, en park som etter hans overbevisning ikke er i tråd med ønsket dyreetikk. Har du foreldre, søsken, tanter, onkler som kan møte dere og bli med deg inn i parken? For barna skal være voksne og forstandige av seg, og i hvertfall i stand til å ta hensyn til hverandre samt passe på hverandre for at det skal fungere å være 1 voksen på 4 barn. Blir fort kaos bare om du må følge ett barn på do om de 3 andre da ikke kan vente på avtalt plass. Jeg har ingenting i mot Dyreparken i Kristiansand, de strekker seg langt for å få til best mulig innkvartering for hvert enkelt dyr, de forsøker å få til mest mulig naturlige flokker, og dyrene de har kommer i hovedsak fra andre dyreparker, er dyr som har blitt konfiskert pga ulovlig import eller ulovlig dyrehold, dyr fra naturreservat som ikke kan settes ut igjen. Pengene som parken tjener går til å ta vare på dyrene og da spesielt genmateriale til utrydningstruede arter og når TS sin kjæreste ikke ønsker å støtte dette pga sin overbevisning så kan han så klart ikke kjøpe inngangsbillett til dyreparken og bare unngå å se på dyrene. Så ja TS, jeg synes du er urimelig. Men skjønner også at du føler det blir håpløst å ha med 4 barn inn i parken alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #140 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dyreparken er ganske stor, vi satt av 2 dager og vi var to voksne og en kid..🤷♀️ Holde styr på 4 små alene på et såpass stort sted er ikke bare-bare! Mange av dere får det til å høres så lett ut. Dessuten er vel Kristiansand Dyrepark et av Norges mest besøkte steder på sommerstid, det var i hvertfall sprekk fult når vi var der begge dagene. Er jo også litt spesielt å ikke ta noe ferie sammen når man er i et forhold. Men, kan du ikke ta med deg en god venninne eller foreldrene dine ts? Anonymkode: 1f72d...940 Har du lest casen her? Den nye samboeren hennes er med på ferien sammen med henne og alle ungene hennes, stiller som sjåfør, holder campingvogn og betaler etter hva jeg skjønner for mer enn sin del av kaken. Det eneste han ikke ønsker å være med på er turen i dyrehagen fordi han ikke ønsker å støtte en bedrift som tjener fett mellom annet på å ha ville dyr i bur. Det er HENNES unger, og det er HUN som har lovet de å dra i Dyreparken. Da er det HENNES ansvar å gjennomføre det. Denne mannen fremstår fader meg som Jesus selv. Jeg hadde hverken giddet å involvere meg med en dame med fire(!) små unger eller akseptert at jeg skal være med å bære alle merkostnadene for ungene. Anonymkode: a7ae9...4a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå