AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #81 Skrevet 23. mai 2022 Wow, en mann som bryr seg om dyrene og står på prinsippene sine, men samtidig lar andre ha sine egne meninger? Oppdater gjerne tråden om det blir slutt etter dette. For den holdningen din tror jeg ikke en fornuftig kar gidder i lengden. 😄 Anonymkode: 820a6...9df 4 1
PITTY Skrevet 23. mai 2022 #82 Skrevet 23. mai 2022 Utakknemlig? Ja i høyeste grad. Er ikke du allerede skilt minst én gang? Greier seg vel nå...
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #83 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er jævlig utakknemlig! Det er dine unger, ikke hans. Og han har rett - det er etisk ugreit å ha dyr i fangenskap!!!! Anonymkode: b94dc...03f Så du spiser ingen kjøtt annet enn vilt? Forstår godt at han er imot dyr i fangenskap, men da håper jeg han er veganer eller spiser kun hjort og annet vilt. Hvis ikke er det ekstremt dobbeltmoralsk. Anonymkode: 0dd3b...1ef 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #84 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du spiser ingen kjøtt annet enn vilt? Forstår godt at han er imot dyr i fangenskap, men da håper jeg han er veganer eller spiser kun hjort og annet vilt. Hvis ikke er det ekstremt dobbeltmoralsk. Anonymkode: 0dd3b...1ef Det er det jo virkelig ikke, man spiser ikke kjøtt for underholdningens del. Anonymkode: f4d8a...953 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #85 Skrevet 23. mai 2022 Om han er imot dyr i dyreparker osv så forstår jeg jo godt han ikke ønsker å dra dit. Men jeg skjønner ikke hvorfor ikke du kan dra alene? Anonymkode: 39f24...2aa
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #86 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. Anonymkode: cfc3d...7ec Hva er det med disse mennene, og hvem er disse mennene som finner seg damer med en flust av unger og som attpåtil forventer at bonuspappaen skal betale for barna? Anonymkode: ff423...069 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #87 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du spiser ingen kjøtt annet enn vilt? Forstår godt at han er imot dyr i fangenskap, men da håper jeg han er veganer eller spiser kun hjort og annet vilt. Hvis ikke er det ekstremt dobbeltmoralsk. Anonymkode: 0dd3b...1ef For noe tull. Ser du ikke forskjellen i de to problemstillingene så er det mye annet du henger etter med også. Anonymkode: ff423...069 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #88 Skrevet 23. mai 2022 Tvillingsjel skrev (1 time siden): Fra en mailutveksling med Dyreparken i 2019. Jeg ser absolutt problemet med avliving av friske dyr, men flesteparten her inne spiser jo friske dyr. Ser dere ikke dobbeltmoralen? Hvert år blir jo titusenvis av lam født bare for å bli slakta om høsten. Er ikke det like galt? Hvorfor er det så grusomt å avlive en tiger på 3-4 måneder, men lam, kalv, geitekillinger og kyllinger går fint? Vi har jo ikke behov for dem heller. Anonymkode: 0dd3b...1ef 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #89 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er det jo virkelig ikke, man spiser ikke kjøtt for underholdningens del. Anonymkode: f4d8a...953 Man gjør jo det så og si. Man gjør det for egen glede, nytelse, enkelt, for å dekke egne behov osv. Alle mennesker kan få i seg alt de trenger og fortsatt være sunne og friske uten kjøtt. Så i realiteten er den en unødvendig gode, akkurat som underholdning i dyrepark. Anonymkode: e1f39...822 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #90 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noe tull. Ser du ikke forskjellen i de to problemstillingene så er det mye annet du henger etter med også. Anonymkode: ff423...069 Og hva er forskjellen? De blir født for å bli drept. Noen på grunn av å trekke folk, noen for å bli spist. Å dø uetisk skal de uansett. Forskjellen er at tigerungen mest sannsynlig får ei sprøyte. Grisen blir gasset, kuttet opp og kokt. Anonymkode: 0dd3b...1ef 3 1 1
Biloba Skrevet 23. mai 2022 #91 Skrevet 23. mai 2022 Ja, du er utakknemlig. Han er en del av teamet når jobben skal gjøres, men tydeligvis ikke når "teamet" velger ferieplanen... Jeg forstår deg også, jeg foretrekker at mannen er litt pragmatisk fremfor prinsippfast og kan løse situasjoner i hverdagen, så lenge det ikke bryter for mye med verdiene. Kjøttfe/egghøner/melkekyr og oppdrettslaks har det nok ofte verre enn dyrene i Dyreparken. Vi har vært i Dyreparken og så ikke åpenbart stressa dyr der. Foreldrestress er nok betydelig, jeg hadde vært skeptisk til å reise alene med 4 barn med sprikende behov, interesser og varierende tålmodighet for venting og køståing. For ikke å snakke om aktiviteter som må nektes fordi noen er for liten/ikke tør/ikke vil og man ikke kan dele seg i to og være både i Tømmerrenna og passe de som ikke vil/kan være med samtidig. Kunne din samboer være behjelpelig med å spandere en ekstra dag, slik at dere kan dele flokken i 2?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #92 Skrevet 23. mai 2022 Sorry TS, du fremstår som litt kort. Anonymkode: 647fe...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #93 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Helt enig ! En skal ikke skuffe barna pga. noen stivbeinte prinsipp. Det er snakk om EN gang i året, såpass må en jenke seg når en er i samboerskap. Anonymkode: f74c6...21c
Tone83 Skrevet 23. mai 2022 #94 Skrevet 23. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er det jo virkelig ikke, man spiser ikke kjøtt for underholdningens del. Anonymkode: f4d8a...953 Er det underholdning du er imot eller at dyr er i fangenskap? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #95 Skrevet 23. mai 2022 Ja du er urimelig. Godt det finnes oppegående mennesker som tar stilling til sånne ting. Og barna kommer først er ikke et argument som holder. Det er ørten andre ting dere kan finne på uten å dra til en dyrehage. Han er faktisk et godt forbilde her! Anonymkode: bd6f6...d1e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #96 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rar kobling? Når jeg kanskje har talt 3 av 20 personer som er for å gå i dyreparken, og resten er imot, så er jo det litt skjev statistikk. Eller så består kanskje KG bare av surpripne Karens. Det kan mulig forklare. Anonymkode: b63a3...987 Er man surpripne Karens fordi man er imot dyr i fangenskap for underholdningens skyld? Anonymkode: 54921...71c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #97 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hva er forskjellen? De blir født for å bli drept. Noen på grunn av å trekke folk, noen for å bli spist. Å dø uetisk skal de uansett. Forskjellen er at tigerungen mest sannsynlig får ei sprøyte. Grisen blir gasset, kuttet opp og kokt. Anonymkode: 0dd3b...1ef De avliver vel uansett ikke tigerunger i Dyreparken, de er jo utrydningstruet. Jeg ser for meg at det er på Kutoppen de fleste dyrene blir avlivet, altså kyr, sauer og griser. Og disse type dyrene hadde jo uansett blitt avlivet for mat til rovdyrene. Anonymkode: b7d0a...611 4
Tone83 Skrevet 23. mai 2022 #98 Skrevet 23. mai 2022 Bra med prinsipper, men grenser til ego spør du meg. Når 5 andre har lyst, ingen dyr lider, men likevel er det «meg meg meg» 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #99 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. Må bite i seg og godta? Nei, ingen trenger å bite i seg og godta noe de er imot bare fordi en har barn eller er sammen med småbarnsforeldre. Anonymkode: 43239...888 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #100 Skrevet 23. mai 2022 Var i dyreparken da barna var mindre selv, selv om jeg var i mot det, og det føltes bare feil. Kommer aldri mer til å bruke penger på noe så avleggs som en dyrepark. Det er bare trist å tenke på at disse dyra er stjålet fra sitt naturlige habitat, kun så vi mennesker kan glo på dem for underholdning. Holder med typen din i dette!! Anonymkode: 14e01...502 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå