AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #61 Skrevet 23. mai 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig hvor mange her inne som mener det er uetisk med dyrepark når gjestetallene bare øker og øker for hvert år... Anonymkode: b63a3...987 Det gjør også menneskebestanden.. Anonymkode: 1a9ff...93a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #62 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva hjelper det at de hjelper utrydningstruede arter når de avliver friske dyr for å få plass til nye dyr? Anonymkode: 855d5...ae6 Akkurat som vi får kjøtt, avliver friske dyr, avler de opp igjen og så dreper de... Kun for å få mat. Kyr er også i fangenskap, men det er greit? Hvor mange som svarer i denne tråden spiser kjøtt? Regner med minst 90 %. Hykleri på sitt beste. Anonymkode: 50fe7...316 11 1 3
MorTil2 Skrevet 23. mai 2022 #63 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber som sesongansatt i parken. De som skal grine over at det er fangenskap kan gå og ta seg en bolle hos Bakeren i Kardemommeby, for det er helt latterlig å være bitter for at dette skal være uetisk. Dyrene i parken er der for å bli bevart. Flere er utrydningstruet, og dyreparken passer på for at artene lever videre. Jeg jobber ikke med dyr i dyreparken da, men jeg har aldri hørt om folk i Kristiansand som ikke søker jobb der av den grunn at det er uetisk måten de holder på. Anonymkode: b63a3...987 Her er det vel mer snakk om prinsippet. Uansett hvor godt dyrene har det, så er de der for menneskenes underholdning. Dette i motsetning til et dyre/naturreservat, hvor dyrene oppholder seg i sine naturlige omgivelser og/eller pleies frem til de kan settes ut igjen i fri natur. 3
Hedda-78 Skrevet 23. mai 2022 #64 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber som sesongansatt i parken. De som skal grine over at det er fangenskap kan gå og ta seg en bolle hos Bakeren i Kardemommeby, for det er helt latterlig å være bitter for at dette skal være uetisk. Dyrene i parken er der for å bli bevart. Flere er utrydningstruet, og dyreparken passer på for at artene lever videre. Jeg jobber ikke med dyr i dyreparken da, men jeg har aldri hørt om folk i Kristiansand som ikke søker jobb der av den grunn at det er uetisk måten de holder på. Anonymkode: b63a3...987 Men det betyr uansett ikke at mor kan tvinge bonusfar til å gå i parken med en skokk unger når han ikke vil. 5
Kinder Skrevet 23. mai 2022 #65 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. Anonymkode: cfc3d...7ec Det er ikke er behov å dra til Dyreparken. Det er et ønske. Ingen barn har behov for å dra til Dyreparken, da har du misforstått hva behov er. Jeg syns ikke samboeren din er urimelig. Om du ønsker å imøtekomme barnas ønske om Dyreparken, så får du bli med dem. Dere kan ha en minst like fin ferie uten å dra dit. Om noe er samboeren din veldig snill, som kjører med campingvogn og deler kostnader til en destinasjon han egentlig ikke ønsker å være med på. Så sett heller pris på det, istedenfor å fokusere på at han ikke gjør akkurat det du ønsker han skal være med på. 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #66 Skrevet 23. mai 2022 Husk at det ikke er såå lenge siden de hadde ei lita mørkhuda jente i dyrepark.. så om 50år kanskje de kutter ut dyr og. Anonymkode: 506e5...795 2
MorTil2 Skrevet 23. mai 2022 #67 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat som vi får kjøtt, avliver friske dyr, avler de opp igjen og så dreper de... Kun for å få mat. Kyr er også i fangenskap, men det er greit? Hvor mange som svarer i denne tråden spiser kjøtt? Regner med minst 90 %. Hykleri på sitt beste. Anonymkode: 50fe7...316 Nei, det er ikke greit hvordan melkekyr, griser eller andre dyr holdes på mange gårder. Både her i landet og ellers. Jeg er vel blant de 10% som unngår kjøtt. Om jeg spiser det, legger jeg noen kroner ekstra i det og velger produsenter som er godkjent av dyrevernsalliansen. Alle er ikke hyklere, bare fordi de har bestemte meninger om noe. 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #68 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg jobber som sesongansatt i parken. De som skal grine over at det er fangenskap kan gå og ta seg en bolle hos Bakeren i Kardemommeby, for det er helt latterlig å være bitter for at dette skal være uetisk. Dyrene i parken er der for å bli bevart. Flere er utrydningstruet, og dyreparken passer på for at artene lever videre. Jeg jobber ikke med dyr i dyreparken da, men jeg har aldri hørt om folk i Kristiansand som ikke søker jobb der av den grunn at det er uetisk måten de holder på. Anonymkode: b63a3...987 Ok - da har du ikke levd lenge i byen. Vet om opptil flere som overhodet ikke har ønsket seg sommerjobb der, og spesielt ikke de senere årene. Det er riktignok 'status' blant enkelte grupperinger å ha hatt/ha jobb der. Det siste er uforståelig de siste 30 år. Anonymkode: d12c7...094 1
Jordbærkake34532 Skrevet 23. mai 2022 #69 Skrevet 23. mai 2022 Anbefaler å vise han serien dyrepasserne. Du får i serien se tiltak de ansatte for at dyrene skal trives, alt fra å lage leker som stimulerer hjernen til utvidelse av arealet til dyrene. Jo det aller beste hadde vært å kunne la de leve ute i de fri, men dessverre er flere av dyrene sterkt truet og står i fare for å dø ut. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #70 Skrevet 23. mai 2022 Fult støtte til han 👌👏❤️ Anonymkode: 67cab...123 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #71 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok - da har du ikke levd lenge i byen. Vet om opptil flere som overhodet ikke har ønsket seg sommerjobb der, og spesielt ikke de senere årene. Det er riktignok 'status' blant enkelte grupperinger å ha hatt/ha jobb der. Det siste er uforståelig de siste 30 år. Anonymkode: d12c7...094 Jeg er i 20-årene og har levd i byen hele livet. Født og oppvokst. Og ja, de er litt "status" for enkelte å ha hatt jobb der, siden det er så "vanskelig" å få det. Joda, jeg har hørt om folk som overhodet ikke vil ha jobb der. Men aldri av grunnen at det er "uetisk med dyr i fangskap"-argumentet. De som ikke vil ha jobb mener det er dårlig lønn der, krevende ledere, lang reisevei og kjedelige arbeidsoppgaver. Som om det skulle vært hvilken som helst arbeidsgiver. Aldri hørt om folk tenke på det etiske her. Hedda-78 skrev (10 minutter siden): Men det betyr uansett ikke at mor kan tvinge bonusfar til å gå i parken med en skokk unger når han ikke vil. Nei, den er jeg med på. Ingen skal tvinges til noe. Anonymkode: b63a3...987
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #72 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i 20-årene og har levd i byen hele livet. Født og oppvokst. Og ja, de er litt "status" for enkelte å ha hatt jobb der, siden det er så "vanskelig" å få det. Joda, jeg har hørt om folk som overhodet ikke vil ha jobb der. Men aldri av grunnen at det er "uetisk med dyr i fangskap"-argumentet. De som ikke vil ha jobb mener det er dårlig lønn der, krevende ledere, lang reisevei og kjedelige arbeidsoppgaver. Som om det skulle vært hvilken som helst arbeidsgiver. Aldri hørt om folk tenke på det etiske her. Nei, den er jeg med på. Ingen skal tvinges til noe. Anonymkode: b63a3...987 Tillegg: Svært mange dyreelskere har jo dyreparken som drømmearbeidsgiver. Så den skjønner jeg ikke helt, om det skal være uetisk for mange av dere. Anonymkode: b63a3...987 1
Anonymbruker*** Skrevet 23. mai 2022 #73 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. Anonymkode: cfc3d...7ec At du er mamma betyr jo overhode ikke at du må dra i dyrepark med barna? Det er mange andre barnevennlige alternativer for en trivelig familieferie. Det blir feil å likestille det å nekte å dra i dyrepark av etiske årsaker med å skulle nekte å dra på Lekeland fordi det ikke er favorittaktiviteten. Bonusfaren her har tatt en standpunkt ut ifra egne verdier og prøver jo ikke engang å sette en stopper for turen for deg og barna. Da er han ikke veldig firkantet etter min mening. Ville gjort det samme var jeg han. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #74 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna mine har ønsket seg tur til Dyreparken i mange år, og jeg har spart for å få til det. Kjæresten min som er bonuspappa til barna er veldig på dette her at han liker ikke dyr i fangenskap. Nytter ikke å argumentere for han mener det er fangenskap uansett hvor mye tumleplass dyra har. Så han har vært ganske imot at vi skal innom Dyreparken i ferien. Han har sagt at han blir værende i campingvogna mens vi er i Dyreparken. På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? Nesten lyst til å si at da kan han like godt bli hjemme men da må jeg jo punge ut for hotell/hytte/bensin og kjøre selv evnt.... 😕 Er jeg utakknemlig? Anonymkode: cfc3d...7ec la han få slippe, ja synes du er litt utakknemlig, tenker at ikke alle liker det. Men dyra i kristiansand har det ganske bra Anonymkode: df05b...43a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #75 Skrevet 23. mai 2022 Du er heldig dom har en bonus pappa som tar seg av 4 barn som ikke er hans.. hvis han ikke ønsker å bli med i Dyreparken kan jo han være i campingvogna så kan du og barna dra dit.. ikke verre enn det. Det er sikkert mange andre ting dere kan gjøre i kr sand sammen Anonymkode: 29c6f...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #76 Skrevet 23. mai 2022 MorTil2 skrev (24 minutter siden): Her er det vel mer snakk om prinsippet. Uansett hvor godt dyrene har det, så er de der for menneskenes underholdning. Dette i motsetning til et dyre/naturreservat, hvor dyrene oppholder seg i sine naturlige omgivelser og/eller pleies frem til de kan settes ut igjen i fri natur. Dette. Dyrene holdes kun fordi vi skal kunne titte på dem. Og at vi skal betale for å titte på dem. Dyreparken er der ikke fordi de bryr seg så mye om dyra. Den er der for å tjene penger. Pengene vi betaler for å titte på dyrene. Veldig enkelt. Anonymkode: 0fe70...69e 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #77 Skrevet 23. mai 2022 Dyreparken gjør en flott jobb i å bevare arter som er utrydningstruet, bidrar til forskning, tar godt vare på dyrene med veterinær, de har god plass, de får stimuli og aktivitet og det virker for meg (gjennom serien dyrepasserne) at de ansatte er ekstremt glad i dyrene . Så jobber de jo en god del med å opplyse om utrydningstruede arter. Jeg ville neppe sagt at dyrene der lider noen nød, de slipper til og med å være redd for rovdyr og smerter i forbindelse med skader og sykdommer. Generelt sett er jeg veldig imot både dyreparker og seaworld o.l. men dyreparken i kristiansand er en av de aller beste og uten avlsprogrammet og innsats til flere så kan det være at flere arter ikke hadde eksistert idag. Litt uheldig at de avliver dyr som ikke er høyst nødvendig så klart, men dyrene i dyreparken trenger også mat, så jeg tviler egentlig på at det blir så veldig mange unødvendige avlivninger totalt sett. Lurer på om de som er kjempe imot dyreparken er veganere hele gjengen? Vanligvis er jeg ganske imot den derre «du kan ikke være glad i dyr hvis du spiser egg» holdningen da jeg mener litt er bedre enn ingenting, men man kan ikke overse det faktum at dyr vi spiser i Norge har det 1000 ganger verre enn dyrene i Kristiansand. Både det å spise kjøtt og å gå i dyreparken er jo noe som man bare gjør for egen glede og ikke har noe behov for i det hele tatt. Men TS, respekter meningene hans, hadde jeg hatt en slik mann hadde jeg satt pris på det istedenfor. Anonymkode: e1f39...822 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #78 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): la han få slippe, ja synes du er litt utakknemlig, tenker at ikke alle liker det. Men dyra i kristiansand har det ganske bra Anonymkode: df05b...43a At dyra har det "ganske bra", er ikke et poeng her. Poenget er at dyra holdes i fangenskap kun for vår fornøyelse - og eiernes lommebøker. Anonymkode: 0fe70...69e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #79 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Akkurat som vi får kjøtt, avliver friske dyr, avler de opp igjen og så dreper de... Kun for å få mat. Kyr er også i fangenskap, men det er greit? Hvor mange som svarer i denne tråden spiser kjøtt? Regner med minst 90 %. Hykleri på sitt beste. Anonymkode: 50fe7...316 Har svart i tråden, og spiser ikke kjøtt nei. To ganger de siste 10 år har jeg spist viltkjøtt, fordi det var i en gryterett. Anonymkode: d12c7...094
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #80 Skrevet 23. mai 2022 Jeg er mamma og jeg hadde IKKE tatt med ungene i en dyrepark, uansett hvor mye de hadde ønsket det. Jeg hadde forklart dem nøyaktig hvorfor. Hvorfor i all verden vil du tvinge han i vei? Dette er muligens drepen for parforholdet deres. Anonymkode: d642b...30d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå