Gå til innhold

Han vil ikke bli med til Dyreparken i Krsand av prinsipp fordi han misliker dyr i fangenskap

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 16.31):

Hva hjelper det at de hjelper utrydningstruede arter når de avliver friske dyr for å få plass til nye dyr?

Anonymkode: 855d5...ae6

Fra en mailutveksling med Dyreparken i 2019.

Endret av Tvillingsjel
  • Nyttig 5
Skrevet

Kan dere ikke heller ta turen til mineralparken på evje? Man MÅ ikke til dyreparken 😅 det er fryktelig oppskrytt å dra dit i fellesferien 😬 (kø overalt). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Her får du mye motstand ts, KG på sitt beste.

En ting som er positivt med dyrehager er at se er med på å hjelpe dyr som er utrydningstruet. Jeg synes selv at det er gøy å gå i dyrehagen.

Men du kan ikke tvinge han til å være med. Jeg tror den beste løsningen er å la han være igjen på campingen mens dere går i parken. Da er han med på tur, men har tvinges ikke til å være med inn i parken.

Anonymkode: 3a0ca...96c

Det er hans campingvogn. Det er ts og hennes 4 unger som er med på tur. 

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig hvor mange her inne som mener det er uetisk med dyrepark når gjestetallene bare øker og øker for hvert år...

Anonymkode: b63a3...987

• Liker 3
Skrevet
Tvillingsjel skrev (4 minutter siden):

38A85F33-66DD-41F4-BFE8-0B4EDDBC6779.jpeg

5146BC78-FC6B-41FD-A691-C05B6C39FC0F.jpeg

07819FCE-8087-414F-BD55-702CA7EE72CD.jpeg

27869BE6-E063-47CC-991A-FFF331DC1BD4.jpeg

Det siste er helt rystende! Har de ikke mer kontroll på egen, evnt andre dyrehagers kapasitet enn dette? Og så er det liksom helt greit - "Vi setter unger på dyrene, men har vi ikke plass til ungene, så dreper vi de."

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. 

Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. 

Anonymkode: cfc3d...7ec

Det er jo ikke snakk om hva du synes er gøy? Du er mamma og skal oppdra barna dine, men barnas behov- her for dyr i fangenskap- kommer først? Er det noen grenser for hva barna dine ikke får gjøre tross for « behov».? Selvsagt har de ikke behov for dette, litt avhengig av alder kan du forklare hvorfor dere ikke støtter fangenskap av dyr, og finne på noe annet i ferien. 

Anonymkode: 8b2f7...d07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min familie var ute for samme problemstilling for noen år siden. Heldigvis har jeg fornuftige barn som på lik linje med meg, nektet å dra i Dyreparken.  Vi hadde en fin dag i Kristiansand, og de andre hadde det sikkert fint i Dyreparken. Vi hadde uansett noen fine dager sammen. 
Du bør være glad for at din samboer lever som han preker. 

Anonymkode: aea5d...06e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine på 5 og 8 veit  hvorfor vi ikke drar i dyreparken. De syns det er kjipt, men de forstår såpass at dyr som holdes i fangenskap ikke er en bra ting. 

Så her er du urimelig TS 

Anonymkode: 915bc...225

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du synes han er barnslig som holder på prinsippene sine angående dyr i fangenskap? Javel.

Anonymkode: 54921...71c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (8 minutter siden):

38A85F33-66DD-41F4-BFE8-0B4EDDBC6779.jpeg

5146BC78-FC6B-41FD-A691-C05B6C39FC0F.jpeg

07819FCE-8087-414F-BD55-702CA7EE72CD.jpeg

27869BE6-E063-47CC-991A-FFF331DC1BD4.jpeg

Det er jo akkurat slik det foregår ute i det fri også. 

Anonymkode: f86eb...f21

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Merkelig hvor mange her inne som mener det er uetisk med dyrepark når gjestetallene bare øker og øker for hvert år...

Velkjent fenomen - 'alle' må jo oppleve dyre/fritidsparken, og ikke minst kaptein SNabeltann og hans verden - lite tanker for dyrene og et kvalmende kommerst konsept. Så ja - dyre- og fritidsparken i Kristiansand kommer til å ha besøkendevi hopetall i uoverskuelig fremtid.

Anonymkode: d12c7...094

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. 

Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? 

Så han er bare sammen med deg for din del? Dine ønsker, dine barn, dine drømmer, dine behov?

Jeg er enig med resten av gjengen her, jeg er enig i at dyr i fangenskap til underholdning er noe drit.

Om dere vil se dyr i deres mest naturlige omgivelser så dra til Langedrag eller bjørneparken i Flå. 

Anonymkode: 506e5...795

• Liker 1
Skrevet

Sorry, heier på bonusfar. Når argumentet ditt mot hans valide og flotte argument i tillegg er at det irriterer deg at han får slappe av mens du passer dine egne unger høres det ut som om han virkelig fortjener det😊

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. I naturen er det den sterkeste som overlever. Og det er dyrene selv som regulerer det. Enten at svake dyr forlates av flokken, blir spist av andre dyr osv.

I dette tilfellet er det mennesker som bestemmer at et hunndyr skal bli drektig. Om det er få hunndyr, betyr dette at ett hunndyr i verste fall kan gå drektig lang flere ganger enn det som er naturlig i det fri. Det i seg selv er dyreplageri. Når så et friskt liv, som til vanlig ville ha overlevd etter naturens lover, drepes fordi menneskene ikke har plass til, da er det videreføring av dette dyreplageriet.

• Liker 9
Skrevet

Ta med deg venninne eller et søsken som kan hjelpe deg, så får han avgjøre om det er verdt en ekstra på ferien. 

jeg synes det er rart å være imot dyr i fangenskap på generelt grunnlag. Så lenge dyra har det bra ser jeg ikke problemet. Kristiansand dyrepark er i verdensklasse, du er jo ikke garantert å se alle dyrene engang, for de har så god plass. I tillegg er de med å berge utrydningstrua dyrearter. Hadde jeg blitt en antilope i mitt neste liv og kunne velge mellom savannen i Afrika og Kristiansand, så hadde jeg tatt den savannen uten løver 😅

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Ute i det fri dreper dyr hverandre for og spise og for og overleve ja. De parrer seg ikke for og få et overskudd de kan gi bort til nabodyrene som mat . 

Anonymkode: 8b2f7...d07

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Velkjent fenomen - 'alle' må jo oppleve dyre/fritidsparken, og ikke minst kaptein SNabeltann og hans verden - lite tanker for dyrene og et kvalmende kommerst konsept. Så ja - dyre- og fritidsparken i Kristiansand kommer til å ha besøkendevi hopetall i uoverskuelig fremtid.

Jeg jobber som sesongansatt i parken. De som skal grine over at det er fangenskap kan gå og ta seg en bolle hos Bakeren i Kardemommeby, for det er helt latterlig å være bitter for at dette skal være uetisk. Dyrene i parken er der for å bli bevart. Flere er utrydningstruet, og dyreparken passer på for at artene lever videre.

Jeg jobber ikke med dyr i dyreparken da, men jeg har aldri hørt om folk i Kristiansand som ikke søker jobb der av den grunn at det er uetisk måten de holder på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja og? Der er det en naturlig utvelgelse - ikke en kynisk, menneskeskapt business med dyr i bur/innhegning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Litt rar kobling. De som svarer her, er kanskje nettopp de som lar være å gå i dyreparken. Norge består av langt flere mennesker enn de som svarer i denne tråden....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
MorTil2 skrev (Akkurat nå):

Litt rar kobling. De som svarer her, er kanskje nettopp de som lar være å gå i dyreparken. Norge består av langt flere mennesker enn de som svarer i denne tråden....

Rar kobling? Når jeg kanskje har talt 3 av 20 personer som er for å gå i dyreparken, og resten er imot, så er jo det litt skjev statistikk. 

Eller så består kanskje KG bare av surpripne Karens. :) Det kan mulig forklare.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...