AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #21 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. Anonymkode: cfc3d...7ec Barnas behov faktisk. Hva slags behov er det barn har for å bli tatt med på systematisk dyreplageri? Anonymkode: f4d8a...953 33 3
Rosatoast Skrevet 23. mai 2022 #22 Skrevet 23. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Barna mine har ønsket seg tur til Dyreparken i mange år, og jeg har spart for å få til det. Kjæresten min som er bonuspappa til barna er veldig på dette her at han liker ikke dyr i fangenskap. Nytter ikke å argumentere for han mener det er fangenskap uansett hvor mye tumleplass dyra har. Så han har vært ganske imot at vi skal innom Dyreparken i ferien. Han har sagt at han blir værende i campingvogna mens vi er i Dyreparken. På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? Nesten lyst til å si at da kan han like godt bli hjemme men da må jeg jo punge ut for hotell/hytte/bensin og kjøre selv evnt.... 😕 Er jeg utakknemlig? Anonymkode: cfc3d...7ec Jeg forstår han veldig godt, mener du virkelig at dyra ikke er i fangenskap - bare fordi de kan ha stor plass å gå på? 😅 Eneste argumentet her, er faktisk at dyrene i Dyreparken har det veldig bra og blir tatt veldig godt vare på. Ift dyreparker i mange andre land. Og dyrene i Dyreparken er ofte dyr som har vært skadd o.l , som aldri hadde overlevd ute i naturen. Flere av dyrene kommer fra dyreparker fra andre steder i verden, og der har de blitt tatt inn pga skader osv. gjelder ikke alle dyrene, men veldig mange av dem Endret 23. mai 2022 av Rosatoast 7 2
Dolce Skrevet 23. mai 2022 #23 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. Anonymkode: cfc3d...7ec Du sammenligner Fantorangen og Lekeland med en dyrepark? Feil. Det er nemlig ingen levende vesener som blir sperret inne og fratatt sine naturlige behov hverken i Fantorangen eller Lekeland.... Og barnas behov? Har barna virkelig behov for å se dyr i fangenskap? 23 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #24 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barna mine har ønsket seg tur til Dyreparken i mange år, og jeg har spart for å få til det. Kjæresten min som er bonuspappa til barna er veldig på dette her at han liker ikke dyr i fangenskap. Nytter ikke å argumentere for han mener det er fangenskap uansett hvor mye tumleplass dyra har. Så han har vært ganske imot at vi skal innom Dyreparken i ferien. Han har sagt at han blir værende i campingvogna mens vi er i Dyreparken. På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? Nesten lyst til å si at da kan han like godt bli hjemme men da må jeg jo punge ut for hotell/hytte/bensin og kjøre selv evnt.... 😕 Er jeg utakknemlig? Anonymkode: cfc3d...7ec Kred til han for at han holder på prinsippene sine og ikke gir etter for dine urimelige krav. Dyreparker som har eksotiske dyr her i Norge er kun der for profitt, og det er klart at dette er dyreplageri! Ingen ville dyr har et godt liv i bur, uansett hvor stort det er. Mange andre (og langt billigere!) steder dere kan besøke, og samtidig lære barna dine respekt for andre levende vesener. Anonymkode: 585af...ce7 11
Gliffy Skrevet 23. mai 2022 #25 Skrevet 23. mai 2022 Han blir med på campingferie med 4 barn som ikke er hans! Du har jo skutt gullfuglen her. Om han står over 1 dag i dyreparken er da for ingenting å regne, uansett grunn egentlig. At det er slitsomt å dra alene med 4 barn i dyreparken skjønner jeg godt, men det er prisen å betale når du velger å få 4 barn da. 32 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #26 Skrevet 23. mai 2022 Her får du mye motstand ts, KG på sitt beste. En ting som er positivt med dyrehager er at se er med på å hjelpe dyr som er utrydningstruet. Jeg synes selv at det er gøy å gå i dyrehagen. Men du kan ikke tvinge han til å være med. Jeg tror den beste løsningen er å la han være igjen på campingen mens dere går i parken. Da er han med på tur, men har tvinges ikke til å være med inn i parken. Anonymkode: 3a0ca...96c 14
Hedda-78 Skrevet 23. mai 2022 #27 Skrevet 23. mai 2022 Her må du bare akseptere at han har et annet synspunkt enn deg. Han hindrer deg ikke i å dra, tvert imot, han legger jo tilrette for at dere skal få besøke parken. Si tusen takk for at han kjører dere og at dere får disponere vogna. Vet ikke hvor gamle barna er, men husk å merke alle barna med ditt telefonnummer på armen, og lær barna at hvis de ikke finner deg, så skal de gi beskjed til en voksen og vise fram armen. Bare et erfaringsbasert tips fra meg... (det funket fjell!) Og ta med niste som dere kan spise mens dere står i kø, for det blir mye køståing. 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #28 Skrevet 23. mai 2022 Hvor kom ideen om å feriere på lidende dyrs bekostning fra? Synd ungene har blitt møtt i åresvis på at det er ok å besøke dyreparker, skjønner at du ikke kan trekke deg nå. Men la det være en lærdom til senere, lær heller barna om at dyr ikke hører til i fangenskap og at det blir siste turen i dyrepark. Forklar gjerne ungene kjæresten din sitt standpunkt også, kanskje blir de såpass opplyst at de ikke ønsker besøk i dyrepark likevel. Er forøvrig flust med familieparker i feks Danmark som er gøy for hele familien uten utnyttelse av dyr. selvfølgelig skal kjæresten din slippe å bli med, han har jo gode verdier som han ønsker å stå opp for! Anonymkode: 42243...063 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #29 Skrevet 23. mai 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. Anonymkode: cfc3d...7ec Å besøke en dyrehage er ikke et behov. Anonymkode: c83a4...b21 19
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #30 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner han godt! Og jeg tror du velger å provosere med vilje, eller så er du et troll. Anonymkode: 50fe7...316 Det er jo selve definisjonen på et troll Anonymkode: 7b817...bd1 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #31 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her får du mye motstand ts, KG på sitt beste. En ting som er positivt med dyrehager er at se er med på å hjelpe dyr som er utrydningstruet. Jeg synes selv at det er gøy å gå i dyrehagen. Men du kan ikke tvinge han til å være med. Jeg tror den beste løsningen er å la han være igjen på campingen mens dere går i parken. Da er han med på tur, men har tvinges ikke til å være med inn i parken. Anonymkode: 3a0ca...96c Hva hjelper det at de hjelper utrydningstruede arter når de avliver friske dyr for å få plass til nye dyr? Anonymkode: 855d5...ae6 14
John McClane Skrevet 23. mai 2022 #32 Skrevet 23. mai 2022 Du ser tydeligvis ikke hvor heldig du er som har fått deg en god mann som har tatt deg med alle dine fire barn, det er full pakke det! Du skal ha det til at det er mannen som har feil hver gang tydeligvis og så ser du ikke alle de positive sidene du har fått med denne mannen. Vær heller stolt av din mann som står så prinsippfast ved en slik viktig sak og ikke disse han fordi du ikke er enig. Hvis det er slik du ser på ting så stikker han en dag, du tenker på deg selv uten å unne ham noe. Vis heller at du er takknemlig for alt han gjør. BUUUHUUU!! 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #33 Skrevet 23. mai 2022 Vær glad han blir med på ferie med dine barn i det heletatt. Jeg hadde ikke orket. Anonymkode: a5131...ca0 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #34 Skrevet 23. mai 2022 Forstår han veldig godt, og du skal være glad du har en kjæreste med gode verdier som står for noe. Godt forbilde for barna dine! Svindyrt er det vel også. Anonymkode: 32004...463 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #35 Skrevet 23. mai 2022 Vær glad for at du har en type som står for gode verdier og virker til å være oppdatert på ormådet. Jeg har selv kjempelyst til å se dyrene i dyreparken men av prinsipp så støtter jeg ikke dyr i fangenskap, tross for at dyreparken i Kristiansand er blant de bedre i verden på dyrevelferd. Det går jo jevnlig på TV og der ser vi dyr bli plassert i bur og om de ikke blir motatt av flokken så er veien til avliving ganske kort virker det som. Anonymkode: b7c6c...230 2
Meadow Skrevet 23. mai 2022 #36 Skrevet 23. mai 2022 Fordi han ikke vil bli med inn i parken? Men han kjører dere dit, stiller med vogn osv, men det er ikke bra nok? Skjønner han godt, både prinsippet og hvis han er som mannen min: Det høres fryktelig slitsomt ut. Kanskje han har godt av litt alenetid mens dere er i parken? 4 unger på campingferie høres også ganske utmattende ut. 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #37 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. Anonymkode: cfc3d...7ec Barna MÅ jo ikke nødvendigvis i dyre-fritidsparken - med dyr i bur, etc., og det kvalmende konseptet fritidsparken, hvor taksameteret begynner å rulle lenge før man kommer inn portene. Bor like ved, men året etter Kardemomme By var et faktum, har jeg ikke lagt i én krone der. Anonymkode: d12c7...094 2
Michaelhe Skrevet 23. mai 2022 #38 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Barna mine har ønsket seg tur til Dyreparken i mange år, og jeg har spart for å få til det. Kjæresten min som er bonuspappa til barna er veldig på dette her at han liker ikke dyr i fangenskap. Nytter ikke å argumentere for han mener det er fangenskap uansett hvor mye tumleplass dyra har. Så han har vært ganske imot at vi skal innom Dyreparken i ferien. Han har sagt at han blir værende i campingvogna mens vi er i Dyreparken. På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? Nesten lyst til å si at da kan han like godt bli hjemme men da må jeg jo punge ut for hotell/hytte/bensin og kjøre selv evnt.... 😕 Er jeg utakknemlig? Anonymkode: cfc3d...7ec Men hvis dere er gift, så er han jo selv et dyr i fangeskap? 1
MorTil2 Skrevet 23. mai 2022 #39 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. Så du mener at din status som småbarnsmamma trumfer hans etiske prinsipper? Lurer på om han var klar over den delen av "avtalen" da han ble sammen med deg. La oss snu litt på det, f eks at han ønsket å tilbringe en hel dag på MC treff eller noe annet som ikke interesserer deg, eller som du til og med anser som en meningsløs aktivitet. Ville det være rimelig av han å forvente at du deltok på det? For du har tross alt blitt sammen med en mann med interesse for MC (eller noe annet) og da må du bite det i deg og godta litt? 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #40 Skrevet 23. mai 2022 Uff, her var det mange ufine svar. De fleste som drar til Dyreparken, er ikke der for dyrene men for sabeltann og egner-universet. Blir han ikke med på noe der inne, ikke engang badeland? Med mindre han lyger på seg dyrevelferd som unnskyldning fordi han ikke gidder, så må du nesten respektere valget. Men prøv gjerne å se om han blir med på resten av parken, ihvertfall badeland som har egen inngangsbillett☺️ Anonymkode: e7f6e...17b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå